Kirjoittaja Aihe: Nostalgisia muistoja  (Luettu 12628 kertaa)

Tammikuu 29, 2013, 11:43:29 ap
Luettu 12628 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Eilen käytiin vaimon kanssa illalla yhdessä palvelutalossa vähän kyläilemässä.No törmäsin sielä vanhaan työnantajaani,jolla olin töissä kolmekymmentä vuotta taaksepäin.Oli palvelutalossa,koska on liikkuminen käynyt erittäin huonoksi ja on sitä ikääkin kohta kaahdeksankymmentä vuotta.No sepä tiesi kertoa,että hällä on vielä tallessa meikäläisen ajokki.Skania 140 super,vuosimalli -72,sekä alkuperäinen perävaunu.Skania on kuulemma siinä kunnossa,kun se multa jäi vuonna -93.Elikkä kun mä ajoin sillä viimesen reisun järvenpäähän ja olen tulossa hämeenlinnaan,häviää vaihdelaatikosta seiska vaihde.Kumma,pelkkä seiska hukku,pienellä alueella oli joka lovi.Silloin auto jäi seisomaan ja meikäläinen joutu pakkolomalle.No auto on siis yhä tallessa ja siinä ois lähes kaikki osatkin,koneessa joka nippeli.Pari pikkuosaa kuulemma on pois.Saisin ostettua sen auton itselleni ihan kuulemma romun hinnalla,tosin mun tarvis sit myös pitää se itselläni ja isäntä tulis välillä kanssa muistoja verestään.Eli tarsko tässä vielä ruveta täysperää entistään,vaikka kyseinen auto kyllä olikin mun ajokki reilut kaksi vuotta.Olishan se hienoo,kun ois täysperä tossa mökin kupeessa ja aina joskus kurvailis pienet rundit tuola kaupungilla.

Tammikuu 29, 2013, 11:47:49 ap
Vastaus #1

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Onhan se vähän harvinaisempi keräilykohde näillä leveysasteilla. :)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Tammikuu 29, 2013, 11:56:17 ap
Vastaus #2

Pekka Tuukkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osta Harri pois vaan kun kerran HALVALLA saat.Kyllä se sitten vanhana keinutuolissa harmittaa jos ,et nyt sitä hommaa.

Tammikuu 29, 2013, 12:20:22 ip
Vastaus #3

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mamma varmaan kiittelee että olipa hyvä että ostit tuonkin tuohon torpan nurkalle koristeeksi. Vaikka, selkee pakko-ostoshan tuo.

Tammikuu 29, 2013, 12:22:33 ip
Vastaus #4

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Komea olis harrastepeli!

Meille pyöräharrastajille termi "romun hinnalla" tarkoittaa halpaa, mutta tommosessa yhdistelmässä sitä metalliteollisuuden raaka-ainetta piisaa. Paljonko Harri? Toistakymmentä tonnia jo veturissa?
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Tammikuu 29, 2013, 13:24:29 ip
Vastaus #5

Harri Kauranen

• Vieras
Se tulikin vaan mieleen,että kuinkahan noiden museokatsastus oikein sujuis.Kelpaiskohan niissä kun ne olis kuljetusliikkeiden väreissä.Meinaan en kyllä ainootakaan ole nähny,mikä olis tehtaan väreissä.Ja jos niissä olis vielä edesmenneen kuljetusliikkeen nimi ovessa.Kyl sitä vois oikeesti ajatella,että ton skanikan ottais.

Tammikuu 29, 2013, 13:25:23 ip
Vastaus #6

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Osta, osta uhallakkii jos vuan on mahollista!

Minua kyrsii vieläkii kun Rouva ei antanu minun ostoo semmosta saunalla varustettua Kutteria vai olikohan Viima. "Et sinä semmosta tarvii ja missä sinä sitä pitäsit?" Ja siitä on kuitenkii kulunu jo yli kolomekymmentä vuotta!  >:(
-pena-

Tammikuu 29, 2013, 14:04:16 ip
Vastaus #7

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaipa kuljetusliikkeen värit sekä päällä olevat petonimyllyt sun muut tukkikourat kuuluvat kyseisen kuorma-auton historiaan, luulisi moisista saavan museokatsastuksessa ennemminkin plus-pisteitä  :)

Veteraanikuorma-autoseura vaikuttaa virkeältä porukalta ja sivustokin on hyvä.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Tammikuu 29, 2013, 14:54:17 ip
Vastaus #8

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Niinkuin tuosta Penan kommentistakin jo voi päätellä niin, jos ei osta voi lohduttautua sillä, että vitutus saattaa alkaa hiipua ehkä jo muutamien kymmenien vuosien päästä.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Tammikuu 29, 2013, 14:59:05 ip
Vastaus #9

Pasi Isokangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ilman muuta ! Aina kannattaa ostaa jos halavalla saa  ;D Jos et nyt osta niin jälkeenpäin sitä sitte harmittelet, sitäpaitsi voihan sen halutessaan myydä sitten joskus kun edellinen omistaja on jo edesmennyt, niin ei tule kenellekään paha mieli  :)

Tammikuu 29, 2013, 16:02:24 ip
Vastaus #10

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkälaiset kopit siinä on päällä? jos on umpikontit, niin selität rouvalle että tarttee saada pihaan säilytystilaa, ettei tartte kiaken maailman romuja näkösällä pittää. Mahtuu pyörä jos toinenkin, ja pari autoa tarvittaessa satteensuojaan.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Tammikuu 29, 2013, 17:14:24 ip
Vastaus #11

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se nyt vaan on otettava. Ei auta mikään. Tilaisuushan on harvinainen, ja ellei kohta Salmu ilmoita käsitystään kyseisestä kuormurista niin minä syön...  jotakin mutta en tohi asnoa.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Tammikuu 29, 2013, 17:50:09 ip
Vastaus #12

Ilkka Sihvo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa ehdottomasti ostaa.Reilu ele entiseltä pomolta tarjota autoa juuri sinulle :)
Hattu päähän ja hyvästi.

Tammikuu 29, 2013, 18:24:41 ip
Vastaus #13

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Osta,koskaan et saa toista tilaisuutta se on varma.
Noiden arvo säilyy.

Tammikuu 29, 2013, 18:43:34 ip
Vastaus #14

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se nyt vaan on otettava. Ei auta mikään. Tilaisuushan on harvinainen, ja ellei kohta Salmu ilmoita käsitystään kyseisestä kuormurista niin minä syön...  jotakin mutta en tohi asnoa.

Jotaki kamalaa se "asnominen" ku Simosta pelottaa?

En oo nollasarjan kuormuri Scanioilla ikinä ajanut mutta linja-autopuolella kyllä. Ikiliikkujia, pitkinä sarjoina valmistettuja kapistuksia koetellulla tekniikalla.

Mikäs siinä. Jos auto on kehillään ja jos varsinkin sen saa katon alle talteen, niin onhan siinä rapsuttamista.

Onko muuten nokka- vai  bulldoggimalli?

Haaramoottori supattaa osista kootun pakosarjan tiivisteiden välistä... nelijäntoista litran mylly naksuttaa liikkeelle lähdössä ja luo rahtifiilistä. Pitkä vaihdekeppi "hilisee" oikean polven seutuvilla. Kasetti loksahtaa nauhuriin ja pakoputkesta pölähtää höyrypilvi pakkaseen......
Kommentteja uuninpankolta.