Kirjoittaja Aihe: Rompetoreja Belgiassa?  (Luettu 6531 kertaa)

Helmikuu 21, 2013, 14:51:07 ip
Luettu 6531 kertaa

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tietääkö kukaan rompetoreja Belgiassa. Oleskelen vielä ehkä 3 viikkoa Belgiassa paikassa Balen ja käyn myös eteläisessä Hollannissa. Läntinen Saksakaan ei ole mahdottoman matkan päässä. Haluaisin käydä romppeita katsastamassa, mutta kun kielitaidottomana on vähän hankala selvitellä asioita. Olisin kiitollinen jos jollain olisi osoitteita.
t. MV

Helmikuu 21, 2013, 17:33:04 ip
Vastaus #1

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Ilmeisesti belgia pohjonen. Siis flanders eikä vallonia. Mene antwerpenin suomalaiseen merimieskirkkoon käymään, ne jeesaa. Ei tartte olla uskova, se on belgian suomalaisten olohuone. Mun lapset (kastamattomia pakanoita) kävi siellä suomenkielistä kouluakin. Ja samalla saat salmiakkia, fazerin sinistä, ja limppua  ;)

Helmikuu 21, 2013, 20:11:09 ip
Vastaus #2

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ok, kiitti vinkistä

Helmikuu 22, 2013, 19:15:20 ip
Vastaus #3

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Kuulin kaverilta että huomenna olis pieni romppari jossain tyhjässä koulussa lähellä Antverppenia osoitetta en sen tarkemmin tiedä.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 22, 2013, 20:37:34 ip
Vastaus #4

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Harmi kun ei ainakaan huomenna pääse, menee pojan pojan crossi hommissa viikonlopuista yleensä vähintäänkin toinen päivä. Ajattelin olisko semmoisia aina aukiolevia toreja, mutta mahtaako niitä ollakkaan.

Helmikuu 22, 2013, 21:21:28 ip
Vastaus #5

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Heh, kerran antwerpenissä siinä katedraanin nurkalla jalkakäytävän reunalla kuulin kun pari kundia puhu suomea.
No mitäs pojat on tullu tänne hommaamaa?

Mä oon kouki ja toi on ves...

Okei, mä oon vaan töissä täällä...

Helmikuu 22, 2013, 21:58:13 ip
Vastaus #6

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Ilmeisesti belgia pohjonen. Siis flanders eikä vallonia. Mene antwerpenin suomalaiseen merimieskirkkoon käymään, ne jeesaa. Ei tartte olla uskova, se on belgian suomalaisten olohuone. Mun lapset (kastamattomia pakanoita) kävi siellä suomenkielistä kouluakin. Ja samalla saat salmiakkia, fazerin sinistä, ja limppua  ;)

Tuli muuten tuossa parikolmevuotta sitten asuttua tuolla Antwerpenin Suomalaisessa merimieskirkossa about viikonpäivät!
Hyvä meininki Suomalaisten rekkakuskien yms... kanssa. Kyllä sieltä sai makaroonilaatikkoakin ja lapinkultaa. Niin ja SAUNA!
On se Antverppeni ihan näkemisen arvonen kaupunki muutenkin, siellä on muunmuassa hieno merimuseo.
ps. Merimieskirkon ovella pitää olla tarkkana, sillä metrin päässä on bordellin ovi... ::)
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Helmikuu 22, 2013, 22:14:17 ip
Vastaus #7

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täyytyypä olla tarkkana, ettei mene väärästä ovesta (sehän on senhetkisestä mielialasta kiinni, kumpi on väärä ovi). ;)

Helmikuu 23, 2013, 11:25:08 ap
Vastaus #8

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Tuli muuten tuossa parikolmevuotta sitten asuttua tuolla Antwerpenin Suomalaisessa merimieskirkossa about viikonpäivät!
Hyvä meininki Suomalaisten rekkakuskien yms... kanssa. Kyllä sieltä sai makaroonilaatikkoakin ja lapinkultaa. Niin ja SAUNA!
On se Antverppeni ihan näkemisen arvonen kaupunki muutenkin, siellä on muunmuassa hieno merimuseo.
ps. Merimieskirkon ovella pitää olla tarkkana, sillä metrin päässä on bordellin ovi... ::)

Hieno paikkahan se. Mulla oli kämppä Jerusalemstraatilla. Samassa talossa oli hyvä pub, Het Groete Ongenoegen. Aina sillä oli 1000 erilaista kaljaa hyllyssä, mutta ei suomalaisia. Aina kun suomesta tulin niin toin sille pägin suomalaista, ja se möi ne kamalaan rosvohintaan kiinalaisille turisteille.

Helmikuu 23, 2013, 14:40:29 ip
Vastaus #9

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aiheesta poiketen mutta siihen liittyen;

New Yorkissa oli ollut kapakka, jonka ovella mainoslappu: "Meiltä saa kaikkia maailman viinalaatuja".

Noh. Olipa mennyt suomalainen turisti kapakkaan ja kysynyt, että "onko haapavetistä pontikkaa?"

Baarimikko oli luutunnut tiskiä siinä ja kohottanut katseensa ja kysynyt turistilta, että "Kirkolta vai Vatjusjärveltä?"
Kommentteja uuninpankolta.

Helmikuu 23, 2013, 15:20:51 ip
Vastaus #10

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Toi oli hyvä Salmu.

Siellä anversissa kun asu niin ympäristössä paljon ikkunoita joissa punasia valoja. Ja siis tottakai, oppihan ne tuntemaan ettei tuo ole asiakas vaan asukas. Moikattiin aina kun menin ohi. No ongelma tuli kun vieraita suomesta. Ei niitä voinu kämpälle viedä kun taksilla suoraan ovelle. Jos vähänkään olis pitäny kävellä niin miltä se olisi suomalaisesta sukulaisesta näyttänyt kun kävellään kotio ja kaikki huorat moikkailee kadunvarsilla. Pojalla oli sama ongelma kun asusteli Amsterdamissa muutaman vuoden ja kämppä siinä rautatieaseman takana.

Mainitsemassani pubissa oli yks ihan tyylikäs täti verkkosukissa ja puudeli narunpäässä, ja joka ilta. Tutustuttiin, kiva jutella, siinä se. Mutta kun sille tuli asiakas niin anto mulle narunpään ja kysy, katotko fifiä senaikaa kun oon töissä, noin 8 minuuttia.

Helmikuu 23, 2013, 21:47:35 ip
Vastaus #11

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihan hauskaa, ;), kyllähän täällä peräkammarin poika saa varmaan olla tarkka, ettei viedä siinä narussa.

Helmikuu 23, 2013, 22:34:16 ip
Vastaus #12

Timo Nykänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kas, entisessä elämässä, muuttoja ja kuljetuksia, paikallinen asukas varoitteli aseman taka-alueista, kuulemma amsterdamin pohjasakan "hoodeja"... Kannattaa ajaa ohi ikkunat kiinni jos haluaa välttyä ei-toivotuilta tuliaisilta  ;D
Samaa sanoivat myös kokeneemmat kolleegat.

Helmikuu 23, 2013, 22:58:44 ip
Vastaus #13

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taidan pysyä kämpillä ja korkeintaan lähikaupassa :D ;D