Kirjoittaja Aihe: Kuvat leviävät vaikka minne  (Luettu 9166 kertaa)

Marraskuu 04, 2012, 23:30:00 ip
Luettu 9166 kertaa

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Tuossa SK:n jutussa, konfluenssipisteet ja niissä olevat puuceet, kerrotaan minne kaikkeen nettiin laitettu kuva saattaa päätyä.
Niinpä tietenkin se tekee, mitäs muuta voisi luulla. Se onkin turhaa työtä, laittaa ensin kuvan ja siten alkaa vartioimaan sitä.

http://www.satakunnankansa.fi/Blogit?openSpark=22112
Napahulluna on hyvä olla.

Marraskuu 05, 2012, 15:10:04 ip
Vastaus #1

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Niinpä ne leviää, ja mun pyörästäni ottama kuva oli täs hiljattain Tori.fi sivulla ja se pyörä oli myytävänä(ei siis mun toimesta). Otin myyjähän yhteyttä ja kyselin vähä tarkemmin mikä pyörä kysees ja sun muuta sekä lisäkuvia. No kun lisäkuvat tuli kyselin vähä kaverilta että ilimootukses oli eri kuva kuin mitä hän minulle lähetti. Siinä muutaman sähköpostin jäläkehen ilimootin että on muuten mun pyörästä kuva mikä sillä oli ilimootukses(ei vastannu enää mitään mulle). Olokaahan varovaasia...ainakin ennakkomaksun kans.

T:Rojalisti
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Marraskuu 05, 2012, 15:36:07 ip
Vastaus #2

Stefan Holmström

• Vieras
Juuh, noita kuvia "lainataan" aika vapaasti. Myös isot suomalaiset yritykset laittavat joskus nettisivuilleen kuvia, joihin heillä ei ole oikeutta … kokemusta on tällaisista (mutta ne rehelliset korjaa nopsasti virheensä).

Tosi paha on kun myynti-ilmoissa näkee näitä "kuva ei myytävästä kohteesta" -tekstejä (kaikkein alimpana). Harhaanjohtavaa, varsinkin jos siitä ei edes ole mainintaa  >:(

http://tineye.com/

Tällä palvelimella voi etsiä kuvia, eli jos olet laittanut nettiin kuvan voit myöhemmin hakea saittreja, mistä se löytyy. Tulokset ei tosin ole niin luotettavia (tulee joko paljon tai ei yhtään osumia), mutta välillä löytää omia kuvia ties missä.

Marraskuu 05, 2012, 16:09:45 ip
Vastaus #3

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu tuolla jenkeissä on yhdellä kauppiaalla kuvia minun Yamahasta, siis meikäläisen ottamina. Eipä tuo ole lupaa viitsinyt kysyä, tosin kertoo vetäneensä oikeuteen hänen sivuilta kuvia lainanneet, ja uhkaapa tehdä sen vastaisuudessakin.

Paljonkohan laittaisi äijälle laskua menemään?

Marraskuu 05, 2012, 16:21:17 ip
Vastaus #4

Harri Kauranen

• Vieras
Kerran netissä,aina netissä ja ympäri mailmaa.

Marraskuu 05, 2012, 16:52:34 ip
Vastaus #5

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Häätyy tunnustaa että olen minäkii käyttäny myynti-ilimoituksissa muidenkin laitteiden kuvia, kuin niijen mitä mulla on ollu itellä tarjolla. ::)

Ja ne kuvat olen varastanu "muilta mailta vierahilta" sivuilta, jottei tulisi noita tunnistusonkelmia kuin Pasin pyörän kanssa!
Mutta koska en ole tehny sitä täydessä ymmärryksessä, enkä vaan muutamia kertoja vaan usseita kymmeniä jos en jopa satoja, niin suotakoon se mulle anteeksi. :-[
-pena-

Marraskuu 05, 2012, 17:08:43 ip
Vastaus #6

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Häätyy tunnustaa että olen minäkii käyttäny myynti-ilimoituksissa muidenkin laitteiden kuvia, kuin niijen mitä mulla on ollu itellä tarjolla. ::)

Ja ne kuvat olen varastanu "muilta mailta vierahilta" sivuilta, jottei tulisi noita tunnistusonkelmia kuin Pasin pyörän kanssa!
Mutta koska en ole tehny sitä täydessä ymmärryksessä, enkä vaan muutamia kertoja vaan usseita kymmeniä jos en jopa satoja, niin suotakoon se mulle anteeksi. :-[

Toki saat anteeksi.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Marraskuu 05, 2012, 17:12:39 ip
Vastaus #7

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Kuulin kerran yhden kaverin pyörästä otetusta kuvasta että venäläisillä oli siihen tekijän oikeudet.

Marraskuu 05, 2012, 18:36:00 ip
Vastaus #8

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaa. Että oikeenko semmoset Staalinin lisenssit?
Kommentteja uuninpankolta.

Marraskuu 05, 2012, 22:26:21 ip
Vastaus #9

seppo nykänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • ENMc
Löysimpä minäkin ottamani kuvan jenkkisivustoilta ja eräs tuttuni oli siihen vesileimannut oman nimensä, mutta en siitä viittinyt alkaa vääntämään.
Entiset Nuoret Mc

Marraskuu 05, 2012, 23:09:10 ip
Vastaus #10

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä luulin, että netissä oleva materiaali on julkista ja vapaasti muiden käytettävissä.
Kuten firmojen tuotemainoksetkin.
Niihin ei tietääkseni ole mitään tekijänoikeuksia.
Ihmettelee nimimerkki "epätietoinen".

PS: ulkona lämmintä 32C ja Copacapana hotellin ikkunan alla.  :angel:

Marraskuu 05, 2012, 23:12:24 ip
Vastaus #11

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
+ 0,4 ja ikkunasta ei näy mittään! Pimmeetä on.
nimim. En ole kateellinen, mutta vähän kuitenkin ;)
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Marraskuu 06, 2012, 00:33:30 ap
Vastaus #12

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä luulin, että netissä oleva materiaali on julkista ja vapaasti muiden käytettävissä.
Kuten firmojen tuotemainoksetkin.
Niihin ei tietääkseni ole mitään tekijänoikeuksia.
Ihmettelee nimimerkki "epätietoinen".

PS: ulkona lämmintä 32C ja Copacapana hotellin ikkunan alla.  :angel:
Ei kuvan tekijäoikeus häviä minnekään, vaikka se on julkaistu netissä. Asiasta on lukuisia nettisivuja olemassa, esimerkiksi nyt vaikka tämä

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/4.3.html
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Marraskuu 06, 2012, 00:55:13 ap
Vastaus #13

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luvalla toisenkin ottaman kuvan saa julkaista kunhan mainitsee kuvan ottajan. Tämän kuvan otti Timo-Heikki Varis ja antoi hän luvan sen julkaisuun

Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Marraskuu 06, 2012, 06:21:58 ap
Vastaus #14

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Saanen syntini anteeksi, muutama päivä sitten lainasin minun kelkka-myynti ilmoitukseen toisesta samantyyppisestä vehkeestä, sitten muutaman tunnin päästä sain otettua kuvat ja laitoin ne ja hävitin lainatun kuvan. Ilmoituksessa luki sillon, että ei kuvan kelkka, oikeita kuvia tulee hetken päästä.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.