Kirjoittaja Aihe: Mitäs isot edellä, sitä pienet perässä?  (Luettu 8029 kertaa)

Maaliskuu 14, 2013, 20:06:14 ip
Luettu 8029 kertaa

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 14, 2013, 20:26:08 ip
Vastaus #1

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oon syyllistyny vastaavaan tapaukseen kesällä 1997. Oli tarve tehdä pannuhuoneeseen uusi ulko-ovi ja olin jo moukaroinut reiän tiiliseinään jne. Tässä vaiheessa mieleeni juolahti, että mahdolliset timpurintaitoni laskettuna yhteen yleisen rakennusalan työkokemukseni kanssa, ehkä aikaansaisivat mahdollisen "pillaan laitto hyvä värkit" reaktion. Mm. uusi ovi karmeineen oli vaaravyöhykkeellä.

Noh. Naapurin Reiska, tynnyrintekijä ja raksamies, eläkeläinen, lupasi tulla asentamaan oven.

Ovi tuli asennetuksi ja on paikallaan vielä tänäkin päivänä. Ovesta pääsee sisälle ja ulos miten päin kulloinkin tarvetta on. Lisäksi sen kautta on hyvä tuulettaa.

Asennustyön jälkeen ojensin Reiskalle satamarkkasta ja puolen litran viskipulloa ja sanoin, että jomman kumman saat palkaksi.

Reiska nykäs viskipullon kourastani ja sanoi, että "emmä näitä hommia rahasta tee."

Käsittääkseni rikos on vanhentunut ja minäkin olen harmaantunut. Reiska on kuollut jo vuosia sitten. Sitäpaitsi  talkoisiin kuuluu tarjoilua. Veron osuus oli kuitenkin huomioitu viskipullon hinnassa. Olin saanut sen lahjaksi ja pullo oli ostettu sitäpaitsi taks frii-(vapaat katot) myymälästä.

Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 14, 2013, 20:45:24 ip
Vastaus #2

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mikä tuossa, pelekkä muan tapa semmosille jotka sitä pystyy hyövyntämmään!

Myönnän minäkii että oun tehny tallousrötöksiä, pimmeenä oun joskus jollae jottae tiettäny ja sitten jättäny palakan maksamatta. Tuplarikos. :-X
-pena-

Maaliskuu 14, 2013, 21:16:11 ip
Vastaus #3

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itsekkin olen ulkoistanut työni. Tai ainakin kuulemma aina löytyy se sukulaispoika, joka tekee ilmaseksi/halvemalla.

Maaliskuu 14, 2013, 21:48:22 ip
Vastaus #4

Antti Jokinen

• Vieras
Tää on just sitä Kreikan mallia. Aina löytyy joku 'serkku'poika, joka tekee ilmaseks...  :police:

Maaliskuu 15, 2013, 08:40:32 ap
Vastaus #5

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kokeilkaapa kerrankin olla "työnantajana"!
Minä teetin pienen rempan äitini asuntoon, putkistorempan jälkeen.
Timpuri oli kunniallinen ja halusi ennakopidätykset, eläkemaksukt ja vakuutukset jne.
Työurakan hinta oli 1500 E.
Siitä tuli muistaakseni 5 erilaista viranomaismaksua ja-lappua (!) täytettäväksi ja maksettavaksi.
Lisäksi niitä ei voi enää maksaa minnekään virastoon, ainoastaan pankkiin, fyysisesti tai netissä!
Vaimolla (x-verovirkailija) meni siinä ainakin 5 tuntia näprätessä.
Oli vissiin sitten 5 päivä puhumatonna, asian ainoa hyvä puoli.   ;D
En enää tee vastaavaa hommaa!
Teen sitten itse tai kökällä!   :angel:

Maaliskuu 15, 2013, 08:54:57 ap
Vastaus #6

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Joo, ei niiden maksujen maksaminen ole ihan niks naks homma. Oon määki työtä teettänyt, kun oon taloja rakennellut.

Käsittääkseni rikos on vanhentunut ja minäkin olen harmaantunut. Reiska on kuollut jo vuosia sitten. Sitäpaitsi  talkoisiin kuuluu tarjoilua. Veron osuus oli kuitenkin huomioitu viskipullon hinnassa. Olin saanut sen lahjaksi ja pullo oli ostettu sitäpaitsi taks frii-(vapaat katot) myymälästä.

Iliman muuta. Onhan se nolo homma olla kökässä omat evväät mukana.
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 15, 2013, 09:01:08 ap
Vastaus #7

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen ollut työnantajana kahdelle timurille. Neljä viikkoa tekivät töitä. Palkan maksoin viikottain. Melkonen nippu tuli paperia. Ja vielä verottajakin hakusi ne nähdä kun vaadin kotitalousvähennyksiä.

Maaliskuu 15, 2013, 10:43:52 ap
Vastaus #8

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Tuohan on vuodelta 2009 nytpä ei onnistukkaan tuollainen kun pitää olla veronumero rintapielessä,eihän silloin voi tehdä pimeästi.
Jotain apua tuosta harmaan taloden kitkemisestä.

Maaliskuu 15, 2013, 13:00:25 ip
Vastaus #9

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin, Meillä noita on sanottu aina talkoiksi. Se oli sitä aikaa, kun rahasta ei puhuttu ja ihmiset eivät hinnoitelleet vapaa-aikaansa.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Maaliskuu 15, 2013, 13:10:09 ip
Vastaus #10

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin, Meillä noita on sanottu aina talkoiksi. Se oli sitä aikaa, kun rahasta ei puhuttu ja ihmiset eivät hinnoitelleet vapaa-aikaansa.

Ja talakoisiin tuli ne, jotka oli luvannukki tulla ja siihen aikaan ku oli sovittu. Tai ainaki toimittivat sanan poisjäännistään, jos eivät kumminkaan päässeet.
Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 15, 2013, 13:18:52 ip
Vastaus #11

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kaekille vähäkää harmaaseen vivahtaville henkilöelle on niitattava jalakapanta nilikkaan joka ilimottaa missä ne millonkii kuleksii.

Työtön jos poestuu toestuvasti kottoosa niin eikun kansalliskaarti jälistämmään. Sama homma jos työtätekevä poekkeiloo alavariisa vakituisen työpisteesä ja kotisa väliseltä reitiltä! Ja lisäks vielä nuapureille on turvattava laellinen ilimianto-oekeos, niin eiköhän ala valtion kirstu jo tulla veroloesta tiineeksi.  ::)
Unohtu vielä se maenihtemata että hämärätyöntiettäjille on myönnettävä täyvellinen vastuuvappaus!  ::)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2013, 13:25:27 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Maaliskuu 15, 2013, 13:43:33 ip
Vastaus #12

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Kerran aikaa sitten kyselin yhtä kylän nuorehkoa mieshenkilöä viikoksi työhön. Perui sitten tulonsa kun on vielä edellisessä työpaikassa kiinni. Siinä tuli hätä että mistäs nyt ukko otetaan ja soitin kortistoon onko heillä tietoa seudun vapaista työmiehistä.

No salassapitovelvollisuushan heitä esti nimiä kertomasta, mutta kuitenkin epävirallisesti luetteli muutamia henkilöiitä.  Siinä listassa hämmästyksekseni oli sama Rytkönen mikä ei joutanut kun oli niin paljon tekemättömiä töita. ??? Kaikki kylän puliveivarit ja muut väkisellä työllistettävät sielllä kortistossa oli.
Napahulluna on hyvä olla.

Maaliskuu 15, 2013, 14:32:49 ip
Vastaus #13

Antti Jokinen

• Vieras

Maaliskuu 15, 2013, 15:33:37 ip
Vastaus #14

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuohan on vuodelta 2009 nytpä ei onnistukkaan tuollainen kun pitää olla veronumero rintapielessä,eihän silloin voi tehdä pimeästi.
Jotain apua tuosta harmaan taloden kitkemisestä.

Jos mitä teetän pimeää työtä, niin en kysele veronumeron perään.

Mutta, mutta! Jos euroedustaja teettää pimeää työtä, ja samalla vastustaa harmaata taloutta, niin oikeus ja kohtuus olisi pallo jalkaan.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri