Kirjoittaja Aihe: Jos joskus saisi tuollaisen---  (Luettu 43613 kertaa)

Marraskuu 14, 2012, 14:38:50 ip
Vastaus #60

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niih, olisihan se tuollanenkii ihan kiva. :P

Jaa... ei kai se tuollainen vihreä korsetti kovin tyyris ole? Voihan se jonku mielestä toki savolainen miesvartalo moiseen ahdettuna olla viehättäväkin. Itse tosin epäilen...
Ai, oletko sitä mieltä että muka tarviisin?  ::)

Penttihän on riskissä kunnossa  ??? mahtaisi Austin A7´n jouset narahtaa istuessa jos sellaisen hankit  ;)
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Marraskuu 14, 2012, 14:45:55 ip
Vastaus #61

juha leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poikkean senverran asiasta että haaveissa olisi...laitteiden lisäksi...

Lähteä edes kerran ajelemaan omalla Rollsilla kiireettömästi englantiin. Ajella minne huvittaa..

Toinen selkeä haave on että tonnisen Norvinin valmistuttua pitää sille lähteä näyttämään Lontoon katuja, klubeja ja maaseutujen mutkia..

Ja lähempänä jalat maanpintaa kirjaimellisesti..Jawalla talviralliin..kun ei ole ennen siellä tullut käytyä..ja mielellään pidennetty viikonloppu (eli varmaan viikko vierähtää)..

(ensimmäiset haaveet liittyy siihen että kaiholla muistelen kun kerran tein upean päämäärättömän reissun Laverdalla Italian suunnille..pari kuukautta..varusteena vain tankkilaukullinen tavaraa..)

Usein saadakseen toteutettua seuraavan haaveen joutuu aiemmista laitteista luopumaan..mutta mieluummin niin kuin ilman kokemusta asiasta.
Kun joku harmitteli että olet joutunut luopumaan monesta hienosta pyörästä, niin en voinut kuin todeta että minulla ne sentään on edes ollut..
Haaveillaan vaan ja..
Terveisin jalat tukevasti ilmassa. Juise

Marraskuu 14, 2012, 14:54:37 ip
Vastaus #62

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Jaa... ei kai se tuollainen vihreä korsetti kovin tyyris ole? Voihan se jonku mielestä toki savolainen miesvartalo moiseen ahdettuna olla viehättäväkin. Itse tosin epäilen...

Ihan omien mieltymysten mukaan. Tuota tyrää tosin vois lääkärille vilauttaa...

Marraskuu 14, 2012, 14:59:47 ip
Vastaus #63

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Lainaus
Olisikos ollut Raunio.. Rainio..olen itse olut kyseistä autoa laittamassa silloisella Saabin kilpailuosastolla. Oi niitä aikoja..

Matti ja Heikki tiesivät.

Kysymys Matille:
Mitä siihen koneeseen laitettiin siellä kilpailuosastolla?
Paljonko mahtoi tuottaa tehoa?
Terve
Tuon aikakauden koneet oli 1815 kuutioisia , joissa kaksireikäkannet/ alkukäyrät kahdella/kansi, pääosin "pässinsarvet" kahdella 45 tupla weberillä, mutta oli myös jakopäänkopasta ottava Lucas ruisku (jota en käytössä muistaakseni nähnyt) , tiukempaa nokkaa, takomäntää puristusta kohottavalla hatulla, isompaa venttiiliä ja jäykempää jousta, jakopään väliratas rautaa...jotain näitä muistan, tehoa oli  145..165 hv , josta kai nuo lähempänä 150 hv koneet rallissa paremmin kesti.  Ysikutosesta oli myös varsinainen Monsteri..crossiauto, jossa putkitettu 2.0l jota kiusasi lisäksi pieni Scanian turbo! se olikin aika peli..muistaakseni kilpailuosastolla Lee Cooper mainoksin, auton myöhempää historiaa en tunne. Niin unohdin että lohkossa kuparirenkaat lisätiivistykseen.

Mulla on jossain valokopiot VM:n artikkelista jossa kerrottiin veenelkun virityksestä rallikäyttöön. Oli lista osista joita sai numerolla tilata marmoritiskiltä, mutta myös kansien porttausohjeet kaikkine kaarevuussäteineen ym ja muita vinkkejä, mm mistä vauhtipyörää on asiallista sorvata jne. Sellainenkin juttu jäi mieleen että lohkosta kannatti kiillottaa keskimmäisen runkolaakeripukin ympäristö säröytymisen ehkäisemiseksi :o Jotain juttua oli alustasta ja pohjapanssaristakin, ja isoista kuupista joilla ohjattiin etujarruille ilmaa.

Toinen artikkeli oli vanhempi ja neuvoi miten saa 100 heppaa katukäyttöön, siinä oli 1,7 sisuskalut, mieto virinokka, tuplaweeberi ja 2" putki, ei se Simonsin malli vaan sellainen missä oli y-haara jossain vaihteiston alapuolella.

Mun mielestä se Blomquistikin ajoi tuolla yksilöllä jonkun kisan, oliko sitten lainassa Rainiolta.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 14, 2012, 15:04:22 ip
Vastaus #64

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Kiitos Matille ja karille tiedoista.
Matin jutun perusteella löysin tällaiset sivut:
http://www.saabworks.fi/rallycross/lee-cooper-saab-96/

Sieltä ylärivin linkeistä löytyy paljon tietoa rallisaabeista.

Marraskuu 14, 2012, 15:14:32 ip
Vastaus #65

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Hyvä linkki, kiitokset Naavaparralle :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 14, 2012, 15:28:21 ip
Vastaus #66

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Eipä tarvii tollasista meikäläisen haaveilla.. Rahasta pittää.. Tälläkin hetkellä olisi haussa rahaa ja viitseliäisyyttä seuraaviin: kunnon talvinakit, nätit kasarivanteet (bmwmiehet halloo!) vetonivelen suojakumi (ulompi), Leima (edellisestä syystä ja rahan takia ei oo viittiny katastaa, vaikka ei mitään estettä tuon vetarin suojakumin lisäksi oisikaan) Vahvistin (2 tai 4 kanavainen) Eteen erkkasarja ja hattuhyllylle alpinen kuusysit, kun toinen kyrvähti viimetalvena. Tietysti pientä paikkalappuakin kaipailisi (lähinnä etulokarit on pehmeet, pohjasta ei oo katastussetä sanonu (vielä) mitään) sekä uudet etuvilkut ois kivat sekä tuulilasi.. Maksaa vaan enempi mitä tollasen kotteron arvo on.. OLEN PUHUNUT!

[ylläpito on poistanut liitteen]
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Marraskuu 14, 2012, 16:17:07 ip
Vastaus #67

jarkko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällä raahessa oli myös tuollainen tehdaskilpuri 96 saab -70 luvulla. 

meillä oli tällainen.. siis tämä auto..   myös tehdaskilpuri ja Tapio Rainion vanha.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2012, 16:36:21 ip kirjoittanut jarkko heikkilä »

Marraskuu 14, 2012, 17:47:50 ip
Vastaus #68

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Penttihän on riskissä kunnossa  ??? mahtaisi Austin A7´n jouset narahtaa istuessa jos sellaisen hankit  ;)

Pyydän anteeksi jos loukkasin jonkun tekijänoikeuksia. Tuo oli semmonen myyntipalstakuva, (ei kuvan henkilö, mutta samanlainen!) siis netistä luvatta napattu. :-X
-pena-

Marraskuu 14, 2012, 20:51:33 ip
Vastaus #69

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuommoinen omassa tallissa, niin olisin hetken onnellinen.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 14, 2012, 22:10:35 ip
Vastaus #70

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tuollaista -59 avoa aina haaveillut,no ehkä joskus vielä.

Marraskuu 14, 2012, 22:27:17 ip
Vastaus #71

Pasi Tapola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Elämässä on vain kaksi tragediaa: toinen on se ettei saa haluamaansa, ja toinen että sen saa" George Bernard Shaw

Marraskuu 15, 2012, 10:52:54 ap
Vastaus #72

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Meikällä on ollut enempi noita saamattomuuspuolen tragedioita.

Tai on niitä saantipuolellakin ollut tragediantynkää kun tarkemmin aattelee. Esim penskana toivoin kitaraa, kun tuntui jonkinverran olevan nuottikorvaakin. No kitarakin saatiin lopulta, yhden kaverin itsetekemä LesPauli. Vahvistinta ei saatu.

Pitkän aikaa eleltiin ilman autoa, mitäpä sitä maalla autolla. Sitten kun auto lopulta saatiin niin se oli Skoda 120.

Mopoakin toivoin pitkään. Lopulta sain naapurista vanhan rikkinäisen ruohonleikkurin pahimpaan rassausintoon. Sillä leikkurilla sain vaihdettua siskonmiehen kaverilta 4Speedin. Kilpiin sitä ei saanu laittaa.

....

....

Sitten jo melko isona kun oli jatkuva toive, että sais, niin kyllä sitten lopulta sekin järjesty. Tragediansa siinäkin.  :P

Mutta tuollainen Cadillakki ois kyllä ihan ***** (viiden tähden) hieno. Mulle kyllä kelpais myos kovalla katolla. Reissukäyttöön olisi hauska myös sellainen ikivanha junakeula reise-volokkari, tai vaikkapa joku kuuskytluvun alun pyöreäkoppainen ikkunapaketti mersu. Moottoripyöräpuolella oisi hauska kahvilassakäymiseen vaikkapa roundcase Ducati SS, reissuvehkeeksi kävisi 900 Elefantti ja pikkupyöritykseen ja mettähommiin mulle passaisi nykyinen pikkuElefanttikin. Siitä vaan pitäisi saada korvakko hitsautettua ja päästä kasaushommiin.

Mopon olen jo saanut ja moottoripyörän, jonkinlainen kitarakin on, vahvistinkin vaikka ei hääppöinen. Penskat on saatu aikuisiksi viimeistä lukuunottamatta. Koira on suht terve. Auton virkaa hoitaa edelleen sokoda.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Marraskuu 15, 2012, 11:25:00 ap
Vastaus #73

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Olis se makee tuollainen kilvissä oleva ralli Saab.
http://www.saabworks.fi/saab-works-finland/saab-96-aya-10/

Tuossa videonpätkä missä tuo AYA-10 päästelee soralla.
Saabilla voi pitää soralla melkein koko ajan kaasun pohjassa.

Saab 96 V4 Rally - Finland 2011

Marraskuu 15, 2012, 11:36:46 ap
Vastaus #74

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Saabilla voi pitää soralla melkein koko ajan kaasun pohjassa.
Joo, ei ne hääppöisesti kulukenu.
Mullaki oli peräkkäin kaksi kajakkia, ammoisina 70-luvun aikoina.
Vaimo on uhannut ostaa sellaisen, jos en lopeta romunkeräystä.
No lopetin sitten.  :'(