Moro
Marco Planting ( Platuart ) maalasi mun Saroleaan raidat ja työ oli viimeisen päälle mutta ajattelin että jospa löytyisi lähempää maalari.
Olen kuullut että Tampereella tai lähistöllä olisi joku mutta kun muisti on mitä on niin en muista kuka maalari oli.
Jos vielä jollekulle tulee mieleen niin suositelkaa vaikka maalarin suostumuksella ja vaikka YV:llä ellei maalari halua nimeään julkisuuteen.
Toi homma olis ihan mielenkiintoinen itsekin opetella tai ainakin koittaa,viime talvena Lahden entisöinti "konferenssissa" oli aiheestta
yksi kurssin osio,eihän se ammattimiehen näyttämänä tunnu yhtään vaikealta mutta siinä taitaa olla se kokeilemisen kynnys aika korkea.
Noissa Kallun DKW:n raitakuvissa raitojen leveydet ja välit vaihtelevat aika paljon ja sellaisiahan ne varmaan olivat mutta nyt taidetaan pyrkiä
vähän liikaa täydellisyyteen vaikka se ei vastaakkaan aikansa todellisuutta.
Kokeilemisen kynnys ei ainakaan ole rahasta kiinni,maalejahan saa ihan pienissä purkeissa joilla kuitenkin saa raitaa metri tolkulla ja muutama
pensseli siihen lisäksi niin alkuhankinnat eivät montaa kymppiä maksa.
Jos käsi vapisee eka kerralla jännityksestä niin siihenhän voi koittaa lääkkeeksi tilkkaa "ohennetta" ja aloittaa opiskelun,maalihan on tärpätti
ohenteista niin aina voi pyyhkäistä epäonnistumiset rättiin ja alkaa alusta tai jatkaa siitä missä se moka tuli.
Tiedä häntä sitten jos ei maalaria löydy niin vaikka kokeilisi itse,saapahan sanoa kun kysytään että kuka on noi "raidat" sutannut niin saa vastata että ihan ite.
Tällainen olisi tavoitteena.