Kirjoittaja Aihe: Polkupyörä vm. 1939  (Luettu 124187 kertaa)

Syyskuu 03, 2015, 17:56:03 ip
Vastaus #150

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Lainaus
Liikkuuko noita apumoottoreita markkinoilla minkäverran ? Ittelläkin on joku 30-40-lukuinen vanha tsykkeli ja siihen voisi sovitella tommosta konetta, mutta ei niitä kyllä pilvin pimein ole liikenteessä

Eipä täällä Suomessa ole yhtään tullut näitä vanhempia vastaan.
Tuossa minun pirrat. REX FM34, Victoria FM38 molemmat vuodelta 1951, ja avian uusi KOD4 ilmeisesti jostain-60 -70 luvulta. REX on asennettu sveitsin armeijan pyörään ja Victoria vanhaan naisten Cresenttiin. Kodaria en ole vielä mihinkään asentanut.
REX ja Victoria on saksasta ostettu samoin kuin Velosolex, mutta sehän on jo isolohko kone kun on 50 kuutiota.

REX on minulla aina lomareissuilla mukana auton perässä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2015, 07:44:44 ap kirjoittanut Pekka Puoskari »

Syyskuu 04, 2015, 13:15:05 ip
Vastaus #151

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Hyvältä näyttää.
Tuohon sopis hyvin Victoria FM38 apumoottori.

Saisit sitten ajella VICT ORI alla.

Joo, kyllähän se on jollain aikajanalla tarkotus apukonekin saaha. Nuita vanhoja on vaan vähän tarjolla ja sillon kun on niin hinta on pompsahtanut. parina vuonna oon Jyväskylän romppeessa kuolannut sellasta tiisselimoottoria, mutta kun hinta on mikä on niin unohtammaan joutuu.

Semmonen kyllä on kävässy mielessä, jotta josko Mopuletten moottorista tekis apurin. Mulla saattas olla moottorin aihiokin jo kotona, ei tarttis kuin loput osat. :)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Syyskuu 04, 2015, 20:08:58 ip
Vastaus #152

seppo savolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Osapuilleen kasassa....
Oliskohan tuo peräti 20-lukuinen.

Syyskuu 04, 2015, 20:50:32 ip
Vastaus #153

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Semmonen kyllä on kävässy mielessä, jotta josko Mopuletten moottorista tekis apurin. Mulla saattas olla moottorin aihiokin jo kotona, ei tarttis kuin loput osat. :)

Tällä foorumilla oli jokin aika(pitkähkö aika) sitten wanha apuri myynnissä,ja oli halpakin..Olin silloin jo ehtinyt hommata tuon oman niin ei ollu tarvetta.Uskoisin että nyt se on jo myyty aikaa sitten.

Syyskuu 05, 2015, 14:42:21 ip
Vastaus #154

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuolla yksi myynissä, hintaa kyllä kohtalaisesti:
http://www.tori.fi/kymenlaakso/Garelli_Mosquito_polkupyoran_apumoottori_1952_21236603.htm?ca=2&w=1&last=1

Tuossa mallissa on erikoinen magneetto, tai ainakin sitä piti ensiin kovasti pohtia, kuinka sen saa purettua. Purkaantui lopulta nätisti. Magneetto on magneetteineen ja käämineen tuon kitkarullan sisällä, joka pyörittää pyörän rengasta.

Heinäkuu 12, 2016, 22:36:03 ip
Vastaus #155

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästä Fenniasta laitoin aikoinaan kuvan, mutta laitanpa lisää nyt, kun laite on kotona. Karummassa kunnossa kuin mitä aikoinaan ajattelin, mutta ehkä tästä saa vielä pyörän tehtyä. Pitää uusata etuhaarukka, renkaat/ vanteet, lokasuojat... jne. Aikoinaan olin ollut katsovinani, että merkki olisi Fennia 2, mutta on Fennia ja Isak Kauppi näkyy kasanneen Oulussa. Mille vuosille tuo voisi ajoittua?

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2016, 22:37:50 ip kirjoittanut Timo Junno »
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Heinäkuu 12, 2016, 22:46:36 ip
Vastaus #156

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toinen lievistä projekteista on tässä. Voisi tästäkin ehkä vielä saada, mutta samoin pitää melkein kaikki hommata jostain. Miten ajoittuu? On epäilty, että olisi jopa yli satavuotias.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2016, 22:55:30 ip kirjoittanut Timo Junno »

Heinäkuu 13, 2016, 14:11:07 ip
Vastaus #157

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Voi kun kehitettäisii sähkömoottori jälkiasennus malli, nythän laki muuttui että ei tarvi enään polkea ja oliko nopeus max 25Km/t niin ei tarvi rekkareita vaan se on polkupyörä. Hommaisin heti ja 30Km matka latauksella olis mulle riittävä.

Heinäkuu 13, 2016, 18:09:17 ip
Vastaus #158

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro,

Ebay on täynnä noita sähkömoottoreiden jälkiasennus-sarjoja, löytyy vaikka minkä hinta-/teholuokan vehettä. Tuossa esim. vähän hintavampi sarja jolla ei jää aivan heti jalkoihin edes motarilla :)

http://www.ebay.co.uk/itm/135Kph-8Kw-Electric-e-Bike-Bicycle-KIT-8000w-72v-LiFePO4-Motorized-Motor-/321966195954?hash=item4af6ae44f2:g:HX4AAOSwZkJUUD1H

//Frank

Heinäkuu 13, 2016, 21:00:42 ip
Vastaus #159

Risto Saastamoinen

• Vieras
Meinasi livahtaa tänne mainos, mutta peruin sen. Pääsi yhdeltä pitkän linjan pyörämieheltä pitkä perr... kun käänsi vähän sähköpyörän kaasuvipua, lähti heti soralla käsistä. Etupyörän navassa moottori, akku repuntapaisessa ja aivan tehdaslaatuinen peli, yksi kaveri tuolla niitä väsää. Ei taida pysyä alle 25 km vauhti ja tuota sädettäkin kuulosti olevan.

Heinäkuu 13, 2016, 22:14:09 ip
Vastaus #160

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Pane vaan "mainos",ajatuksissa talven aikana jotan sähköfillarin tapaista väkästellä.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Heinäkuu 14, 2016, 17:34:31 ip
Vastaus #161

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tässä mun 5v vanha. Runko Hollannista, Suomen lippu ja Väinämöinen. Kone Ruotsista Kiinan tuliaisena.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2016, 17:37:01 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Heinäkuu 14, 2016, 21:38:52 ip
Vastaus #162

Pekka Rämet

• Vieras
Minulla oisi "haitolla"tallissa puuvanteilla (suorat) ja puu lokasuojilla oleva miestenpyörä karpiiti valoilla.lisäksi saman ikäiseen varaosia,osa jopa uusia,myös niklausallas liemineen!

Heinäkuu 14, 2016, 23:26:11 ip
Vastaus #163

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitahan Pekka kuvia. Ostoputjetissa mulla tuskin on moisiin varaa, mutta ois mukava ainakin nähä. Mutta toki saapi tarjota ja myös osakasoja ja varaosapyöriä, varsinkin jos ei oo kovin kaukana Oulusta.

Veikkaan, että tuossa minun naistenpyörärojektissa on ollu puuvanteet. Näin sitä paljon muistuttavan Derby -merkkisen ja siinä oli puuvanteet ja samanlainen ohjausakselin kitkaruuvi.

Heinäkuu 15, 2016, 09:07:50 ap
Vastaus #164

Pekka Rämet

• Vieras

Olen reissussa ja tulen sunnuntaina kotiin Ouluun,koitan sitten saada kuvia tulemaan!