Kirjoittaja Aihe: Ylempiarvoisten kunnioitus?  (Luettu 9455 kertaa)

Marraskuu 24, 2012, 05:53:17 ap
Luettu 9455 kertaa

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Suomi on ajautumassa kohti anarkismia, armeijassakaan ei enää kunnioiteta arvoasteikossa korkeammassa asemassa olevaa. >:(
Ja syyttäjä eikun vaan lepsuilee vaikka kyse on vakavasta palvelurikoksesta, jatkossahan nyt alokkaatkin voivat uhmata korpraalin käskytystä kun oppivat ettei siitä joudu teloituskomppanian tähtäimeen.  ::)

Jääkäri tulistui alikersantille ja kuristi kurkusta Pohjois-Karjalan Prikaatissa
Julkaistu: 23.11.2012 12:10

Esimiestään kurkusta kuristanut jääkäri välttyy syytteeltä.
Kihlakunnansyyttäjän mielestä syyttäminen ei ole "ehdottomasti tarpeen" kurin ja järjestyksen ylläpitämiseksi joukko-osastossa.

Tunteet kuumenivat Pohjois-Karjalan Prikaatin autohallilla Kontiolahdella.

Alikersantti huomautti esitutkintapöytäkirjojen mukaan jääkäriä ohjeiden vastaisesta peruuttamisesta.
Jääkäri töni esimiestään ja tarttui tätä kuristusotteella kurkusta. Lisäksi jääkäri haukkui esimiestä.
Palvelurikoksesta ja esimiehen väkivaltaisesta vastustamisesta epäilty jääkäri tunnusti teot kuulustelussa.

Ps.
Toivoisinkin että Jumppanen paikallisena ottaisi tämän asian hoitaakseen, ja kävisi luennoimassa sotilaskodin salissa miksi fyysinen väkivalta ei sovi sotilaalle. :P
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2012, 06:16:18 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Marraskuu 24, 2012, 07:58:55 ap
Vastaus #1

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielestäni homma muuten ookoo, mutta alikessuja ei sais kuristaa.

Terv. Resalikki-Vesa.
Kommentteja uuninpankolta.

Marraskuu 24, 2012, 08:06:10 ap
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...Jep..

Ja kersantin kuristaminen on majesteettirikos!

terv. Markku, res kers.

Marraskuu 24, 2012, 08:56:39 ap
Vastaus #3

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Nyt pisti Sven Tuuva savosta pahan haasteen!
Minähän toimin työkseni sotilasalueella (militärområde) ja esimiehenäni on pilvinpimein entisiä
skappareita, joten mielensä on maltetteva. Ei viiti vanhoja miehiä kuristella.
Tasavertaisina työtovereina painetaan töitä entisen komppanianpäällikköni kanssa (kapteeni v. 1985)
Ei noista ikinä näköjään pääse eroon!
Kohtahan tuo koko tivoli loppuu näiltä tanhuvilta, ei paljon kerkee sotkuun luentoja pitämään.
VÄKIVALTA ON RATKAISU KAIKKEEN!

t: Asutuskeskustaistelija Herra Korpraali (3. er. torjuntakomppania, kaartin JP)
Varusmiehenä Karjalan jääkäripataljoona, erik. RK (rynnäkköjääkäri)
nykyisin tykkimies, korjaan, lumitykkimies!
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Marraskuu 24, 2012, 10:16:53 ap
Vastaus #4

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Me muuten käytiin yhen toverin kanssa aikoinaan tämmöinen keskustelu Pikku Pietarin pupissa. :P

Toveri römeällä sotakorostuksella:
- Minä olen sotilasarvoltani lääkintämajuri, mikä olet sinä arvoltasi?

Minä siihen yhtä paatoksella:
- Minä olen lääketieteen- ja kirurgian erikoissotamies.

Toveri luuli että pilikkaan, ja julmistui:
- Jos minulla olisi pistooli mukana niin ampuisin sinut.

Mutta kun ei ollu, niin jäin sillonkii henkiin. Sittemmin se kyllä ampu naisystäväänsä sillä pistoolilla mahhaan, kävi linnassa ja menetti sen majurin arvonsa. Ja luultavasti pistoolin ja naisystävänkii. :-X    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288338718342.html
-pena-

Marraskuu 24, 2012, 19:26:58 ip
Vastaus #5

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nykyäänhän lääkintäkapiaiset käyttävät sikoja vastaavaan tarkotukseen.
Kommentteja uuninpankolta.

Marraskuu 25, 2012, 13:07:39 ip
Vastaus #6

Markku Hakola

• Vieras

Osa taitaa illa itsekkin sellaisia, vaikka onhan toi loukkaava vertaus, tuota jaloa elukkaa kohtaan, sikaa siis.

Ylipäätään mun mielestä ns ylempiarvoisten on ansaittava se kunnioitus, ei sitä pelkillä nimityksillä saa.
Itse kunnioitan vaan sellaisia, ketkä sen tavalla tai toisella "ansaitsee", asemasta riippumatta.

Marraskuu 25, 2012, 13:58:16 ip
Vastaus #7

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko

Osa taitaa illa itsekkin sellaisia, vaikka onhan toi loukkaava vertaus, tuota jaloa elukkaa kohtaan, sikaa siis.

Ylipäätään mun mielestä ns ylempiarvoisten on ansaittava se kunnioitus, ei sitä pelkillä nimityksillä saa.
Itse kunnioitan vaan sellaisia, ketkä sen tavalla tai toisella "ansaitsee", asemasta riippumatta.

Olen hyvinkin pitkälti samaa mieltä. Luontainen auktoriteetti on vähän muutatoista, kuin ne lahjaksi
annetut tittelit. Varsinkin jos niitä on annettu vikoimmeisille! ???
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Marraskuu 27, 2012, 06:02:02 ap
Vastaus #8

Markku Hakola

• Vieras
Olen hyvinkin pitkälti samaa mieltä. Luontainen auktoriteetti on vähän muutatoista, kuin ne lahjaksi
annetut tittelit. Varsinkin jos niitä on annettu vikoimmeisille! ???

Oikeastaan voi vielä mainita, että kunnioitus ja luottamus on ansaittavia asioita, titteleitä ja arvonimiä voidaaan taasen jakaa ja osta.

Marraskuu 27, 2012, 08:44:34 ap
Vastaus #9

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Totta!

Esim. insinööri=oppiarvo,joka ansaitaan muutaman vuoden opiskeluilla
         kauppaneuvos=titteli,joka ostetaan rahalla-esim. lahjaksi "hyväveli"-organisaatiossa

t. Markku

Marraskuu 27, 2012, 08:55:18 ap
Vastaus #10

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen

Jääkäri tulistui alikersantille ja kuristi kurkusta Pohjois-Karjalan Prikaatissa

Ei sitä pidä isommilleen v*ttuilla, jos on oma henki yhtään arvokas.  Ei siinä hommassa mitkään kauluslaatat ketään pelasta! :P
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Marraskuu 27, 2012, 09:06:28 ap
Vastaus #11

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä vielä sillon ylempiarvoisia kunnioitettiin armeijassa,kun minä sen olen käynyt seitkyt luvulla.Meikäläinenkin korkean upseeriarvon sain (korpraali),tosin kulmaraudat annettiin vasta sotilaspassin päälle,kun pois päästiin.Mutta siihen aikaan joutu tuomiolle,jos esimiestä vaiikka vaan vastusti.

Marraskuu 27, 2012, 09:15:08 ap
Vastaus #12

Janne Louko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Alikersantti huomautti esitutkintapöytäkirjojen mukaan jääkäriä ohjeiden vastaisesta peruuttamisesta." Onko siinä armeijan ohjesäännössä sellainen kohta ettei saa peruuttaa eli perääntyä. Ehkä jääkäri yritti siltä osin muuttaa sääntöä.Joku roti sotimisessakin

Marraskuu 27, 2012, 10:23:25 ap
Vastaus #13

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Meille aliupseerikoulussa tähdennettiin että varusmiesten keskinäisissä kähinöissä jos sotilasarvoltaan ylempi kurmoottaa alempaa (fyysisesti) niin se on pahempi rike kuin jos asetelma olisi toisinpäin.

Ei sitä pidä isommilleen v*ttuilla, jos on oma henki yhtään arvokas.  Ei siinä hommassa mitkään kauluslaatat ketään pelasta! :P

Takala tais olla poistumiskiellossa jokuseen otteeseen sotaväkiaikana? Vai vedikkö kaikkia pataan komppanjapäällikköä myöten niin eivät uskaltaneet lomiin puuttua?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 27, 2012, 11:16:24 ap
Vastaus #14

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen

Takala tais olla poistumiskiellossa jokuseen otteeseen sotaväkiaikana? Vai vedikkö kaikkia pataan komppanjapäällikköä myöten niin eivät uskaltaneet lomiin puuttua?

Juuri näin kävi ja sota oli ohi! Amen  :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!