Kirjoittaja Aihe: Kyllä se jo kevättä tuppaa  (Luettu 4788 kertaa)

Tammikuu 15, 2013, 14:21:48 ip
Luettu 4788 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Kävin pikapäin mökillä ja hetken aurinkoin oikein paisto.Olin siinä suojassa ja vaikka pakkasta oli kuutisen astetta,jo toi aurinko aavistuksen tuntu lämmittävän.Samalla reisulla törmäsin yhteen heppuun.Kerto asuvansa siinä reilun kilsan päässä ja tiedänkin sen mökin.Kyseisessä mökissä kun ei ole edes sähköjä,eikä tietenkään mitään mukavuuksia.No sielä ei sittentartte telkkaria tuijottaa iltakaudet,eikä paljon muutakaan.Kyseinen kaveri onkin oikein koulutettu heppu.On oikein lääkäri.Puhu olevansa kaksi viikkoa yhteen menoon töissä,jonka jälkeen vapaalla kolme viikkoa.En huomannu kysyä,missä hän töissä sitten on.Ollaan me aikaisemminkin törmätty,nyt vasta olin ekan kerran sanalla ja selvis se asuinpaikkakin.Ei hän ainakaan vapaalla hömpötyksiin usko,kiikarit vaan ja samoilua kesät talvet.Kukin tyylillään.

Tammikuu 15, 2013, 16:19:10 ip
Vastaus #1

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli emäntä töistä.Sepä tiesikin kertoo,että toi onkin vaan kesäpaikka sillä lekurilla,mutta viettää kuulemma sielä enemmän aikaa,kuin varsinaisessa kotona.On kuulemma vähän sellanen vihree ja kova lintuja kiikaroimaan.Varsinainen asuinpaikka onkin jossain hyvinkäällä.

Tammikuu 16, 2013, 08:05:05 ap
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Neuvo sille lekurille reitti miuramin pesäkololle...

Se kirjoittaa sulle siitä hyvästä pirtureseptin!

t. Markku

Tammikuu 16, 2013, 10:05:42 ap
Vastaus #3

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Eppäilen. On pirtureseptit kyllä käytännössä kadonnutta kansankulttuuria. Valvonta on tiukentunut niin paljon, että niitä ei enää heru. Appropoo, lieneeköhän minulla epävirallinen Suomen ennätys? Hain yhdellä kertaa apteekista kuusi kiloa Spiritus Fortista. Siinä innostui usseempi lääkäri kirjoittelemaan ja minä asiapoikana sain itekin yhden putelin. Apteekkari ei ollut suopean näköinen mutta mikäs auttoi.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Tammikuu 16, 2013, 10:11:41 ap
Vastaus #4

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Eppäilen. On pirtureseptit kyllä käytännössä kadonnutta kansankulttuuria. Valvonta on tiukentunut niin paljon, että niitä ei enää heru. Appropoo, lieneeköhän minulla epävirallinen Suomen ennätys? Hain yhdellä kertaa apteekista kuusi kiloa Spiritus Fortista. Siinä innostui usseempi lääkäri kirjoittelemaan ja minä asiapoikana sain itekin yhden putelin. Apteekkari ei ollut suopean näköinen mutta mikäs auttoi.

Tuon on täytynyt olla hieno hetki!
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Tammikuu 16, 2013, 10:19:07 ap
Vastaus #5

Harri Kauranen

• Vieras
Kaverikin sai kilon pirtua hevoselle kesällä.Arvakkaas paljonko hevonen siitä sai.

Tammikuu 16, 2013, 10:29:06 ap
Vastaus #6

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Kuka nyt kallista ainetta turhuuteen panisi. Saat multa horsman, se rentun ruusu on...

Napahulluna on hyvä olla.

Tammikuu 16, 2013, 16:36:24 ip
Vastaus #7

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko

Ei ne lekurit enää saa kirjotella pirtsakkaa, kun itelleen. Olikohan vaan pari kiloo vuodessa, sekin "instrumenttien puhdistukseen". ;D
Elukkatohtoreista en tiedä, luulenpa että aikalailla sama? Luulenpa lisäksi, että hevosen nimellä tuskin reseptiä kannattaa apteekkiin viedä! ;D
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Tammikuu 16, 2013, 16:50:13 ip
Vastaus #8

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nooo..Tuskin se heppa sitä kuitenkaan itse hakee?

Isoisä kun aikanaan Imatralla praktiikkaa hoiti,
niin sian pirtureseptit hän yleensä löi emännälle
kouraan ja vannotti "tuolle yhelle sialle et sitten anna paljoa"-
ja mulkaisi samalla isäntään päin tarkoittavasti...

t. Markku