Kirjoittaja Aihe: Ei sitten  (Luettu 17449 kertaa)

Helmikuu 28, 2013, 17:27:23 ip
Luettu 17449 kertaa

Antti Jokinen

• Vieras
Nyt en ymmärrä; kuusi sivullista keskustelua aiheesta "auto nuorelle miehelle". Siis miksei tämä nuori herra ihan itse hanki itselleen autoa? Miksi muiden pitää ehdottaa autoa jollekin, joka sitten ehdottaa niitä tälle autoa hankkivalle? Ei auton hankinta tiedettä ole..

Kiitoksia mielipiteistä ja mukavasta rupattelusta (ja muutamasta ihan konkreettisesta tarjouksesta). 

Helmikuu 28, 2013, 18:53:52 ip
Vastaus #1

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osta sille riisseli. Se on egolokisempi.

Helmikuu 28, 2013, 21:43:36 ip
Vastaus #2

Antti Jokinen

• Vieras
Mä mitään osta.  >:(

Helmikuu 28, 2013, 23:06:00 ip
Vastaus #3

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sitä vartenhan nämä keskustelupalstat on,että herättää keskustelua :) En muuten löytänyt enää tuota kuuden sivun topiccia mistään?
Eihän se auton hankinta mitään tiedettä ole,mutta eikö sitä nyt voi kysellä toisten mielipiteitä,mielestäni neuvot ja ehdotukset olivat hyviä ja ajatuksia herättäviä.

Helmikuu 28, 2013, 23:34:14 ip
Vastaus #4

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Joo, kyllä nuoren pitää ostaa se mätä eskortti viidellä sadalla, ja siihen tonnilla helmalevikkeet ja spoileri, ja tuhannellaviidelläsadalla poppikone. Tosin levikkeet ja spoileri jää maalaamatta ja laturi ei poppikoneelle riitä...

Mulla eka oli 61 rättisitikka. Se oli hyvä. No toinen oliki sitte luksusta, citroen dyane. Ostin siihen jopa radionkin.

Helmikuu 28, 2013, 23:41:40 ip
Vastaus #5

Antti Jokinen

• Vieras
Mulla eka oli 1972 rättäri, ja siitä vorot veivät radio-kasettisoittimen kaks kertaa.

Helmikuu 28, 2013, 23:46:47 ip
Vastaus #6

Kari Vähäkainu

• Vieras
Mulla eka oli 1972 rättäri, ja siitä vorot veivät radio-kasettisoittimen kaks kertaa.

Ekat vorotko palauttivat soittimen? ;D

Sori, en malttanut... Oikeesti, v***ttaa tollanen toisten (ehkä jopa vaivalla) tienaamien tavaroiden varastaminen.

Helmikuu 28, 2013, 23:55:04 ip
Vastaus #7

Antti Jokinen

• Vieras
Ekalla Ruotsinmaalla tienatulla rahalla ostin Tandberg kelanauhurin ja autoradio-kasettisoitin yhdistelmän. Se oli sellainen jatkuvasoitteinen kasetti, jossa nauha kiersi ympäri. Kun vorot veivät sen, sain vakuutusyhtiöstä uuden.

Stevie Wonder - Don't You Worry 'Bout A Thing (Live)

Kun vorot veivät senkin, en enää hankkinut uutta tilalle.

Maaliskuu 01, 2013, 07:44:58 ap
Vastaus #8

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Onko Tandberg vielä tallella? Broidillani on vielä sellainen. Siinä se "vaihdekeppi"-tyyppinen käyttökytkin on hauska yksityiskohta.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Maaliskuu 01, 2013, 08:39:31 ap
Vastaus #9

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ekat vorotko palauttivat soittimen? ;D

Sori, en malttanut... Oikeesti, v***ttaa tollanen toisten (ehkä jopa vaivalla) tienaamien tavaroiden varastaminen.

Meidän vm. 1969 volvo 142s:ään murtauduttiin (muistaakseni) Vaasassa jollain kesälomareissulla. Lienee ollut 80-lukua. Varas löi ilmeisesti päällään hanttarin puolen etuoven tuuletusikkunan rikki ja avasi lukon. Matkaan lähti kiikarit sekä aspiriinipurkki ja marjamehupullo. Menivät varmaan tarpeeseen.

Maaliskuu 01, 2013, 08:52:43 ap
Vastaus #10

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä mitään osta.  >:(
Osta vaan.
Mä ostin pojalle 15 vuotta sitten yo-lahjaksi -66 mallisen kuplan.
Oli seissyt omistajan tallissa lähes 20 vuotta.
No, siinä alko heti jarruletkujen, tiivisteiden yms kuluvien osien vaihto, jossa meni pari kuukautta.
Sillä poika sitten ajeli kesäsin koko opiskeluajan. Ja remontoi sitä, eli oppi autotekniikkaa.
Nyt kupla on MR-kilvissä ja pojan silmäterä.  :-*
Ja seisoo mun tallissa.  >:( 
Mutta oli kokonaisuutena hyvä projekti.

Maaliskuu 01, 2013, 08:54:55 ap
Vastaus #11

Antti Jokinen

• Vieras
Onko Tandberg vielä tallella? Broidillani on vielä sellainen. Siinä se "vaihdekeppi"-tyyppinen käyttökytkin on hauska yksityiskohta.

Ei ole. Noin kymmenen vuotta sitten se alkoi olla mekaanisesti loppuun kulunut ja lensi roskikseen. Samalla noin kaksi hyllymetriä kelanauhoja. (niisk.)

Tämän näköinen se oli: 

Maaliskuu 01, 2013, 10:02:24 ap
Vastaus #12

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuosta nauhurikuvasta tuli mieleen alakoulun englannintunnit "Kut mooning Misis Himanka", "lissn änt ripiit", "Spot is ö tok, Silki is ö kät".

Opettajan käsi vekslasi siinä vaihekepillä ja kelan sivusta/päältä ulos pistänyt nauhan pää vispasi vimmatusti suuntaan jos toiseenki.
Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 01, 2013, 11:26:29 ap
Vastaus #13

Jarno Malmberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuosta nauhurikuvasta tuli mieleen alakoulun englannintunnit "Kut mooning Misis Himanka", "lissn änt ripiit", "Spot is ö tok, Silki is ö kät".

Opettajan käsi vekslasi siinä vaihekepillä ja kelan sivusta/päältä ulos pistänyt nauhan pää vispasi vimmatusti suuntaan jos toiseenki.

Sama tuli mieleeen nyt kun sen mainitsit!
Ja veivatuimmat nauhat vähän venytti aina silloin tällöin jolloin lausuntaan tuli ihan uudennlaista aksenttia!
Näitä sitten tunnollisena oppilaana tarkkaan imitoiden odotettiinkin melko usein käytävässä tunnin loppumista. :)

Hitto että rupes naurattaa tämän muistelu! Ei muuta kuin "hävä nais dei" vaan kaikille!

Maaliskuu 01, 2013, 11:34:01 ap
Vastaus #14

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jes! Wii häv riid tö seim buuk. Spot rili is a dog.

Och jaa buur I Talkulla.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -