Kirjoittaja Aihe: Picasa 3 kuvankäsittelyohjelma, saako sieltä tiedostoja tikulle?  (Luettu 6332 kertaa)

Joulukuu 01, 2012, 22:46:44 ip
Luettu 6332 kertaa

Kari Sairanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hoi

Hitsi kun tietokoneeseen on asennettu valmiiksi Picasa 3 kuvankäsittelyohjelma joka "kaapaa" ladatut kuvat itselleen. Siinä on kyllä helppo korjailla vanhoja scannattuja mustavalkokuvia, mutta miten ko. ohjelman tiedostosta saa korjatut kuvat ladattua "ulkoiselle tikulle, esim digi-kehystä varte??" Onko jollakulla titoa miten siirto tehdään?? potuttaa koko helkutin Picasa 3.

Joulukuu 02, 2012, 06:20:50 ap
Vastaus #1

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
No vaikka Picasan "vie" toiminnolla. Löytyy nappula alhaalta. Joko yksitellen tai Ctrl pohjassa hiirellä valitset vietävät kuvat ja painat vie nappia. Seuraavassa ikkunassa valitset tallennuspaikan ja sen viedäänkö kuva alkupeärisessä koossa vai muutetaanko kokoa.

Tuolla vie -toiminnolla on ihan kätevä muuttaa kuvan kokoa esim. täällä julkaistavaksi. Esimerkkikuvan alkuperäinen koko on 2352X1568 ja nyt "vie" toiminnalla muutettu kokoon 480X320 eikä sille muuta ole tehtykkään.

Mutta kun Picasaan päästiin, niin onko muilla samaa ongelmaa että ohjelma kaatuu joka kerta kun siirrän kuvia kamerasta, tai tarkemmin sanoen noin minuutin sen jälkeen kun olen kuvat siirtänyt? Onko kellään ongelmaan ratkaisua? Köytössä Win7

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2012, 07:05:52 ap kirjoittanut Hannu Kylli »

Joulukuu 02, 2012, 22:56:45 ip
Vastaus #2

Kari Sairanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hoi

Kiitos Hannu nopeasta vastauksesta, kopionti onnistuu nyt hyvin!!

Joulukuu 02, 2012, 23:04:00 ip
Vastaus #3

Antti Jokinen

• Vieras

Joulukuu 03, 2012, 01:26:20 ap
Vastaus #4

Jorma Mitro

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mercedes-Benz GLC Coupe 400d --22

Joulukuu 03, 2012, 12:05:17 ip
Vastaus #5

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
No eihän muovimopo paljoa paina mutta saiko Kari ne kuvat siirrettyä. Ainakin minulla toimi kun kokeilin.

Joulukuu 03, 2012, 12:10:38 ip
Vastaus #6

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eihän niitä kuvia pakko ole Picasasta siirtää. Tallentaa vaan tehdyt muutokset ja kopioi kuvat tikulle tiedostosta, alkuperäiseltä paikalta. Niin minä olen aina tehnyt.

Noin muuten kyllä tykkään Picasasta koska sillä saa tehtyä perusmuokkaukset niin helposti.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Joulukuu 03, 2012, 12:28:23 ip
Vastaus #7

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
No ei todellakaan pakko ole Picasaa käyttää, sen kun vaan resussienhallinnassa kopioi kuvia kansiosta toiseen. Mutta Picasallakin se onnistuu, niinku kuvien julkaisu Google + palvelussa jne. Tai onhan siinä tämäkin Tiedosto - Tilaa paperikuvia -mahollisuus jolloin ei tarvi sitä tikkuakaan.

Joulukuu 03, 2012, 18:15:55 ip
Vastaus #8

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mutta kun Picasaan päästiin, niin onko muilla samaa ongelmaa että ohjelma kaatuu joka kerta kun siirrän kuvia kamerasta, tai tarkemmin sanoen noin minuutin sen jälkeen kun olen kuvat siirtänyt? Onko kellään ongelmaan ratkaisua? Köytössä Win7

Eipä ole kaatuillut. Tosin en käytä Picasaa siinä kuvien lataamisessakaan vaan toimin aina tiedostojen kautta. Jos Picasa on silloin auki niin  palkki vaan vilkkuu kun kuvat päivittyvät itsestään.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat