Kirjoittaja Aihe: Bilteman akut  (Luettu 18809 kertaa)

Maaliskuu 26, 2013, 08:30:04 ap
Luettu 18809 kertaa

Ilkka Heikkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tekeekö Bilteman akuilla mitään. Näkyis löytyvän minun pyörään sopivaa kokoa, eli myös ulkomitoiltaan (Kawasaki 440 LTD). Mikä akku kannattaa laittaa: perinteinen, huoltovapaa vai geeliakku.

Maaliskuu 26, 2013, 08:39:07 ap
Vastaus #1

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itselläni oli edellisessä pyörässä bilteman geeliakku ja siitä ei ole pahaa sanottavaa. Akku rojotti koko talven koskemattomana, piuhat kiinni kylmässä tallissa pyörässä paikallaan enkä ladannut sitä kertaakaan. Keväällä jaksoi startata useita minuutteja putkeen ilman väsymisen merkkejä.(starttaamaan joutui pitkään, kiitos jumiutuneen bensahanan.) Niin ja akku oli jo pari vuotta vanha minulle tullessaan.

Maaliskuu 26, 2013, 09:39:30 ap
Vastaus #2

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Bilteman huoltovapaita tavallisia akkuja (ei geeliakku) olen käyttänyt monessa eri pyörässä / skootterissa ongelmitta. Ei ne niitä akkuja siellä takahuoneessa tee. Joltain valmistajalta ne tulee könttänä ja bilteman logo vaan pintaan ja hintalappu alas. Toisessa CX:ssäkin on bilteman akku kiinni ja hyvin toimii, jaksaa pyörittää ja pitää virtansa.
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Maaliskuu 26, 2013, 11:22:59 ap
Vastaus #3

Fredrik Slotte

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Myös täältä löytyy se Bilteman tavallinen. Ensimmäinen ostamani oli susi mutta takuuvaihdosta tuli uusi joka toimii niinkun pitääkin.

Maaliskuu 26, 2013, 11:42:10 ap
Vastaus #4

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vuoden akku, joskus jopa kahden! En tiedä laadusta ja valmistajasta, mutta joku menee
mykäksi jo alta vuoden.

L&K.

Maaliskuu 26, 2013, 12:35:32 ip
Vastaus #5

Eero-Pekka Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyviä ja huonoja kokemuksia. Nyt on yhdessä mopossa kiinni harmaa "umpimalli", joka on pelannut virheettä ainakin neljä kesää, kerran talveen olen ladannut. Vastaaavasti joku yksilö on lyyhistynyt parissa vuodessa.

Akkutehtaita ei taida maailmassa monia olla.

Jotenkin itse olen hiljalleen kallistunut enemmän noihin perinteisiin, korkillisiin ja huollettaviin akkuihin. Huoltovapaa on vähän kuin huoltokelvoton. Geeliakkuja en ole kokeillut. 

Maaliskuu 26, 2013, 14:59:36 ip
Vastaus #6

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Kolme vuotta on mulla Guzzissa ollu Bilteman geeliakku. Ei pahaa sanottavaa.
HANE

Maaliskuu 26, 2013, 15:25:26 ip
Vastaus #7

Harri Kauranen

• Vieras
Tossa on tallissa velipojan skootterimopo ja siinä on bilteman geeliakku ollu jo ainakin pari vuotta.Äsken vielä starttas ihan hyvin,eikä sitä ole edes tässä talvenmittaan latailtu,paitsi nyt laitoin siihen laturin.

Maaliskuu 26, 2013, 16:04:39 ip
Vastaus #8

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Geeliakuista ei liene mitään muuta hyötyä, kuin se että ne voi asentaa vaikka sivuttain tai ylösalaisin. Käytännöllistä jos rakentaa esim jotain cafe raceria ja haluaa laittaa akun sivuttain jonnekin penkin takaosan alle tms.
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Maaliskuu 26, 2013, 18:31:55 ip
Vastaus #9

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Noh,eipähän maailmalla enää kovinkaan montaa akunvalmistajaa ole,myyntinimiä kylläkin.Jostain Puolasta-Tsekistä ym Ex-Itäblokin maasta suurin osa ja loput Koreasta tai muualta Kauko-Idästä eli ei kannata tässäkään nimestä välttämättä maksaa ellei nyt imago vaadi määrättyjä tuotemerkkejä tyyliin Audi-VW-Seat-Skodillac...
Samat jututhan ne on öljyjen(luokitus kertoo kelvollisuudesta paljon ja mielestäni tärkeämpi kuin myyntipakkaus),bensiinin-dieselin tai vaikka varaosien suhteen eli monesti samasta "tehtaasta"eri logoilla varustettuna.
Tämä ei tietenkään aina totuus,mutta pääosin eikä nyt sekoiteta tähän ihan halvista halvimpia "never heard" varaosia.
Nykyään kun ruokakaupoista lähtien,varaosaketjuista jatkuen omat tuotemerkit.
Kukaan ei kumminkaan estä ostamasta vapaassa kapitalismissa mieluista tuotemerkkiä tuplahintaan...ja kauppias kiittää!
Eri mieltäkin saa olla ja moni onkin vaan kukin taaplaa tyylillään sekä kukkaronsa mukaan ;)

Maaliskuu 27, 2013, 16:08:12 ip
Vastaus #10

john eriksson

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on jo kymmenettä vuotta vanha bilteman akku yamaha sr 500 , ssa ja hyvin pelittää vielläkin,  tosin jammussa ei oo ku cickstartti eli akku ei joudu kovin koville, tosin täristäähän 1 mukinen ihan kiitettävästi. Ei oo pahaa sanottavaa bilteman huoltovapaasta akusta

Maaliskuu 27, 2013, 19:54:18 ip
Vastaus #11

Keijo Kaattari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Äsken aioin ladata ruohonleikkurin akun mutta se oli heti täynnä .
Sekin on mallia Biltema huoltovapaa .
Jonkun mallisissa  autojen käynnistysakuissa on kolmen vuoden takuu  ;)
kyllä mulle sopii  :P
eipä enään viitsi laittaa kuin huoltovapaita akkuja ettei tarvitse vesien kanssa touhata
geeliakun edut jo olikin tuolla aijemmin kerrottu
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2013, 19:57:02 ip kirjoittanut Keijo Kaattari »
tämon legendaarista

Maaliskuu 28, 2013, 23:15:19 ip
Vastaus #12

atsosaukko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
terve .parivuotta sitten ostin bilteman akun ja on vielä paikoillaan,, myyjä sanoi niiden olevan YASAN akkuja ja kehui vielä ,ainakin vielä toiminut

Maaliskuu 29, 2013, 14:58:37 ip
Vastaus #13

Niklas Lindgren

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvin on omassa pyörässä oleva B:n geeliakku toiminut.

Maaliskuu 29, 2013, 17:17:00 ip
Vastaus #14

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Geeliakut moottoripyöriin ja skoottereihin
Moottoripyörän geeliakku, jossa akkuhappo on sidottu viskoosiseen geeliin, joka ei pääse vuotamaan, vaikka akku asennettaisiin kyljelleen (90°); ei vaadi huoltoa.
•Pitkäikäinen ja turvallinen käsitellä.
•Täysin suljettu, akkunestettä ei tarvitse lisätä.
•Akusta ei pääse vuotamaan vetykaasua tai muita kaasuja.
•Akkua ladattaessa ei muodostu kaasua eikä happohuuruja, joten sen voi asentaa hankaliinkin paikkoihin.
•Kestää useampia purkukertoja kuin perinteiset moottoripyörän akut.
•Geeliakun itsepurkautumistahti on hidas ja sen palautumiskyky täydellisen purkautumisen jälkeen on hyvä, joten se sopii erinomaisesti kausiluonteiseen tai satunnaiseen käyttöön.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2013, 17:21:22 ip kirjoittanut Juhani Halmeenmäki »
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!