Kirjoittaja Aihe: Tekniikan Maailma, jossa Tunturi tiger esittelyssä  (Luettu 17235 kertaa)

Marraskuu 27, 2012, 21:26:16 ip
Luettu 17235 kertaa

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Oliko näin että 1984/7 TM lehdessä olisi ollut jonkinlainen esittely Tunturi Tigeristä, ilmeisesti pyöreelamppumallista, oisko jollain kopioo tms. jonka voisi heittää scannattuna tänne? Olisin kiinnostunut kyseisestä kirjoituksesta, sekä muistakin mopotesteistä mitä TM teki aikanaan.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Marraskuu 27, 2012, 21:50:41 ip
Vastaus #1

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Marraskuu 27, 2012, 22:37:20 ip
Vastaus #2

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitens tuo Huutonetti muuten on, kun sanotaan että siellä ei oo kun epärehellisiä myyjiä ja että se on niin vaikee käyttää kun siellä tavaroilla on nimensä mukaan huutokauppa, eikä mitään rehellistä hintaa tuotteella? Onko hyviä kokemuksia huutonetin käytöstä, itse en ole perehtynyt ja miten tuo korotushomma sun muut tapahtuu? Olen koittanut noita ohjeitakin lukea, mutta tämmönen sähkömasentajan alku osaa lukea muuta kun akuankkaa ja jotain sähkökaavoja..
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc

Marraskuu 27, 2012, 23:06:09 ip
Vastaus #3

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itte oon myynyt ja ostanut satakunta tuotetta  huutonetissä eikä ikuna mitään ropleema,,,mutta mutta onhan näitä hujjareita sielä jotka koittavat myydä  yleensä aika uutta tekniikka niinkuin puhelimia, läppäreitä, tabletteja, järjestelmäkameroita ja niin edelleen liian halvalla !!! Jos on 0 tai vähän palautteisia jotka myyvät pikamyyntinä osoitteena jossain korpena niin kannattaa varoa  ja olihan tässä lähiaikoina huutonetissä nämä hujjarit jotka olivat niinsanotusti saanet satakunta rehellisten myyjien  tunnuksia oman tietoon tietoon ja sillä tavalla saanet hujjattua ostajia,,luulen että se juttu on saatu nyt aisoihin,,luulisin? Mutta tässä TM lehden ostajaa  ei varmaan tartte pelätä tule hujjatuksi kun ei  hujjarit viitti näihin muutamin euron juttuhin  sekaantua. Siiis tässä on vain osta heti  se teämmä sillä 4 € eikä mikään huutokauppa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2012, 23:11:02 ip kirjoittanut lasse roholm »

Marraskuu 27, 2012, 23:16:11 ip
Vastaus #4

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuolla myyjällä yli 1000 positiivista palautetta eikä yhtään negatiivista, joten tuskin nytkään huijariksi ryhtyy. Itse olen paljon tuolta huutonetistä ostanut (ja myynyt) ja aina on perille tulleet. Kannattaa tosiaan myyjän nimimerkkiä napsauttaa jolloin näkee annetun palautteen. Nimen perässä olevan numeron suuruudesta voi suunnilleen nähdä tehtyjen kauppojen määrän. Myös TM:n sivuilta arkistosta voi ehkä ostaa netin kautta pdf:n tuosta testistä jos haluaa nopeammin (maksaa tosin 3e sekin, ja koko lehteä ei silloin saa)

http://tekniikanmaailma.fi/arkisto/lehtiarkisto?HaeNumero2=true&number=7&year=1984[/url]

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2012, 23:18:44 ip kirjoittanut Henri Riekki »

Marraskuu 28, 2012, 08:57:48 ap
Vastaus #5

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vois kattella, jos on vielä myynnissä kun saan rahua :) Olisi ihan mielenkiintoinen lehti luettavaksi. Kiitos neuvoista.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc

Marraskuu 28, 2012, 14:10:49 ip
Vastaus #6

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitens tuo Huutonetti muuten on, kun sanotaan että siellä ei oo kun epärehellisiä myyjiä ja että se on niin vaikee käyttää kun siellä tavaroilla on nimensä mukaan huutokauppa, eikä mitään rehellistä hintaa tuotteella? Onko hyviä kokemuksia huutonetin käytöstä, itse en ole perehtynyt ja miten tuo korotushomma sun muut tapahtuu? Olen koittanut noita ohjeitakin lukea, mutta tämmönen sähkömasentajan alku osaa lukea muuta kun akuankkaa ja jotain sähkökaavoja..

Minä olen käyttänyt huutonettiä tosi paljon, pääosin ostamiseen, ja kohdallani se on toiminut oikein hyvin.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Marraskuu 28, 2012, 14:12:18 ip
Vastaus #7

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Minä olen käyttänyt huutonettiä tosi paljon, pääosin ostamiseen, ja kohdallani se on toiminut oikein hyvin.

Kun klikkaa myyjän nimeä, niin näkee hänestä saadut palautteet.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Marraskuu 29, 2012, 21:43:52 ip
Vastaus #8

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tutkimpa isin lehtipinkkoja ja sieltä paljastui mm. TM 6/84 josta kannet veke ja 10/84, mutta ei 7/84, mutta sentään tuon kutoslehden takana oli tiikerin, cr raisun ja banaanisuitsan kuva :) pitääkin selata joskus taas nuo kaikki lehdet läpi, on aika kirjavasti 83-92 noita lehtiä (ei todellakaan kaikkia enään, mutta myös uudempia numeroita on.) Ja löytyi myös jotain minun vanhoja (-00 yms) Tuulilaseja ja tälläistä, sekä isän TMM niitä miesten erikoisversioita, sekä rakennusmaailmoja ja myös eräs hieno TM jossa monta kymmentä sivua vhs nauhureita. Jos joku kaipailee jotakin (joitakin) numeroita jostain vuosikerrasta, niin jos vaan tuolta löytyy, voisin vaihtaa tuohon 7/84 jonkun noista.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc

Marraskuu 29, 2012, 22:04:45 ip
Vastaus #9

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Kävin jo tonkimassa tuolla aitan vinnissä, siellä on TM:t alkaen vuodesta -77. Lisäksi saman verran muita moottorilehtiä. Aivan kaikki eivät ole tallessa, matkan varrella jotain on jäänyt lainaan tai muuten hävinnyt. Jatkan etsintää kunhan kerkiän.
Napahulluna on hyvä olla.

Marraskuu 29, 2012, 22:17:51 ip
Vastaus #10

Arvo Luopakka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen TM kestotilaajana vuodesta 73 lähtien ja lähes kaikki lehdet on minulla tallessa, suurin osa on nyt mökillä.
Tekniikan mailman vanhoja artikkeleita voi ostaa muistaakseni 3 euron hintaan, maksun voi suorittaa verkkopankilla ja artikkeli tulee sähköpostiin.
Kestotilaajat voi lukea monia vanhoja artikkeleita ilmaiseksi TM arkistosta, mutta tuo juttu ei ollut ilmainen.
http://tekniikanmaailma.fi/arkisto/lehtiarkisto

Marraskuu 29, 2012, 22:25:16 ip
Vastaus #11

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löysimpä lähes virheettömän 7/92 kun etsimällä etsin, tämähän on se legenda lehti, jossa on 4 formulaa (Ferrari, Benetton-Ford, Mclaren-Honda ja Williams-Renault) Kannessa ja Suzuki pv, Honda monkey, Helkama AX, Tunturi tiger aqua, hopper ja city, sekä uusia euromopoja testissä. Mahtavaa sisältöä! Kaveri lupasi heidän varastojaan tonkia, josko 7/84 tulisi vastaan.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc

Marraskuu 29, 2012, 22:39:38 ip
Vastaus #12

Pasi Tapola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pikkuisen aiheen vierestä mutta:

Jossakin 80-luvun TM:ssä oli juttua porukasta joka veti Suomesta Marokkoon (Tai Tunisiaan) Solifer SM - mopoilla. Oliko jollain tietoa missä numerossa tämä oli? Sen verran oli hyvä juttu ja aihe että jäi mieleen.

Marraskuu 30, 2012, 06:31:01 ap
Vastaus #13

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Myös tämä ensimmäinen tappajamopolehti kiinnostaa, koska sen pohjalta oleva juttu on Siilinjärveltä, eli minun kotikylästäni. Joku villi mopopoika oli Siilinjärven yläasteen alapuolella jonkun mummon jyrännyt viritetyllä mopolla huolimattomuuttaan. Olen toki lukenut tuon tekstin joskus netissä, mutta ei siitä paperiversiosta haittaakaan ole. Ja isä sanoi, että jotkut Siilinjärveläiset olisi käynyt (Saksassa?!?) Suzuki Loveilla 80-luvulla, en tiedä onko siitä mitään lehtijuttua.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc

Marraskuu 30, 2012, 08:24:34 ap
Vastaus #14

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Jossakin 80-luvun TM:ssä oli juttua porukasta joka veti Suomesta Marokkoon (Tai Tunisiaan) Solifer SM - mopoilla

TM 4/82, moposafari afrikkaan? Saa tilattua pdf:nä

http://tekniikanmaailma.fi/arkisto/lehtiarkisto?HaeNumero2=true&number=4&year=1982