Kirjoittaja Aihe: Sana moottoripyöräilijä kunniaan  (Luettu 12967 kertaa)

Helmikuu 25, 2013, 03:09:34 ap
Vastaus #15

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
 :)
HE.HE

Tassa kun herasin aamu yosta niin rupesin hieman syventymaan asiaan.

Ensinnakin Suuri Kiitos Kari ja Hannullee esittamistanne kritiikista ”Pratkasanaa” vastaan , mutta mina olen hieman eri mielta. Mutta minahan en kai Suomessa oikein asuu ja olen enemman tai vahemman Ruotinkielinen. Tai ehka nykyaan taysin sekakielinen. Kiinan Mandariiniakin yritan nyt oppia jotta pystyisin hieman avustaa tytartani laksyjen teossa.

Mutta jos joku kysyy minulta milla sa tulit tanne niin mita mina vastaan ”no pratkalla tietysti” Mielestani ei ole luonnollista vastata etta ”moottpripyoralla tietysti” vaikkakin minun varmaan edesmennyt Suomen Kielen opettaja niin oli minua opettanut.

Jos joku kysyy minulta minka alan miehia sina olet, niin en kyllakaan vastaa etta ”Motoristi” vaikkakin kavin muutama viikko sitten Helsingin Pratkamessuilla, ei anteeksi Moottoripyora messuilla, Japsistarojen minulle lajhoittama ”Finnish Motorist” college paita paalla pari paivaa. Minua kai hieman  kirvelee se tosiasia etta Motorist sana englanniksi (olen 1/4 osa englantilainen, Isoisa Englannista) hieman voi viitata myoskin autoiluun. Biker sanahan olisi mita erinomaisin mutta ei siita kai oikein hyvaa Suomenkielista kaannosta ole.

Pratkailija sana myonnan etta se on kaarmea mutta niin on moottoripyorailija sanakin.” Partsari” olisi mita erinomaisin mutta se lienee ehka ”bondelaisille” lian vaikea pala nielaista sellaista ”Stadin Slangia”

Mutta minulla on tahan asiaan erittain riikiruotsalaisen yrityskultuurin mukainen ratkaisu, pistetaan pystyyn tyoryhman pohtimaan tata asiaa (fundeeraminen Mauno Koiviston kielella)

VMPK kutsuu vuosikokous koolle. Ulkopuolisina jasenina kutsutaan myos SMOTO”n edustajat, jo erotetut Japsistarat RY:n, Suomen suurimpana moottoropyoramatkailua harrastava kerho Touring Finlandia Ry:n ja nimitetaan tyoryhmaan jasenia pohtimaan demokraattisessa hengessa mika on oikea sanamuoto ”moottoripyorailija” sanalle…Jos kokouspalkkio on kohdalla niin voin osallistua siihen,

Ulkopuolisina asiantuntijoina voidaan vaikka kuulla (pienta korvausta vastaan) Esa Saarista ja Pekka Himasta jotta asiaan saadaan hieman syvallisempi filosoofinen nakemys.

Jotta tama lainmukainen tasapuollisuus kielten valilla sailyy niin varmaan kannatta kunnella mita mielta Jorn Donnerkin on asiasta.

Ja jotta naitten geenusten valinen tasapaino sailyy niin tasarvoministeri Paavo Arhinmakikin pitaa ehdottamasti kuunnella ja miksi ei Eva Biaudetkin kun han on viiden vuoden mandaatilla vahemmisto valtuutettu vaikkakin han ei koskaan ole valmistunut yliopistosta edes. Henkilokohtaisesti en ottaisi vakavasti muitten kun Jornin lausunnot. Han on sen verran vanha etta uskaltaa sanoa mita mielta han on valittamatta kritiikista…

Jotta saattaisiin hieman business ajattelua mukaan siihen sanavalintaan niin Hjallis Harkimoakin pitaa ehdottomasti kuunnella. Hanen lieva tyttoystavakin kohta entinen peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson voi ehka myoskin antaa jotain lisaarvoa siihen tyoryhmankeskusteluihin ainakin pienta korvausta vastaan. Maria tyttohan on loistava MTV:n (englantilaisen Music Channel) entisena selostajana, ehka nama yhteiskunnalliset ansiot ovat hieman vahemman immartelevia, mutta han osaa sujuvasti venajaa joten silla me saadaan naapurimaaan nakemyskin esiin. Ehka koko tasta paketista saattaisiin hyva ”diili” aikaan. Ja Maria on kaunis.

Nyt kun tama minun kaavailema aiantuntijaryhma hieman kallistui sille ruotin kielen puolelle niin on kai pakko kutsua vastapainoksi tama perussuomalainen, Raumalainen, katoolinen Timo Soinin mukaan keskusteluun. Hanen ulosantinsa on mita erinomaisin, ehka perusajatukset hieman populistiset eika valtamatta niin syvallisesti harkittuja mutta ”kansa tietaa”Kuitenkin han vois tuoda siihen sanavalintaan hieman perussuomalaista nakemysta ja viela vahan katoollisella mausteella ja kaiken lisaksi han edustaa ”toist puol jokea”

Kuitenkin tasta tyoryhman tuoloksesta varmaan syntyisi consensus paatos ja elaisimme loppuelaman onnellisina.

Mutta mina ajan pratkalla ja olen Biker Lontoon murteella.

MP-Terveisin HIKO

Helmikuu 25, 2013, 07:13:08 ap
Vastaus #16

Hannu Wähä-Verkkomäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No johan Hiko pani asiat kohdalleen! Jos tuolla kokoonpanolla ei tule vieläkin hullumpaa uusiosuomea kuin motoristi niin jo on kumma!
Minua lämmitti tuossa se että Hikokaan ei ole motoristi  ;)

Helmikuu 26, 2013, 22:24:38 ip
Vastaus #17

Antti Jokinen

• Vieras
Meidän perheessä ollaan 'pärinäpoika' ja 'surinasussu', ja me liikutaan silloin oikealla prätkällä eikä millään mopolla (tai jollain vitsin skootterilla).

Maaliskuu 01, 2013, 20:15:25 ip
Vastaus #18

Jorma Kontio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Shiny chrome won't get you home
Nykyisin alkaa tuo "moottoripyöräkerhokin" viitata yleensä lähinnä rikolliseen toimintaan.

Maaliskuu 01, 2013, 23:02:37 ip
Vastaus #19

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Omassa kerhossa ehdotinkin että muutettaisiiin moottoripyöräkerho moottoripyöräilemiskerhoksi.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Maaliskuu 01, 2013, 23:29:19 ip
Vastaus #20

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Prätkäjätkä tai prätkäjannu kuulostaa korvaan ehkä nopeasti melko pahalta,pärtstäri ehkä vielä pahemmalta.Prätkä on kuitenkin aina PRÄTKÄ :D
Turun murteisella vanhalla pärtsärille nyt ei tietty ota mikään korvaan :D Paitsi kysymys alkukeväästä: Jumalaut,tuliksää moottorpyäräl :)

Maaliskuu 06, 2013, 14:04:18 ip
Vastaus #21

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Omassa kerhossa ehdotinkin että muutettaisiiin moottoripyöräkerho moottoripyöräilemiskerhoksi.
Ulkomailla on noita MC-kerhoja ja RC-kerhoja (ajokerho).

Elokuu 06, 2014, 23:26:37 ip
Vastaus #22

pekka Joki

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mutta voidaan varmaan ottaa kayttoon vanha sana "parina poika" johon varmaan taytyy myoskin liitaa "parinasusu" jota tasaarvoministeri ei suuttu...

Miten olisi pratkailija...,

MP-Terveisin HIKO)

Ne olivat pärinäpoikia ja surinasussuja. Muistan hyvin -80 ja -90 luvulta Helsingistä monia surinasussuja. Monet ostivat Hikolta motoja, jotkut jopa tekivät niillä kauppaa.