Kirjoittaja Aihe: Tupakka miehiä/naisia  (Luettu 49845 kertaa)

Tammikuu 08, 2013, 20:01:25 ip
Vastaus #15

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vois polttaakin kun keksis minkä h.....tin takia?

Ei taida olla sen kummempaa syytä tarjolla, kuin että se on pirun kivaa kun siihen vaan ensin opettelee. Jos ei opettele niin ei siitä sitten mitään itua ole.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Tammikuu 08, 2013, 20:14:32 ip
Vastaus #16

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Tupakinpoltto loppui 21.4.1991. Jonkun kerran olen sen jälkeen tupakin polttanut. Nykyään alan olla jo allerginen tupakinsavulle ja koitan vältellä sitä.

Väkevää viina tai wiskiä olen maistanut viimeksi kaks ja puoli vuotta sitten tai saatta siitä olla kuuskin vuotta. Ei ennää muista. Olut on sitten asia erikseen... Käytettyä viinaa en ole kyllä ostanut enkä juonut. Mistähän sitä saa?
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 08, 2013, 20:37:55 ip
Vastaus #17

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun näen nuoren pojan tai tytön kävelevän tupakka suussa, niin tekisi mieleni sanoa, että älä hyvä ihminen aloita, sillä tulet katumaan sitä lopun ikääsi.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Tammikuu 08, 2013, 20:58:30 ip
Vastaus #18

Arvo Luopakka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eipä ole tullut 60-luvun muutaman tupakan kokeilun jälkeen poltettua yhtäkään tupakkaa.

Tammikuu 08, 2013, 21:12:26 ip
Vastaus #19

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä piipputupakka maistuu silloin tällöin. Paperossille en juuri lähde, ellei iliman tyrkytetä ja polttokelposet sikarit on aivan liian kallista lystiä.
Juopotella mie en oikein ossaa, maistelen vain jonkin verran, ja sitten loppuu into. En tykkää humalatilasta. Itsekontrollin puute ottaa luonnolle.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Tammikuu 08, 2013, 21:19:40 ip
Vastaus #20

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kliffan näköstä kun tähän pääosin vastaa ne jotka ei enään polta.

Tilastollisesti kuitenkin totuus on se että vanhuusajan hankalia sairauksia kuten alzhaimer ja dementia, niitä on tupakoitsijoilla paljon vähemmän kuin niillä jotka elää kauemmin. Sanotaan että tupakoitsijat tulee yhteiskunnalle kalliiksi, mutta se ei ole totta. Kauan elävät hoidokit tulee paljon kalliimmaksi.

Millä korvattaisiin valtiontaloudessa tupakasta saatava verotulo?

Tammikuu 08, 2013, 21:42:39 ip
Vastaus #21

Stefan Holmström

• Vieras
Ekan tupakin vedin 22-vuotiaana 6.12.1990 klo 05. Sen jälkeen on tullut poltetua viisi röökia ja kaksi sikaria.

Alkoholia olen sitten ottanut aivan liian paljon – jos ajattelee miten monta hienoa prätkää niillä rahoilla olis saanut!  8)

Tammikuu 08, 2013, 21:49:17 ip
Vastaus #22

Teuvo Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mikä ristus on, kun ei aharista.
Lopetin reilu 5 vuotta sitten kun oli lieviä rytmihäiriön oireita, yli 20 vuotta tuli poltettua. Yläasteella ollessa aloteltiin varmaankin siitä syystä kun se oli kiellettyä. Nikotiinipurkan avulla lopetin, söin sitä varmaan puoli vuotta. Ylipainoo vain tuppaa kertymään liikaa, ehkä sekin on jossain vaiheessa yhtä paha terveysriski kuin tupakointi. Olutta kuluu kyllä kohtalaisesti.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2013, 21:51:20 ip kirjoittanut Teuvo Lehtinen »
Honda cb350 twin-71 Honda Vt Shadow 750 -97 Tunturi Super Sport-81

Tammikuu 08, 2013, 21:55:06 ip
Vastaus #23

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kuten siis voimme havaita, on eri aikakausilla erilaisia käsityksiä asioista.

Ei voi olla ketään tupakoitsijaa tässä maassa, joka ei tietäisi sen vaarallisuudesta.

Ei voi olla yhtään liikalihavaa tässä maassa,  joka ei tietäisi sen vaarallisuudesta.

Totuus on pojjaat se että lihavat tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi kun tupakoitsijat. Tämä on sitte tosiasiaa eikä mun mielipide.
(no, sitte on vielä tietty liikalihavat tupakoitsijat...)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 08, 2013, 22:00:59 ip
Vastaus #24

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Kyllä on Karillakin ankara halu päästä tupakista eroon mutta kun ei pääse niin sitten pitää yrittää puolustaa tupakointia viimmeseen asti. No, siperia opettaa :-)

Tammikuu 08, 2013, 22:56:57 ip
Vastaus #25

Leo Valliovuo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Justiin tulin sikarilta ;D 33 vuotta säännölisesti tupakkia, joista n. 10 viimestä sikarilla. Pikkusikari ompi hyvvää (Moods iliman viltteriä).

Kalijaa (Karjala) harvakseltaan mökillä saattaa kulua...

Tammikuu 08, 2013, 22:58:23 ip
Vastaus #26

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tupakoivista tuttavista suurin osa on muuten ylipainosia. Ne, jokka taas on laihoja, on sitten ihan luurankoja eikä harrasta syömistä ollenkhan, saati liikuntaa, elävät tupakilla ja kahvila. Itte lihoin kyllä ekalla lopetuskerrala, mutta siihen oli toinenki syy joka on nyt 10,5v vanha ja mieki olen laihtunu ennalleni.

Tammikuu 09, 2013, 05:30:12 ap
Vastaus #27

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tupakointihan alakaa monasti jo ihan nuorena kaveriporukoissa, silloinhan sitä on näytettävä kavereille että on issoo miestä/naista joka uskaltaa, vaikka tupakan maku ei vielä itsessään innostaisikaan muutoin polttamaan. Siitä se sitten pikkuhiljaa koituu tavaksi, ja moni ei kykene enää lopettamaan tupakointia vaikka myöhemmin niin haluaiskin.  :-[

Mutta onhan näitä vastaavia pakoksi muodustunneita tapoja ihmisillä muitakin, yksi pessee alinommaan käsiään, toinen kiertää tarkistamassa lukituksia ja kolomas järjestellee alavariinsa tavaroitaan.  Niistä tosin sivulliset kärsii vähä vähemmän. ::)

Ihteeni ei kenenkään tupakointi sinällään häirihe, kunhan se ei vuan tapahu samoissa tiloissa missä ite olen. Ja usseimmitenhan on mahollista siirtyä semmosen henkilön lähistöltä pois jonka habituksen kokkee vastenmieliseksi.  :-\

Ps.
Meinasin jo syyllistyä tupakoijiin kohistuvvaan rasismiin, vuan sainpas tuas hillittyvä ihteni. :P
Olin niät ihan vähällä panna että paras liäke häerihtevän tupakoinnin lopetukseen on tämä:

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 09, 2013, 06:04:10 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Tammikuu 09, 2013, 05:38:08 ap
Vastaus #28

Markku Hakola

• Vieras
Aikoinaan  kuulin, että viina, tupakki ja urheilu ei sovi yteen, niinpä lopetin urheilun.

Viskiä maistelen silloin tällöin, milloin tekeekään mieli, tupakkia polttelen ja joskus pikkusikareitakin.
Herkkuhetkiin sitten on varattuna Kuubalaisia, täytyy vaan olla sopivasti aikaa noitten poltteluun.
Lähteessäni yksin pitempään autoreissuun, niin saatan laitaa piipun kytemään, se kun kestää pitkään ja on kiireettömiin hetkiin sopiva.

Olen siis se tämän maan pahimmista syntisistä ja pahantekijöistä sekä yks pahimmista kohta lainsuojattomista, pakko kait tunnustaa.

Olen kyllä tuossa vuosien varrella ollut lakossa jokusenkin kerran pitkiäkin aikoja ja palannut takas syntieni pariin.

Tammikuu 09, 2013, 07:44:36 ap
Vastaus #29

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Tupakointihan alakaa monasti jo ihan nuorena kaveriporukoissa, silloinhan sitä on näytettävä kavereille että on issoo miestä/naista joka uskaltaa, vaikka tupakan maku ei vielä itsessään innostaisikaan muutoin polttamaan. Siitä se sitten pikkuhiljaa koituu tavaksi, ja moni ei kykene enää lopettamaan tupakointia vaikka myöhemmin niin haluaiskin.  :-[

Mutta onhan näitä vastaavia pakoksi muodustunneita tapoja ihmisillä muitakin, yksi pessee alinommaan käsiään, toinen kiertää tarkistamassa lukituksia ja kolomas järjestellee alavariinsa tavaroitaan.  Niistä tosin sivulliset kärsii vähä vähemmän. ::)

Ihteeni ei kenenkään tupakointi sinällään häirihe, kunhan se ei vuan tapahu samoissa tiloissa missä ite olen. Ja usseimmitenhan on mahollista siirtyä semmosen henkilön lähistöltä pois jonka habituksen kokkee vastenmieliseksi.  :-\

Ps.
Meinasin jo syyllistyä tupakoijiin kohistuvvaan rasismiin, vuan sainpas tuas hillittyvä ihteni. :P
Olin niät ihan vähällä panna että paras liäke häerihtevän tupakoinnin lopetukseen on tämä:

Sikapyssy, panoksia, piipunrassit ja aseöljyä. Taitaa olla vielä käyttämätön, kumminko päin tuolla ammutaan?

Napahulluna on hyvä olla.