.............. Koittaa saada vastausta hyvin yksinkertaisesti sanottuna, voi tai ei. Seka perustelut.................................................
Niin tuohon minäkin halusin vastausta tahoilta jotka päättävät ja tarkastavat.
En ole vastausta ainakaan huomannut, jos joku sellaisen on antanut, vai onko niin, ettei kyseiset tahot lueskele näitä juttuja.
Alunperin luulin, ilmeisesti virheellisesti, että kaskustelun lähtökohsan voi tulkita kysymykseksi, "voiko kromimaalilla korvata kromauksen".
Lienee niin, että noita asetuksia yms laatii henkilöt, joilla ei hajuakaan siitä, mihin käytännön ongelmiin harrastajat joutuvat koettaessaan noudattaa vaatimuksia.
Pitkät rimpsut on tekstiä aiheeseen tullut, mutta vastaus on jäänyt puuttumaan, ainakin minun mielestä.
Hyvähän se on, että on keskustelua, mutta jos keskustelun lähtökohta on kysymys, niin toivoisi siihen vastauksiakin, ei ehkä, kenties, mahdolliseti ja todennäköisesti arveluja ja ennusteluja tulevaisuudesta, koska nyt eletään tätäpäivää ja harrastajat puuhaavat nyt projektiensa kanssa.
Tulee mieleen lähinnä siellä korkealla istuvien touhusta, että on kuin ruotsalainen käytäntö, keskustellaan ja pohditaan, mutta kukaan ei uskalla ottaa vastuuta ja sanoa, miten asia on.
Tuo tarkastustouhu tuntuu erään tunnetun henkilö lausumaa lainatakseni "savolainen tapa hoitaa asioita", eli asetusten tulkinnan vastuu on pyöräänsä näytilleviejällä.
Muuten tuo viiittaus savolaisuuteen ei sitten ole mitenkään loukkaava, ihan virallisen lausunnon mukaan, varmistin asian.
Ajattelin, etten aiheeseen viitsi puuttua, mutta en kuitenkaan vielä malttanut jättää sekaantumatta, mutta koitetaan,
josko nyt foorumi pääsisi mun osalta rauhaan, ainakin isommin osin, koska projekteistani oon luopunut juuri tuon sekavan käytännön takia.
Senverran meinaan teitä vielä kiusata, että ehkä huomenissa saan laitettua kuvan viimeiseksi jääneestä projektistani, minkä luovutin parempaan käyttöön, senjälkeen poistan vissiin tunnukset, ellei modet sitä ennen sitä tee.
Kromimaalaus on mielestäni ok. mikäli se yleisesti ja yhtäläisesti sallitaan, näin mielipiteeni selvennykseksi sanottakoon, sillö monessa muussakin kohtaa joudutaan poikkeamaan alkuperäisestä.