Höpö-uutinenhan tämä tietysti on. Mutta kuinka kansanedustaja voi julkisesti sanoa, että liikenneturvallisuus ei vaarantuisi, jos katsastukset lopetettaisiin.
Oon kyllä ihan sammaa mieltä, ku Pena. Helepottas aika palijo vanahan auton pitua...

Mikä näitä uusia ( 1-10 vuotta) autoja riivaa, kun melkein joka päivä tulee vastaan auto jossa toinen lamppu näyttää suoraan vastaantulevan ( minun ) silmiin.
Ihimiset ei ossaa laittaa poltinta oikein paikoilleen. Se vaan väkisellä survastaan jotenkin sinne ja sittehän ne valot osottaa sinne sun tänne. Kun rupesin ensimmäistä kertaa vaihtaamaan edelliseen autooni polttimoita, niin vanhat polttimot oli laitettu väärään asentoon.
Antaako katsastussetä noista pimeistä valoista tai väärin asennetuista polttimoista ainoastaan korjauskehotuksen nykyään? Silmäpuoli autoja ainakin on paljon liikenteessä. Ja vielä silleen silmäpuolia, että ainoastaan toinen lyhkänen palaa ja molemmat parkitkin on pimeänä. Mun on ainakin hankala arvioida etäisyyttä pimeällä, jos vastaantulijalla palaa vain yksi lamppu.
Rattoreiden kanssa tilanne on ihan toinen. Autokoulussa jo opetettiin että, jos rattorissa on kaikki valot kunnossa, niin kuski on päissään.