Kirjoittaja Aihe: Palkinnot pitkästä palveluksesta  (Luettu 11962 kertaa)

Joulukuu 01, 2012, 08:33:27 ap
Luettu 11962 kertaa

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Perjantaina se pamahti. Luulin jo hetken että potkut sieltä tulee, mutta tulikin puukkoja. Kolmenkymmenenkahden vuoden nuhteettomasta palveluksesta. Kunnon Marttiinin puukkoja oikein kaksin kappalein, ee tok oes tarvinna... :P

Napahulluna on hyvä olla.

Joulukuu 01, 2012, 08:40:20 ap
Vastaus #1

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Joku pimitti nyt sulta ne kolomekymmentä, käytäntöhän on että puukko per vuosi. :-[
-pena-

Joulukuu 01, 2012, 10:49:04 ap
Vastaus #2

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Älä välitä Erkki.
Tuo puukkohan on oiva työkalu ja paljon parempi kuin minun lahja. Sillähän voi tehdä mitä vain, saunavihtoja, varpuluutia, nylkeä vasta kaadettu jänis tai vaikka tehdä ihan oikeaa taidetta.
Laita se veteraanipyöräsi työkalukoteloon niin siitä on iloa koko loppu elämäksi.
Se kun on mukana niin et joudu koskaan pulaan.
Voit aina sanoa:
Oota mie haen puukon.

Tuossa minun palkinto pitkäaikaisesta työstä suuren suomalaisen jaloteräsyhtiön hyväksi suomessa ja ulkomailla.
Liekö se ollut joku etiäinen kun sain komennuksen ensi viikoksi euroopan suurimmalle kultakaivokselle.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2012, 13:01:00 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Joulukuu 01, 2012, 11:03:04 ap
Vastaus #3

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Älä välitä Erkki.
Tuo puukkohan on oiva työkalu ja paljon parempi kuin minun lahja. Sillälla voi tehdä mitä vain, saunavihtoja, varpuluutia, nylkeä vasta kaadettu jänis tai vaikka tehdä ihan oikeaa taidetta.
Laita se veteraanipyöräsi työkalukoteloon niin siitä on iloa koko loppu elämäksi.
Se kun on mukana niin et joudu koskaan pulaan.
Voit aina sanoa:
Oota mie haen puukon.

Tuossa minun palkinto pitkäaikaisesta työstä suuren suomalaisen jaloteräsyhtiön hyväksi suomessa ja ulkomailla.
Liekö se ollut joku etiäinen kun sain komennuksen ensi viikoksi euroopan suurimmalle kultakaivokselle.
[/quote]

Kyllähän tuollakin kiukuttelijaa voi tarvittaessa lyödä päähän.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Joulukuu 01, 2012, 11:15:24 ap
Vastaus #4

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
En suinkaan ylenkatsonut lahjaa millään muotoa, kyllä nuo kunnon puukkoja ovat. Muuan tuttava sai kymmenen vuoden palveluksesta rannekellon. Ei siinä mitään, ainahan kunnon kello on tarpeen, mutta kun siinä kellossa oli talotehtaan logo. Firman omistaja oli saanut sen talopakettinsa mukana lahjaksi. Jotenkin siitä jäi kumma maku.
Napahulluna on hyvä olla.

Joulukuu 01, 2012, 11:21:26 ap
Vastaus #5

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mää sain jokunen vuosi sitten tällaisen läksiäislahjaksi edelliseltä työnantajalta, olivat ilmeisen tyytyväisiä ratkaisuuni ;D

Noi Erkin keklut on kyllä hienoja, mutta mulle tämä ylläoleva oli ihan nappijuttu, ei ollut isoa hylsysarjaa ennestään ja kiintolenkitkin olivat mitä sattuu.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 01, 2012, 13:04:42 ip
Vastaus #6

teuvo seppälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onnex olkohon kävi parempi tuuri ku mulla,Sain 33v nuhteettomasta palveluksesta kenkää siinä kiitos ,asialla NOKIAN RENKAAT/MOULD MATE  ei tainnut yllättää työnantaja taho  :embarassed: Mutta elämä menee eteenpäin ja uutta työtä on jo tulossa ,hyvä niin  ;)
Tunturi Sport -75 ,Tunturi "Pappa" -81 ,Helkama Raisu-81 MYYTÄVÄNÄ ,Triumph Thunderbird -01

Joulukuu 01, 2012, 14:38:17 ip
Vastaus #7

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Pääsen 35 wee ei-ihan-nuhteettomasta palvelusta Upseerikerholle syämään.Juomat kai joutuu ostamaan ite.Wau...

Joulukuu 01, 2012, 14:46:03 ip
Vastaus #8

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Sain minäkii kerran,
silloin kun olin touhunnu Tunturiloihin ja Kawasakiloihin parissa täyvet 10 vuotta, tuommoset hopiaiset kynttilänjalat.
Ensi torstaina ne tullee olleeksi meillä jo kahennenkymmennenenyheksännenkerran ikkunalla itsenäisyyspäivänä. :-\

Niin se tuo aika rientää.  :-[

Ps.
Aika hankala kirjotettava tuommonen "kahennenkymmenennenyheksännenkerran" yhdyssana, piti monasti muokata ennekun noinkii sain sen aikaseksi. Ja putsasin nuo hopiat Liidelin ultravibraattorilla, ei tullu tuon kirkkaammiksi. ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2012, 15:30:07 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Joulukuu 01, 2012, 21:02:12 ip
Vastaus #9

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Kuntit

On teillä poijjat hienoja lahjoja nuhteettomasta
ja uskollisesta palvelusta.

Minä kun olin palvellut nuhteettomasti ja mielestäni jopa
uskollisesti omaa laivayhtiötäni kakskytä vuotta, tuli kenkää.

Koko laivan paletille lukuunottamatta kipparia ja siihviä.

Siinä sivussa yhtiö anto kenkää myös yhtiön muille 25 laivan
henkilökunnalle ja otti tilalle Kiinasta halpatyövoimaa. Kaks aina yhtä
suomalaista kohti.

Myöhemmin sitte kun  laivat alko vikaantuun, vaihdettiin
porukka filippiiniläisiin ja haettiin suomalainen sähkömies takaste
töihin. Joutuvat maksamaan pikkuse enämpi mutta paatit
pysy jotenkuten liikenteessä.

Että semmonen kiitos koko Suomen merenkulkijakansalle...

Ja aikanaan Finnlineskin perustettiin valtiovallan toimesta sen
takia että suomalainen paperi kulkee suomalaisilla laivoilla
suomalaisten merimiesten kuljettamana ulkomaille. Osaavat
pareemmin käsitellä sitä paperia.

No, nyt ei oo enää kohta paperiakaan viedä ulkomaille
kun sahat ja tehtaan on mätkitty kii. Ei kun kilometritehtaalle vaan
kaikki...

Ruvetaan kaikki ohjelmoimaan lälläripelejä...
Ja neuloon ägryböördsien pehmoleluja...
Nauraa siinä aasikki, euruupas meinaan,
Suomen Haitekkiä...

Kallu
Den Glada Gamla ...

ps.
Nyt mää sitte opetan niille kiinalaisillekki
automaatiotekniikan saloja elektroniikan
muodossa... Hö...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2012, 21:03:47 ip kirjoittanut Kalevi Sundqvist »
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Joulukuu 02, 2012, 08:08:39 ap
Vastaus #10

Kari Palenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomenet!
Tästä työnanatajan palkitsemisesta minullakin on"muisto".Entisessä valtionyhtiön "jatkumossa"Sanerassa-eikun Sonerassa aikoinaan pitkään palvelleeni oli järjestetty toimintapäivä Tiedekeskus Heurakassa,oikein mukava tilaisuus siihen asti.Seurasi myös joidenkin henkilokuntaan kuuluvien palkitsemistapahtuma,johon eliittiin minäkin sain tuta.Työnanataja oli hyvyydessään anonut minullekin 30.nen vuoden palvelusta huomionosoituksena Helsingin Nuorkauppakamarin myöntämän kultaisen ansiomerkin hattukokardineen.
No joo,ei tässä kaikki,ohessa oli myös merkkien käytösohjeita-ja mainos renikoiden eri variaatioista.
Kaverini oli saanut vastaavan huomionosoituksen vähän aiemmin,häntäkin kiinosti vähän merkkien materiaalipuolija työpaikallamme oli mahdollista suorittaa metallianalyysejä,tuossa selvisi,että renikat olivat kullitettuja-eivät mukana tulleen luovutustodistuksen mukaisia kultaisia.
Tuossa mukana tulleessa pikkuvihkosessa mainittiin renikoita olevan"täysaineisiakin",tuo juttu närästi niin silloin,etten jäänyt juhlapäivällisellekään,lähdin nostelemaan.
Silloin teki mieleni palauttaa nuo työnantajalle,ei muuten,mutta tunsin tulleeni huijatuksi(ehkä taas kerran?).No,eipä renikoita ole "ensiasennuksen "jälkeen kertaakaan käyttänyt,enkä mielestäni semmosia tarvitse..Voisihan nuo tietenkin talliin mennessä pistää esille haalari rinnuksiin.,tulisi varmaan"työn sankarin tunne".
Samaa satsia sai yksityiseltä sektorilta jo kybävuodesta,tunsin olevani todella "hyvä-ja tarpeellinen",heh,heh.
No,tästä olen mielestäni selvinnyt,luovuttajat kait ajattelivat"hyvää?"
Ei pahalla,enää.T.KP

Joulukuu 02, 2012, 08:33:50 ap
Vastaus #11

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi Kari!

Minähän laitoin sen vastaavan prenikan vanhan silinteripytyn otsaan!
Hyvä päähine kesän mökkiriennoissa.

Tosin se on hiukan lyhyemmän palveluksen malli-eikä edes väitetty
kultaiseksi kun on reilusti pronssia vaan-tosin sekin varmaan vaan maalattua patarautaa?

Mutta komian näköinen siinä pytyn mustaa karvapinaa vasten...

t. Markku

Joulukuu 02, 2012, 09:20:53 ap
Vastaus #12

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Taitaa se "kultainen", "hopeinen" ja rompsinen tosiaan tarkoittaa vaan väriä tai "luokkaa", ihan kuin sotaväen ampuma- tai hölkkämerkit. En tiä kun mulla oli vaan "hopeiset", mutten niitä kyllä oikeiksi hopeisiksi edes luullut. Kurssin priimuksena sain sotaväessä muuten semmoisen hienon lautasen, siinä luki reilusti takana että "tinaa". Meinasin josko meistäisi eteen kirjaimet "pla" ;)

Mutta sen mitä olen tässä itte katellut eri työpaikkoja ja maailmaa muutenkin, niin oma-aloitteinen työpaikan vaihto tuntuu olevan "tuottoisin". Palvelusvuosilahjat ovat lähinnä symbolisia, läksiäislahjat silloin kun itse lähtee riippuu paljon porukasta ja etenkin esimiehestä sekä firman perinteistä. Tuo mistä hylsysarjan sain, "palkitsi" lähtijöitä muutenkin hyvin. Ja silloin oli ns hyvät ajat kyllä muutenkin.

Tuollaiset 30+ vuoden palvelusvuodet ovat kyllä harvinaistumassa. Aika moni nykyajan nelikymppinen on jo ties kuinka monennessa työpaikassaan, ittelläkin neljäs menossa jos ei kesätöitä lasketa. Ja monella samanikäisellä työkaverilla samantapainen tausta myös, tosin on muutamia poikkeuksiakin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 02, 2012, 09:26:39 ap
Vastaus #13

Erkki Korpela

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Joulukuu 02, 2012, 09:46:23 ap
Vastaus #14

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onnex olkohon kävi parempi tuuri ku mulla,Sain 33v nuhteettomasta palveluksesta kenkää siinä kiitos ,asialla NOKIAN RENKAAT/MOULD MATE  ei tainnut yllättää työnantaja taho  :embarassed: Mutta elämä menee eteenpäin ja uutta työtä on jo tulossa ,hyvä niin  ;)

Tuo Nokian Renkaitten toiminta on surullista seurattavaa.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri