Kirjoittaja Aihe: Keski- ja pohjois-suomalaiset ei osaa ajaa talvella, mikä neuvoksi ?  (Luettu 18986 kertaa)

Maaliskuu 08, 2013, 16:35:46 ip
Vastaus #45

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Minulla on ajokortti ollut v,sta -70 , elikkäs kesällä tulee 43 vuotta, kilometrejä autonratissa on tullut melko tasasesti 25 tkm / vuosi, joten kokonaismäärä on rapian yli miljoona km, ja siihen motskarilla ajot päälle, muutama satatuhatta km.....
Missähän välissä minä töissä olen käynyt ?   :P
No joo, mulla on ollut paljon tota maantieajoa, voisi kuvitella että kaiken ajon keskinopeus voisi olla aika kova, ehkä jopa 70 km/h nurkissa, tai vähän alle. Se tekis noista mun ajamisista 43000 tuntia eli jos kuviteltaisiin työpäivän pituudeksi 8 tuntia niin se on 5375 päivää eli 16 miestyövuotta... eikä se ajaminen ole se mun työ, on vaan ajettava työn takia. Suurin osa ajosta on sitte iltasin ja öisin, sillon on hyvää aikaa vaihtaa kaupunkia, päivisin ollaan asiakkailla.

Kyllä niitä kilometrejä helposti tulee paljon enemmänkin kuin miljoona km 43 vuoden aikana, jos pitää Rauzin lailla joka työmaalle surruuttaa autolla puoli päivää, nuo minun kilometrit on tulleet ihan vapaa-ajalla ja työmatkoilla, jotka nekään eivät ole olleet kovin pitkiä, ei se tuo Rauzin 3 miljoonaa km mikään mahdottomuus ole.

Mutta verottaja se on viisas. Ne voi harkintansa mukaan heittää verotusarvoa +20 % tuosta autoedusta mikä mullaki oli jonkunaikaa. Perusteena yksityisajojen määrä. No vein ajopäiväkirjat näytille ja kohteliaasti tiedustelin että kun on vuodessa ajanut duuniajoa 90000 niin koittakaas arvata paljonko tulee ajelluksi huvikseen siihen päälle.

Maaliskuu 08, 2013, 19:34:51 ip
Vastaus #46

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
80-luvulla ajelin erään Joensuulaisen moottoripyörä liikkeen Hiacella tälleen kevättalvella
arkipäivisin Helsingin ja Joensuun väliä, about 1000km päivässä. Kaverit kyseli eräänä perjantai-iltana
"juoppo kuskiksi" arvatkaa kiinnostiko? Mun mielestä ammatti kuskeille (Rekka yms.) pitäis oikeesti maksaa hyvää palkkaa,
on nimittäin sen verran viddumainen työ ja vaarallinen!
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"