Kirjoittaja Aihe: Super Sportin sininen värisävy?  (Luettu 5374 kertaa)

Helmikuu 12, 2013, 11:39:56 ap
Luettu 5374 kertaa

Jarmo Ojaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi.

Aikani haeskeltuani en löytänyt mistään 78 - 79 kaksivärisissä SS:ssä käytetyn sinisen värin koodia?
Onhan noita joku varmasti uudelleenmaalannut, joten luulisi koodin jostakin/joltakin löytyvän.

Auttaisiko joku miestä mäessä? ???

Helmikuu 14, 2013, 11:17:55 ap
Vastaus #1

Jarmo Ojaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitäisikö ihan vaan maalikaupasta mallin (valokuvasta) mukaan käydä sävy valitsemassa?
Pitäisi kuitenkin olla museokelpoinen, mutta ei kai kaikki Tunturitkaan ihan saman sävyisiä aikojen saatossa olleet?

vai mitä sanotte............

Helmikuu 14, 2013, 20:36:14 ip
Vastaus #2

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
ss 81 haettiin ikh metallihohto sininen spray maali motip merkkinen ei ole kukaan väriä moittinut :)
mutta ss 78-79 ei taida olla metallihohto väri :(

Helmikuu 14, 2013, 21:07:31 ip
Vastaus #3

Antti Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=79486.0   harmi kun ei ole värikooditietoa tuostakaan,olis aika lähellä alkuperäistä?

Maaliskuu 21, 2013, 20:32:46 ip
Vastaus #4

Teuvo Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mikä ristus on, kun ei aharista.
ss 81 haettiin ikh metallihohto sininen spray maali motip merkkinen ei ole kukaan väriä moittinut :)
mutta ss 78-79 ei taida olla metallihohto väri :(
Maalasin kans tolla ikh:n motip maalilla ja mielestäni tosi lähellä alkuperäistä. Olisko kellään jotain vinkkejä tarrojen laittoon?

[ylläpito on poistanut liitteen]
Honda cb350 twin-71 Honda Vt Shadow 750 -97 Tunturi Super Sport-81

Maaliskuu 21, 2013, 21:33:36 ip
Vastaus #5

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
vedä maalarin teippi avuksi tarran alapuolelle oikeaan kohtaan jos et luota käden vakauteen kuten mä..,
ite otin ja mittasin mallin vanhasta tankista toisesta moposta (kannattaa keskittyä yhteen malliin)

kaksi värinen 78 on vissiin metallihohto
yks väriset ei

Maaliskuu 22, 2013, 08:02:13 ap
Vastaus #6

Kari Vähäkainu

• Vieras
Yksi "tietäjä" siirtynyt sivuun, toinen saapunut ???

Mistä vuodesta? super sportin tankit on ilman metalliväriä?
Kaikki tieto josta ei ole varma, kannattaa puhua vaikka muijalle.
"vissiin" ja "ehkä" tai "mä luulen" sanat
vääristää ja antaa harhakuvia niille
jotka todella ovat entisöimässä jotain ja tarvitsevat faktatietoa.!!!
Mulla on kaikkien super sporttien värikoodit tallella.

Olen tehnyt joka saatanan sävyn eteen ihan
vitusti duunia, puhelin soittoja , ajettuja kilometrejä...
sitte joku perseenreikä marisee, kun en voi antaa (lahjoittaa) koodia.

Se joka tulee paikanpäälle, tänne Porvooseen hakemaan sävyn, saa sen IHAN ILMAISEKSI.
Huom. en ota mitään maksua.

vähän vaivaa pitää nähdä.

Suomi 24. keskustelu ja  mopopalsta...  hopi hopi... ???

Pidä toki tietosi visusti itselläsi ettei kukaan vaan niitä sinulta saa! Saat siitä kai jonkinlaista perverssiä tyydytystä kun itse tiedät värikoodit ja muut joutuu arvuuttelemaan. Minun mielestä se on perseenreikämäistä käytöstä muita mopoharrastajia kohtaan, toiset sentään yrittää auttaa neuvoillaan muita. Hyvä että lauseissa on "vissiin", "ehkä" tai "mä luulen" sanat jos eivät satavarmasti tiedä, "tietäjä" kun panttaa värikoodeja kuin valtiosalaisuuksia.

Varmasti sinulla on mennyt aikaa, vaivaa ja rahaa värikoodeja selvittäessäsi mutta hei kamoon, eikö jokaisella harrastajalla ole palanut rahaa harrastukseen? Varmasti tuntuu aika kurjalta jos pitää vielä tiedoistakin alkaa maksamaan. Tämmöinenhän on juuri sellaista käytöstä joka kannustaa uusia harrastajia mopoharrastuksen pariin?

Käytin käytöksestäsi tarkoituksella sanaa perseenreikämäistä koska itsekin käytit sitä sanaa mopoharrastajasta. Kyllä huomaa että arvostat ja kunnioitat muita mopoharrastajia!

Itse huomasin tuon IKH:n Motipin metallisinisen olevan hyvin lähelle 81 suppanan tankinväriä, 79 Trialin punaisen tankinvärin kävin tankki kainalossa selvittämässä liikkeessä. Tottakai selvitykseen meni vähän aikaa, vaivaa ja rahaa mutta eipä ole käynyt mielessä pyytää maksua vinkeistä. Tässä 79 Trialin värikoodi (väri on valittu vertaamalla puhdistettua ja vahattua tankin kohtaa maalipurkkien kansiin, tuo sävy täsmäsi parhaiten):

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2013, 08:36:24 ap kirjoittanut Kari Vähäkainu »