Kirjoittaja Aihe: Pärähtää,mutta ei käynnisty  (Luettu 17050 kertaa)

Lokakuu 10, 2012, 07:49:37 ap
Luettu 17050 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Kaverini osti tollasen sm solikan halvalla ja haki sen eilen.Oli kuulemma ajota jäänny viis-kuus vuotta sitten.Kaveri oli kaasarin siitä heti kättelyssä putsaillu ja koittanu sitä käymään.Ryyppy päällä ja kymmenkunta polkasua,se lupaa pari kolme kertaa,mutta ei käynnisty.Just kun se soitteli,ehdotin bensan pinnan nostoa,mulle ei tullu äkkiä muuta mieleen.Vai voiskohan silti sytkä vaikka olla mettässä.Vaikka jos se todella ajosta olis jäänny,ei sekään tunnu uskottavalta.Tosin ei siitä ole takeita,voihan se olla hajonnu ja jäänny sentakia seisoon.Mutta kun se kuitenkin välillä lupaa.

Lokakuu 10, 2012, 08:14:47 ap
Vastaus #1

Lauri Viljanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Puhdistiko kaveri myös kohon alla olevan reiän 2mm poranterällä sormin pyöräyttämällä? Joskus se on kerännyt cacaa ja koho jumittaa yläasentoon pitkään seisseissä mopoissa.

Lokakuu 10, 2012, 10:25:19 ap
Vastaus #2

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
niin ja tietäähän sen meistä kaikki,ettei pentsiini tule läpi ruosteen tukkimasta kraanasta.

Lokakuu 10, 2012, 12:41:24 ip
Vastaus #3

Harri Kauranen

• Vieras
Soittelin just kaverille ja kysyi käykö solikka.Nyt kuulemma käy jo kolmesta viiteen sekuntiin ja bensaa tulee tankista,se on tarkastettu.No ei se sytkäkään pahasti ainakaan pielessä ole,kun se sentään muutaman sekunnin käy.Kaveri puuhaa parast aikaa sen "aarteensa kimpussa".Aika mystinen juttu.Mutta nyt jo paremmin kun eilen,sentään jo joku sekunti on tullu käyntiaikaa.

Lokakuu 10, 2012, 20:56:02 ip
Vastaus #4

leo töntsi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
olisiko konkka menny ?

Lokakuu 10, 2012, 21:44:55 ip
Vastaus #5

Jyri-Pekka Schildt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tai sitten puola. Kipinän puute on kyllä äkkiä tsekattu: Kun käy ja sitten sammuu, tulpanhattu nopsaan irti ja toiseen pulppaan kiinni ja polkasee, jos ei tule kipinää, vika sähköpuolella. Itse kyllä epäilen että kaasarissa tukos, ei saa tarpeeksi bensaa. Onkos muuten säätösuutin liian pienellä tai kiinteässä suuttimessa reiässä roska?

T: J-P

Lokakuu 10, 2012, 22:14:34 ip
Vastaus #6

Anssi Lindahl

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ja tulppa kannattaa aluksi vaihtaa,itellä kun hommasin tuon tunsan jonku aikaa sitte teki tulppa semmosen tempun että en meinannut uskoa todeksi löi kyllä irrallaan kipinää mutta paineen alla ei sanonut mitään jäi sitte vaivaan niin että täyty vielä samalle iltaan pistäytyä kaverin tykö jolla useempi mopedi ja diaknoosiin tuli varmistus :o

Lokakuu 11, 2012, 06:05:27 ap
Vastaus #7

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun suitza teki saman tempun ja mulla loppu ymmärrys ja vein pajalle  :) mut kun kesällä tappelin oman solikan kans niin huomasin sen et jos kytkin kantaa, mopo ei lähe käyntiin ja sit onko kannen ja pytyn välissä tiivistettä ? Minä en laittanut ensin vaikka hion sen lasin päällä jne ja silti puski läpi, no tämä paikalleen ja sit hävis koko elo tomoksesta ja sen taru oli siinä, ehkä eläkepäivinä tomos, ehkä  :D

Lokakuu 11, 2012, 06:37:20 ap
Vastaus #8

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Tomoskin on todistettavasti nähty joskus toimivan jonka voi todistaa vaikka Vähäkainun Kari vaikkei Solikoita muista aina kehua ;-)

Mutta ite ko tapaukseen. Jos se kerta on "ajosta jääny" mutta seisonu vuosia, on kaikki perusasiat tiytysti käytävä ensin läpi huolella ennen suurempaa remppa. Hapettumia kaasarissa tai sähköissä ym.

Itte ostin kerran "kuusenperse" löydön josta en ees kokeillu pyöriikö moottori kun näytti että varmasti on jumissa. Haalasin aarteen kotiin ja täällä sitten polkasin käynnistinpojinta pyöriikö se. Pärähti Tomos heti käymään.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2012, 06:55:00 ap kirjoittanut Hannu Kylli »

Lokakuu 11, 2012, 07:06:41 ap
Vastaus #9

Ari Suutarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikähän solikan moottori on kyseessä? Meneekö kaasari lohkoon vai pyttyyn? Olisikohan kampikammion stefat kuivuneet ja paineet purkautuu sitä kautta? Onko pakoputki tutkittu, että ei ole tukossa?

Lokakuu 11, 2012, 08:23:59 ap
Vastaus #10

Harri Kauranen

• Vieras
Johan aamusta tänään kaveri soitteli.Solikka käy ja kukkuu.Vika olikin tulpassa,se oli sellanen toisaikainen,heti kun tulpan vaihto,käynti oli normaalia.

Lokakuu 11, 2012, 17:20:58 ip
Vastaus #11

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toivotaan et mun vanhuksessa sama vika  ;D ja hyvä et saatiin yks solikka taas tien päälle, kun nuita papiskoita on jo enemmissä määrin, niin saadaan tasapainoo  ;D tämä meni off topikiksi

Lokakuu 12, 2012, 06:58:46 ap
Vastaus #12

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Mulla oli samantyyppinen vika kun ostin 9 v seisoneen, sitten 10 min pyörineen ja vuoden päästä hain sen (eli 10v kylmässä 10 min pyörityksellä)
Eli tuon kasinepa tigerin (tuleva solikantappaja) Hain talvella, nostin pakuun, ajettiin vajaa kilometri kotiin, mopo pukille ulkona (ei tukijalkaa ollut tuolloin) ja pensaa lisäämään, ei lähe, kellarista starttispräy, ei lähe, toinen tulppa hyllystä (ei uus) ei lähe, käyttiksen b6hs, ei lähe, toinen b6hs, ei lähe vanha ruosteinen champion penkin alta, ekalla tulille. ei tarvinnu tarttispreitä. Sitten kun pyöreelamppu meni projektiksi, ajelin pihassa champioonilla puoli vuotta kunnes sain kortin, sitten varmaan vuoden vielä kunnes mankun pohjalevy siirty, heitin sen tulpan tallin perälle ja ostin uuden b6hs tulupan.. varmaan toimis vieläkin.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Lokakuu 12, 2012, 09:17:50 ap
Vastaus #13

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tulpissa on eroja. Minulla on 86 DX:ssä yhä alkuperäinen ensiasennustulppa (muistaakseni Beru) mutta mopolla ei vielä olekaan kuin reilu 5000km ajettu. NGK tulppiin liittyen sain sellaisen vinkin että jos tulpassa lukee made in Japan niin sellaisen voi mopoon laittaa mutta jos lukee made in France tai ei lue valmistusmaata ollenkaan niin niitä ei kannata asentaa.

Nyt on Championin tulppa testissä, jos pelittää hyvin pitkään niin alan käyttämään niitä.

Lokakuu 12, 2012, 22:00:14 ip
Vastaus #14

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sain tossa ostettuu niitä vanhoja Championeja uutena hyvän läjän,onnekas kun olin :)