Kirjoittaja Aihe: Royal Enfield kantakortit  (Luettu 10643 kertaa)

Lokakuu 27, 2012, 00:09:30 ap
Vastaus #15

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Moro Kallu

Kuinkahan mä ny Rojaalia, oliskohan syy tuola autotallis??? Ja miksien muita, ei keriinny...

T:R
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Lokakuu 27, 2012, 10:10:03 ap
Vastaus #16

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Pasi

Joo, autotallissahan se vika on  Heh.
Miksköhän mulla on melkeen kaikki
saksalaista?

Onko autotalleissa luonne-eroja vai kui?

Kallu
Den Glada ...
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Lokakuu 27, 2012, 10:51:07 ap
Vastaus #17

Mauno Hirvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katsottaisiinko tätä kantakorttiasiaa vähän toiseltakin kantilta.
Harrastajien hyväksihän tätä puuhaa tehdään niinikään harrastuksena. Voidaksemme paremmin palvella olemme tehneet valtavan suuren työn
tietojen tallennuksessa, moottoripyörien osalta työmäärän suuruusluokka on n. 15 kuukautta. Tätä tietoa on sitten hyvällä mielellä edullisesti
harrastajille ja alan tutkijoille annettu ilmaiseksi tai erittäin kohtuullisella karvauksella. Tietojen antaminen on ollut "harrastajan omaan käyttöön"-periaatteella. Suureksi pettymykseksi on nyt osoittautunut että näistä tiedoista onkin tullut kauppatavaraa. Luottamuksemme tietojen saajien lojaalisuuten on nyt koetuksella. Emme ymmärrä että joku taho myy työmme tulosta eteenpäin siitä etukäteen sopimatta.
Sitäpaitsi kantakorttikyselystä ei koskaan ole veloitettu. Jos kortista on kopio haluttu, siitä on pieni veloitus otettu. Mielestämme tässä ei ylimääräistä rahastavaa välikättä tarvita. Joudummeko nyt merkkikohtoisten listausten suhteen tarkistamaan toimintaamme jää nähtäväksi.
Asia on mietintämyssyn alla.
Varmaan kaikki ymmärtävätkin että rahasta tässä ei  meidän puolelta kuitenkaan ole kyse, vaan luottamuksesta ja reilusta pelistä.

Mauno Hirvinen
Kymen Automobiilikerho ry
kantakortit

Lokakuu 27, 2012, 16:35:58 ip
Vastaus #18

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Mites on Teukka, koskas jäät eläkkkeelle,
niisn sitten vaan reppu ja teltta mukaan
ja Nusuja järkkäileen."

Moro Kassu!
Olen vasta runsaan puoli vuotta eläköitynyt joten ei vielä kerkee järkkäileen, mutta
erinomainen idea ensi syyskesän projektiksi, ellei kukaan ehdi ensin :D.
Minulla olisi kunnostettu -37 DKW auton rullaava runko, joka kävisi erinomaisesti
sinun Dekulle siirtolavetiksi.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Lokakuu 27, 2012, 23:45:05 ip
Vastaus #19

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Teukka

Sää joskus siitä Dekarin rungosta aikasemmin puhuit,
mutta mulla ei jääny päähän että mikä se oli? F7 ?

Ei silti, kyllä mulla prätkänraadot kulkee ihan
mukavasti Fordin pikkuvanilla. Ja Saablarin Kuksalla
loput, kunhan saadaan keväällä lyöntiin ja kilpiin.

Onks sulla kuvaa siitä rungosta?

Kallu
Den Glada Gamla ...
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Lokakuu 28, 2012, 13:02:21 ip
Vastaus #20

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pyydän syvimmästi anteeksi Kymen Automobiilikerholta etten ottanut tätä asiaa huomioon. Teen tätä kans muiden harrastajien hyväksi ja olen joutunut käyttämään rahaa ja runsaasti aikaa tähän työhön ja minusta siitä kuuluu saada pieni korvaus joka on 1-2 euroa(ei siis palijoa). Tämähän hyödyttää myös rahallisesti näitä kerhoha jokka on listaukset tehneet että nyt kyselyitä tulee lisää ja harrastajien ei tarvitse soitella 10 eri paikkaan että löytyykö tieto, muita säästyy rahaa ja aikaa ja saamme lisää näitä vanhoja pyöriä tienpäälle.

Toivottavasti Mauno hyväksyy anteeksipyyntöni.

T:Rojalisti

kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta tätä harrastusta
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Lokakuu 28, 2012, 13:15:28 ip
Vastaus #21

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Asiat selvii aina, mulla on S 51 ja olen pitänyt sitä harvinaisena, mutta se oli Pasin tilastojen yleisin, eli maan pinnalle palattiin.
t. Lautapoika

Lokakuu 28, 2012, 15:06:28 ip
Vastaus #22

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Monen S51sen kohtaloksi on varmasti koitunut pelto"mopoksi" joutuminen ja siitä syystä enemmän kuin loppuunajetuksi tuleminen ja romuksi... Isot pyörät on siitä syystä paremmin säilyny ku niitä ei oo tohorittu antaa lapsille käyttöhön aj ompa 500kuutioisen käyntiin saattaminen ollu pikkupoijjiille varmasti meleko maharotoonta. Mutta hienoa että jokunen on säilyny. Oli muuten tuo S51nen kolomanneksi komeimmaksi Rojaaliksi äänestetty VMPK:n rallis Ikaalisis ku sielä oli se Rojaalinäyttely. Hieno pyörä, mulla samanlaanen 500nen, eli J2 nyt museorekisteris.

T:Rojalisti