Kirjoittaja Aihe: Goldwing -81 Startti  (Luettu 6179 kertaa)

Helmikuu 17, 2013, 11:36:10 ap
Luettu 6179 kertaa

Tauno Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro!
Kysyisin mielipiteitä pyörän startista.Pari kertaa olen avannut startin ja todennut molemmilla kerroilla "maa" hiilen
enemmän kuluneeksi ja tietenkin uusin molemmat.Startti ongelmia on ollut lämpimänä etenkin.Tätä ongelmaa
on tosin puitu moneen kertaan ,mutta silmiini ei ole osunut yhtään kongreettista neuvoa.Kysymys kuuluu onko
kenties maadoituksessa ongelma?Ajattelin jos kuten CX-miehet ovat tehneet,jos modais startin - hiilen suoraan
startin koppaan poraamaalla reijän ja kierteet tai niitillä niin varmistuis tuo maa kunnolla.Tietysti akun kunto ratkaisee myös
mutta siltä osin asia on kunnossa .Lataus on Ok.Tarkoitus on ensi viikolla mennä pajalle kuristelee miten Honda voi!

terv tane
GoldWing 1100 Interstate - 81

Helmikuu 17, 2013, 12:33:42 ip
Vastaus #1

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Maalaan hiukan piruja seinälle:  Jospa se vika ei olekaan startissa ?  Yamaha V-maxissa ja myös Kawa 1300 möhkössä "starttiongelmat"  johtuvat usein väätyneestä, tai paremminkin nyrjähtäneestä kiertokangesta, kanki vääntyy silloin kun jonkun pytyn kaasutin tulvii ja männän päälle menee liikaa polttoainetta, joko ennen käynnistystä tai sen aikana, kun moottori sitten käynnistyy muilla sylintereillä niin liikaa saaneessa pytyssä oleva tai sinne imusarjasta tulvahtava bensa estää mäntää nousemasta ylös asti, siitä seuraa kova tälli joka nyrjäyttää kiertokangen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2013, 12:38:04 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 17, 2013, 16:57:15 ip
Vastaus #2

seppo virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oletko tarkistanut startin etupäässä olevien hammaspyörien puslien kunnon.

Helmikuu 17, 2013, 18:00:52 ip
Vastaus #3

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Startti näyttää tosi hyvältä sisältä,voi olla kylältä kuultuna että on malli ongelma.mutta kuitenkin sormet syyhyy
käydä ongelman kimppuun.Itse kone avattu edellis talvena ,kaikki sisällä hyvin,elikä on vain kysymys startin voimasta!

Minun -82:ssa ei lämpimänä ollut startti vaikeuksia mutta kylmänä kyllä. Ja varsinkin jos lämpötila oli alle 10 C ei startti meinanut jaksaa pyöräyttää konetta ympäri ???

Lisäksi startti löi tyhjää jos käytti "väärän merkkisiä" öljyjä koneessa. Gastrolin GPS öljyillä startti toimi (lähes) moitteetta.
Tosin aika voimaton.

Eri lähteistä kuulin että startin voimattomuus on 1100:n "ominaisuus".
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Helmikuu 24, 2013, 10:17:26 ap
Vastaus #4

Borgman Terho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lämmintä konetta käynnistäessä auttaa huomattavasti, jos kaasu on hieman auki.

Helmikuu 25, 2013, 10:18:22 ap
Vastaus #5

anttikmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tein vastaavan hiilen kytkennän CX650C:n starttiin kun ko pyörä minulla oli. Auttoi todella paljon startin "vääntöön"
Lisäksi siinä pyörässä tuo tappokytkimen käyttö oli suorastaan vaatimus, staattinen sytkäennakko aiheutti lähes aina sen että starttausyritys jäi jumiin. Kun vahingossa kerran starttasin tappokytkin päällä ihmettelin kuinka kone pyöri kuin tulpaton mopo. Siitä lähtien starttia säästääkseni tein aina kahdenkäden käynnistyksen ja aina lähti putputtamaan ilman junkoamista! USA:n CX/GL sivuilta löysin vinkin kuinka staattista syttyennakkoa voi vähentää keskipakosäädintä mekaanisesti työstämällä. Se auttaa siihen takapotkuun joka ko pyörässä jumitti käynnistyssession useasti. antti