Kirjoittaja Aihe: CB750 K7 etupää  (Luettu 4629 kertaa)

Tammikuu 25, 2013, 00:47:55 ap
Luettu 4629 kertaa

Niklas Lindgren

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heipparallaa taas kerran,

TL;DR: Voiko tuutin (K7) etupään jousitukseen lisätä öljyä purkamatta koko asetelmaa?

Talvi on jo pitkällä, ja itsekin olen ollut jo useammalla, joten minulla lienee talvesta hyvä kaulaote. Kuitenkin mieltäni ahertaa muutama asia. Tai oikeastaan tällä hetkellä vain yksi. Nimittäin...

Onko mahdollista avata tuutin etupään jousitusta öljyä lisätäkseen, ilman että sieltä saa kasvoilleen iloisesti pongahtavaa jousta? Olen yrittänyt lukea huolto-opastani ja sen mitä netistä osaan etsiä, ja mielestäni kaikissa ohjeissa puhutaan aina koko etupään purkamisesta kerralla, kun yläpään ruuveja raottaa. Haluaisin mielelläni lykätä tätä palaa projektista vielä vuodella, mikäli se vain olisi mahdollista.

Tammikuu 25, 2013, 05:31:46 ap
Vastaus #1

Timo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Itse olen nostanut /keventänyt keulaa tunkilla. Hylsyllä painamalla yläpään tulpat auki ja kaikki tarvittava on näkysällä. Jousissa on toki pieni esijännitys mutta kun avatessa hylsyllä painaa niin kyllä jousivoima pysyy hallinnassa. Sillointälläin noita keulaöljyjä kannattaa ihan vaihtaakin. Lisäyksen sijaan. Omassani oli melkoiset liejut sisällä kun avasin  jarrurempan yhteydessä.

Joku täällä niistä öljyistä keskustelikin mutta tuohon en ota kantaa. Ikuisuuskysymys tuo öljyn plaatu...

Timo

Tammikuu 25, 2013, 09:03:30 ap
Vastaus #2

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Juuri noin kuin edellä kerrottu .Olen lisäksi tyhjenreijän kautta painanut jarruglearenia sisään joka on liuottanutn siellä ollutta monjää .yläkautta kaatamalla voi myös huuhdella järjestelmää.

Tammikuu 25, 2013, 15:04:10 ip
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Keulaa ei tarvitse purkaa, vain ylätulpat pitää irrottaa, laske vanha öljy kokonaan pois teleskoopin alapäässä olevista pikku tulpista, ja kaada tarkalleen oikea määrä uutta tilalle ylätulpista ( öljyn määrä löytyy huoltomanuaalista)  summamutikassa tehty öljyn lisääminen ei ole hyvä juttu, koska keulaputkissa on oltava hyvin tarkasti oikea määrä öljyä jotta jousitus/vaimennus toimii niinkuin pitääkin,  kun keula on ilmassa, jousien paine on niin pieni että ne jaksaa oikein hyvin painaa alas käsivoimin kun ruuvaa tulppia takaisin, ohutta nykyajan keulaöljyä en tuuttiin suosittelisi, se tekee keulasta turhan vetelän, tavallinen 10-W30 moottoriöljy käy hyvin ( tehtaan suositus on muistaakseni 20W moottoriöljy )
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2013, 16:07:22 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 27, 2013, 23:04:13 ip
Vastaus #4

Niklas Lindgren

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suurkiitokset ohjeista joka jampalle. Näillä mennään :-)

Huhtikuu 24, 2013, 21:25:55 ip
Vastaus #5

Niklas Lindgren

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näillä mentiin ja hyvä tuli. Kiitos avusta.