Kirjoittaja Aihe: Vaimo käski kysyä teiltä,  (Luettu 16607 kertaa)

Marraskuu 24, 2012, 09:12:10 ap
Luettu 16607 kertaa

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kun täällä tiedetään!  :police:
Onko teillä kauppojen jugurtit menneet limalitkuiksi.
Meillä syötiin aikaismmin jugurttia, muttei enää!
Lisäävät niihin vissiin liivatetta tms.
Siis mitä mä nyssöisin?  :P

Marraskuu 24, 2012, 09:33:54 ap
Vastaus #1

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Mä oon jo pitkään syäny Lidlin jukurtteja. On täyttä tavaraa. Mun mielestä.
HANE

Marraskuu 24, 2012, 09:42:11 ap
Vastaus #2

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Mä oon jo pitkään syäny Lidlin jukurtteja. On täyttä tavaraa. Mun mielestä.

Onpas huomattu meilläkin sama juttu, etenkin kaikki jugurtit missä lukee "rasvaton" ovat suorastaan kelvottomia sen inhottavan limaisen rakenteensa vuoksi, siksi meilläkin käytetään vain Lidlin myymiä jukurtteja, niissä ei sitä ongelmaa ole, ja  siihen maustamattomaan Kreikanjugurttiin kun pistää vielä hunajata sekaan niin nami nami....
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Marraskuu 24, 2012, 09:56:51 ap
Vastaus #3

timo t.laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 valion pähkinäjugurtti oli mun suosikki mutta taisi valmistus loppua 40 vuotta sitten?
Simson 425 -57, Maico GM250 -85, Jawa 896, Jawa 640, CZ 513, TM450MX

Marraskuu 24, 2012, 10:06:08 ap
Vastaus #4

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Parikymmentä vuotta sitten lopetti meikäläisellä maitosokeri eli laktoosi
imeytymisen kokonaan. Kaupassakin pitää kävellä maitohyllyjen ohi silmät kiinni,
ettei menis paskat housuun.
Jugugurttia kyllä tekis mieli, pentuna oli herkkua Jacky hedelmäpommi!
Maitotuotteet muuten maistuu kummalliselle (juustot kyllä menee) kun ei
niitä ole tullut käytettyä.  >:(
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Marraskuu 24, 2012, 10:42:05 ap
Vastaus #5

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Jugugurttia kyllä tekis mieli, pentuna oli herkkua Jacky hedelmäpommi!
Älä sure, et oel menettänyt mitään.
Ei tuonmakuisia jugurtteja ole enää missään!
Eikä juustoja, nekin on sellaisia venyviä, joita ei saa juustohöylälläkään leikatuksi.
Jos ei sitten nuo Lidlin tuotteet.
Täytyy kokeilla!

Marraskuu 24, 2012, 10:58:58 ap
Vastaus #6

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Liidelissä on ainakii välillä ollu semmosissa puolen litran purkeissa "herkuttelu jogurttia".
Ainakii minusta maku oli hyvä, koostumus ehkä semmonen jotakii luokkaa SAE 90, ja rasvaa muistaakseni yli 8 %. :-\
-pena-

Marraskuu 24, 2012, 14:28:56 ip
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Juu, valitettavasti nuo purkkijugurtit ovat tainneet muuttua. Justiinsa tuossa valion vai ingmannin sekahetelmäjukurttia maistelin ja semmoinen outo "kalvo" tuntui jäävän suuvärkin pinnoille. Ja ihmeen ohutta luiruakin se oli.

Suosittelen Bulgarian jugurttia, sitä perinteistä, sinisessä purkissa. Esim kuivattuja hedelmiä ja Start-mysliä päälle niin on sitten hyvää.

Toivottavasti eivät pilaa tuotakin, pelästyin jo kun siinäkin luki että "kevyempi". Taisi siinä silti rasvaa olla jotai 6-8%.

Juustoissa Oltermanni on aikas hyvää, mutta älä vahingossakaan osta sitä 17 rosenttista.

Ihme touhua tämä että vähennetään maitotuotteista rasvaa, maksaako venäläiset oltermannista ja voista niin hyvin että mieluummin vievät sinne >:(
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 24, 2012, 21:45:27 ip
Vastaus #8

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jättäkää suosiolla hyllyyn kaikki joissa on liite kevyt-, arki- tai perhe-. Huijauksia tyyni. Juustossa kuuluu olla rasvaa. Jugurtti tulee olla hapatettua ei sakeutettua. Ruuan laittoon ja leivälle käytetään voita ei sitä valkosta vaseliinin tapasta.... Prkl, ku sieppaa tuo ruualla leikkiminen. Kattokaa kaupasta terveen näkönen ihminen ja sitten sellainen painoa kerännyt. Kummalla on kärryssä kevyt tuotteita ja " ruuansulatusjgurtteja"? Pitäisi sen jo kertoa jotain...

Marraskuu 24, 2012, 21:48:14 ip
Vastaus #9

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Jep, kärryyn valkoista leipää, kevytlevitettä, kevytsiideriä ja sikspäkki activiaa. Eipä ala luut törröttämään ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 24, 2012, 22:02:18 ip
Vastaus #10

Jorma Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Join ensimmäiset 19 vuottani käsittelemätöntä maitoa enkä ole viimeiseen 23 vuoteenkaan juonut rasvatonta maitoa. Jostain syystä kouluissa yritetään juottaa lapsille ja teineille tuota rasvatonta litkua, olisivat edes kysyneet koululaisten mielipidettä. >:(
Valion mustikka- ja hedelmäpommi jogurtti vielä kelpaa itselle, kissalle ja koiralle. Rasvatonta jogurttia ei huoli edes irlanninsetteri joka muuten syö kaiken mitä saa varastettua keittiöstä.

Kevyt- ja normaalituotteen sisältöseloste kyllä kannattaa verrata kaupassa, varsinkin sellaiset missä lukee että 50% vähemmän rasvaa.  ???

Marraskuu 25, 2012, 00:54:39 ap
Vastaus #11

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Meillä peruskoulun viimesellä luokalla ei ollu maitoautomaateissa ja purkeissa muuta maitoa kun rasvatonta tonkanpesuvettä ja ykkösmaitoo, samaisen laitoksen takia loppu maidon hörppiminen kun maito oli välillä kiinteää koostumukseltaan. (no pikkasen laitan joskus maitoa jos teetä erehdyn juomaan.) ja ammattikoulussa on saatavilla kurria ja 1,5 prosenttista, eipä tipaha enää. vesi on parasta. Peruskoulussa oli leivän ja näkkärin päälle sentään laktoositonta oivariiniä, ammattikoulussa on saatavilla jotain rasvatonta vituttoman lehmän voita elikkäs sitä ihme keijua.. Eipä tule paljo leipää syötyä, läskisoossia lautanen täyteen, jotain kasviksia jos on (perunoita en syö, koska hirveesti hiilihydraatteja, perunan syönnin kun lopetin pari kk sitten, on paino pudonnut 5kg) ja pari lasia vettä kyytipojaksi, niin jaksaa sähkömasentaa.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Marraskuu 25, 2012, 13:01:56 ip
Vastaus #12

Markku Hakola

• Vieras
kun täällä tiedetään!  :police:
Onko teillä kauppojen jugurtit menneet limalitkuiksi.
Meillä syötiin aikaismmin jugurttia, muttei enää!
Lisäävät niihin vissiin liivatetta tms.
Siis mitä mä nyssöisin?  :P

Tahtoo olla noitten elintarvikkeiden kanssa niin, että varsinkin ns kevyttuotteita tai terveystuotteita tehtäessä on
käytettävä vippaskonsteja.
Vaikkapa jugurttia kevennettäessä korvataan "luonnolliset sakeuttamisaineet" keinotekoisilla, jolloin laatu on, mitä on.
Lisäksi vähennetään tittyjen kalliimpien raaka-aineiden osuutta, niin voitot saadaan suuremmiksi.
Ns kotimaisia jugurtteja olen syönyt ties milloin viimeks, mutta tuon erään saksalaistaustaisen kaupan tuotteita
kyllä olen käyttänyt, ne kun on sitä tuhtia tavaraa, kevyttuotteinakin.

Juustothan on sellaisia kumimattopaakkuja,siis nämä ns kevyet juustot.
Juustohöylällä turha koittaa veistää, mutta enhän noita ns kevyitä käytä.
Edelleen olen sitä mieltä, että maito on punaista, voi on punaista, juustot kermasellaisia, jner jne, ilman kevennysprosentteja,
vaikka se joitakin puskapekkoja kauhistuttaakin.

kotimaisissa e-tarvikkeissa laatu senkuin laskee ja hinnat nousee.

Marraskuu 25, 2012, 15:23:40 ip
Vastaus #13

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuollaiset maustetut jogurtit on ihan käyttökelvotonta tavaraa, kuten kaikki muukin missä on pitkä tuoteseloste. Ostan vain turkkilaista jogurttia. Se on hyvää ja rasvaista. Juustoista kelpuutan vain sellaiset, joissa on rasvaa. Maidosta juomme "välimaitoa", koska punaista ei saa puolentoista litran purkeissa ja pikkupurkeista tulee niin mahoton roskaa, kun meillä maitoa kuluu n.4l/vrk. Ainoa lisäainepaheeni on light-limsat. Niittenki käyttö on vähentyny kun hankin kolmisen vuotta sitten soda streamin ja juon lähinnä hiilihapotettua vettä. En syö muutenkaan mitään hiilarimössöä. Runsasrasvainen, vähähiilihytraattinen, ruokavalio on näin naisihmisen hormoonitoiminnalle hyväksi, kaikki hormonaaliset vaivat on loppuneet tässä neljässä vuodessa, minkä olen ruokavaliota noudattanut.

Marraskuu 25, 2012, 15:48:54 ip
Vastaus #14

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tuollaiset maustetut jogurtit on ihan käyttökelvotonta tavaraa, kuten kaikki muukin missä on pitkä tuoteseloste. Ostan vain turkkilaista jogurttia. Se on hyvää ja rasvaista. Juustoista kelpuutan vain sellaiset, joissa on rasvaa. Maidosta juomme "välimaitoa", koska punaista ei saa puolentoista litran purkeissa ja pikkupurkeista tulee niin mahoton roskaa, kun meillä maitoa kuluu n.4l/vrk. Ainoa lisäainepaheeni on light-limsat. Niittenki käyttö on vähentyny kun hankin kolmisen vuotta sitten soda streamin ja juon lähinnä hiilihapotettua vettä. En syö muutenkaan mitään hiilarimössöä. Runsasrasvainen, vähähiilihytraattinen, ruokavalio on näin naisihmisen hormoonitoiminnalle hyväksi, kaikki hormonaaliset vaivat on loppuneet tässä neljässä vuodessa, minkä olen ruokavaliota noudattanut.
Juu kyllä turkin ( kreikan) jogurtti on jugurteista parasta, senhän voi maustaa (hunajan lisäksi) vaikka pakastemustikoilla, hiilloilla tai puolukoilla.

Soda-Stream on mullakin ollut käytössä juomanteossa jo vuosia, itte maustan sen veden puristamalla yhden sitruunan mehuksi ja kaadan sen puoliksi kahteen litran sodastreampulloon, ja päälle jääkylmää vettä ja hiilihappoa, tulee hyvää ja raikasta ruokajuomaa, jossa on c-vitamiinia mukana
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2012, 15:50:39 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781