Kirjoittaja Aihe: Palkinnot pitkästä palveluksesta  (Luettu 11977 kertaa)

Joulukuu 02, 2012, 12:13:57 ip
Vastaus #15

Kari Halinen

• Vieras

Morjens
Saatuani kunnian palvella yhtiötä 40 vuotta annettiin myös minulle  Nuorkauppakamarin prenikka ja 400 euron lahjakortti paikalliseen moottoripyörä liikkeeseen. No iltakahveeta juotaessa esittelin perheelle lahjoja jolloin pöydän toiselta puolen iski salaman nopeasti käsi joka nappasi lahjakortin ja poika sanoi jotta hänen Suzukinsa kaipaakin uusia renkaita. Sinne meni mutta menihän asiaan. Prenikkaa tai oikeastaan sen pienoismerkkiä pidän puvuntakin rinnassa kun katson että jaksettuani yli 40 vuotta
marssia aamulla Luolaan ja illalla taas päivänvaloon jaksan kantaa yhden pienen merkin. Paleniukselle terveisiä.
                    Kari

Joulukuu 02, 2012, 15:57:56 ip
Vastaus #16

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Joulukuu 02, 2012, 18:58:57 ip
Vastaus #17

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 03, 2012, 07:41:04 ap
Vastaus #19

Kari Palenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tere!
Kiitokset Markku K.lle vinkistä,kuten myös Kari H.lle terveisistä,näillä jatkamme!
Eikun Joulun odotusta,olkaa kilttejä(yrittäkää edes),tontut saattavat kurkistella klaseista!
T.KP

Joulukuu 03, 2012, 08:20:50 ap
Vastaus #20

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomenta!

Joko ne perkeleen tirkistelijät ovat taas liikkeellä...

Täytyisikö koittaa kaverin neuvomaa konstia-joka
ikkunan alle hankeen piiloon sähkönalli ja patteri
ikkunalaudalle...Kyllä lähtee!

t. Markku

Joulukuu 03, 2012, 08:51:25 ap
Vastaus #21

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tätä kun lueskelee, niin vaikuttaa siltä, että parhaat "palkinnot" saa kun itse lähtee.
Itse irtisanoiduin reilu vuosi sitten. Lahjaksi sain sen, että nyt kyselevät takasin. Yritin tarjota, että tekisin etänä, kun ei 900km työmatka oikein nappaa. Ei kelvannut. Nyt ei auta kuin odotella työttämyyttä ja henk.koht. konkurssia. Määräaikainen sopimus loppuu maaliskuussa ja uutta homma ei ole löytynyt. Töitä kyllä olis, mutta ei maksajaa...

Joulukuu 03, 2012, 09:17:53 ap
Vastaus #22

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla yksi tuttu rekkakuski jäi eläkkeelle,palveltuaan samaa isäntää 36 vuotta.Kuljetusliikkeet vaihtu useaan otteeseen,mutta isäntä pysy samana.
Kaveri sai läksiäislahjaksi amerikan matkan,oli hotellit viikoksi nevyorkista ja lennot tietysti.Siinä oli tosin työkaveritkin osallisia maksussa,mutta suurimman osan makso isäntä.Käyttörahaa ne ei kuulemma järkänny,mutta pitkäaikainen haave toteutui.

Joulukuu 03, 2012, 09:52:26 ap
Vastaus #23

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

No tuossa ulkomaan reissussa oli jotain konkreettista mukana-jotenkin
tuntuu,että nuo kauppakamarin rintamerkit on tarkoitettu
enempi sellaisille henkilöille,jotka patsastelevat
päivät pitkät puku päällä muutenkin.

Tavallisille arkipäivän puurtajille saattaa tulla mieleen ihan
päinvastaiset tuntemukset kuin prenikan jakaja oli asian aatellut...

Eiköhän noiden kunniamerkkien aika (onneksi) ole jo ohi?

t. Markku

Joulukuu 03, 2012, 19:14:24 ip
Vastaus #24

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Mullakin joku renikka tuolla,15v "ansiokasta palvelua". Nyt 24v+risat, saman katon alla käyny leivän perheelleni tienaamassa,nimet katolla 3kertaa vaan muuttuneet. Nuo alituiset YT:t vaan rassannu viimeisen 10vuoden aikana ja tulleet liian tutuiksi. kiitän kuitenkin jotain (en tiiä mitä?) että kuitenkin vielä huomennakin saa mennä sinne.       Nooh se on itsenäisyyspäiväkin kohta, ja vähän niinkus Förskottina Tapsaa.

Oikeat mitalit näkyvät vain saunassa - Tapio Rautavaara
Väli-mallin mies.

Joulukuu 03, 2012, 21:09:04 ip
Vastaus #25

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Minulle kävi tässä syksyllä niin, että kun istuin kaikessa rauhassa työhuoneessani töitä tehden, alaiseni tulivat yks kaks ovelle ja katsoivat hetken ja sanoivat tiukasti:
- Ja nyt tuo vanha paska ulos tästä huoneesta!
No, eihän siinä auttanut kuin nousta ja lähteä, enpä arvannut että nyt tuli aika poistua.
- No et Sinä vaan tuo vanha tuoli!
Olivat hankkineet minulle uudet hienon nahkaisen tuolin. Että semmoiset alaiset!  :)
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Joulukuu 04, 2012, 07:36:42 ap
Vastaus #26

Tuomo Ruohonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itselleni tuli viime vuonna täyteen 30 v. samassa työpaikassa. Sain valita joko kolmen viikon palkan tai  kolmen viikon palkallisen vapaan. Valitsin jälkimmäisen ja kävin toukokuussa Kawasakilla (ZZR 1200) Ranskassa,Espanjassa,Gibraltarilla,Portugalissa ja paluumatkalla Le Mansissa Moto GP kilpailuja katsomassa.
Oli hyvä reissu ja tuntui ansaitulta.Aiemmin olin saanut 20 vuodesta kahden viikon palkan ja 10 vuodesta viikon loman ja hyvän kellon.Nykyään näitä on jo "harmonisoitu" alaspäin.

Vanharusto