Kirjoittaja Aihe: Tietoa historiikistä  (Luettu 4297 kertaa)

Tammikuu 19, 2013, 10:30:08 ap
Luettu 4297 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Kaverini osti joku viikko takaperin sellasen raadon.On oikein vespa 1800 sportti,vudelta -66.Tää ei oluu hinnan kiroissa,taisi satasen maksaa.No kyllä siinä suurin osa osistakin on.Siinä kun oli sellanen "työkalukotelo",siinä edessä ja lukossa tietenkin.Avaimet hävinneet jo vuosikymmeniä sitten.Kaveri vaan äsken soitti ja kerto sen eilen illalla tiirikoineen auki,rikkomatta mitään.Sieltäpä oli löytynyt kaksi sellasta pienempää ruutuvihkoa.Ovat kuulemma öljyn kyllästämiä,mutta yhä saa selvää.Niissäpä on oikein ajopäiväkirjat ihan uudesta lähtien vuoteen -72.No tosta on kuulemma kilvet viety -73 mäelle,eli niissä kirjoissa taitaa olla koko elinkaari kyseiselle skootterille.Kuulemma joissain kohdin on reisusta jonkunlainen matkakertomus mukana.No eipä varmaan monellakaan ole pyöränsä historiikkiaa olemassa,vaikka se kyllä kieltämättä olis kova juttu.Mullakin yks kaveri aikoinaan osti seitkytluvun oopppelin.No sattu tunteen sen alkuperäisen omistajan,sekä myös seuraavan,eli kaverin jolta hän taas opelin osti.Meni oikein haastatteleen alkuperäistä omistajaa ja vähän kanssa kirjotteli juttuja vihkoon,samoin seuraavalta omistajalta.Kyllä se olis upeeta kun olis historiikki tiedossa.

Tammikuu 19, 2013, 10:47:17 ap
Vastaus #1

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Tuollaiset ovat aina positiivisia ja mieluisia yllätyksiä!
Normaalistihan nuo lootat ovat hiirenpaskaa puolillaan...

Selviääkö vihkoista,miksi kilvet pois oli viety?

t. Markku

Tammikuu 19, 2013, 11:48:58 ap
Vastaus #2

Harri Kauranen

• Vieras
Vihkoissa on talven mentävä aukko,mutta se on tiedossa,että skode oli viimeisellä reisullaan leikannu kiinni.No se on siltä jäljiltä,eli pata tarvii avata ja varmaan ainakin männänrenkaat vaihtaa.Tää tieto on myyjältä,joka oli omistajan (edesmennyt) poika.Siis kyllä niissä vihkoissa on koko historiikki.Sekin on helppo tarkistaa,kun kattoo mitä kilometrimittari näyttää.Siitä ne kilsat siihen vihkoonkin aikanaan on laitettu.

Tammikuu 19, 2013, 12:06:11 ip
Vastaus #3

Ismo Hakamäki

• Vieras
Ostin yankkilästä kymmenen vuotta sitten Ducati 200 America koneen purettuna. Yhdestä vaarnapultin reiästä löyty firman huoltolasku vuodelta 1970 rullalle laitettuna. Purkaessani koneen loppuun löyty kampikammion pohjalta käytetty "ranskalainen kirjekuori", joten maksu on ilmeisimmin tapahtunut luonossa?

Tammikuu 19, 2013, 14:38:50 ip
Vastaus #4

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse ostin Honda cx500 customin kesällä eräältä herralta. Myynti-ilmoituksessa ei ollut kirjoitettu mitään huoltovihkosta tai muusta. Yllätys oli kova, kun kauppojen päätteeksi myyjä sanoi "Ai niin, tässä olisi tällainen ruutuvihko ja alkuperäinen manuaali".

vihkosta löytyy kaikki huollot, kilometrit sekä omistajan vaihdokset vuodesta 1983 lähtien. Olisi suuri synti olla merkkaamatta omat huollot jatkossa sinne vihkoon.
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Tammikuu 19, 2013, 14:51:35 ip
Vastaus #5

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Ostin 2006 Husqvarna drömbogen sportin Turun läheltä Rymättylästä osina, yhden laatikon pohjalla oli ruutuvihko, mihin edellinen omistaja
oli kirjoittanut koko purku historian, kaikkineen yksi kohtineen, ruuvi koot laakerit jne

Tammikuu 19, 2013, 15:36:40 ip
Vastaus #6

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Kuntit

Mulla on Posti- ja Telen Saab 95 -72 Ollut Lapin läänissä
Rovaniemellä Telen huoltoautona 11 vuotta.
Se 7-paikkainen. Se Telen harmaa. Mukana tuli
Posti- ja Telen ajoneuvokirja, ajopäiväkirja ( viimeisin )
ja huoltokirja sekä korjauskirja.

Löytyy ajajien kuittaus joka päivälle kun on ajettu,
millä alueella ja kuinka monta kilometriä.

Huoltokortista löytyy öljynvaihtopäivämäärät kilometreineen ja
millä huoltiksella tehty.

Korjauskirjasta löytyy vaihdeloodan ja kytkimen korjaukset ja vaihdot,
myös kilometrimäärä milloin kone on vaihdettu peruskorjattuun.
( 25 000 km sitten  8) )

Ja sitten se tuotiin junalla Rovaniemeltä Toijalaan Posti- ja Telen
varastohalliin odottaan Posti- ja Telen museoon  pääsyä.

Museoo ei tainnut koskaan tulla.

Rovaniemen viimeisestä kilometreimerkinnästä on nyt tullut lisää 10 kilsaa
joista itse olen ajanut 7 testikilometriä.

Ei paha.

30 vuotta se sitten seisoi Toijalassa Telen hallissa.
Eiks sitä aina huudettu "Toijala"
kun haluttiin pysähtyä?

Eli autoa ei ole vielä siviilit päässeet rassaamaan valtion kilpien  jälkeen.
Ja minäkin olen Posti- ja Telen kouluttama radioaseman hoitaja rahtilaivasta.
Että oikeestaan Telen elämä autolla jatkuu minun kauttani.

Eläkepäivinä...

Kallu
Den Glada Gamla...

ps. Jätkät kielsi mua jyrkästi entisöimästä sitä...  :P

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2013, 15:45:46 ip kirjoittanut Kalevi Sundqvist »
email: kalevi.sundqvist@gmail.com