Kirjoittaja Aihe: sileitä pultteja?  (Luettu 14130 kertaa)

Lokakuu 04, 2012, 15:19:32 ip
Luettu 14130 kertaa

Raine Honkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kysymys kuulostaa hassulta mutta tarkoitan että normaalin 6-kulmapultin kannassa ei olisi kovuus tms merkintöjä.
Mistähän tuommoisia pultteja löytyisi? olisivat menossa 70 luvun japsipyörään,
Ja tietysti niitä pitäisi käsitellä etteivät ne ole liian kiiltäviä, olisiko joku kevyt happokäsittely poikaa?

Lokakuu 04, 2012, 16:05:10 ip
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Olen ostanut ruostumattomia pultteja noihin tarkoituksiin, viilalla vaan tekstit pois. Tosi kätevä isäntä sipaisee viilalla vielä M8 pultista puoli milliä kanteista pois niin saa alkuperäisen kaltaisen 12mm vääntiönkin ;D

Toki rosteri on paljon kiiltävämpää kuin sinkityt, joku konsti rosterin "peittaamiseen" esim maalausta varten on varmaankin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 05, 2012, 05:57:27 ap
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Romuautoista noita olen irrotellut-ja kaikenmoisista koneista.

Paikallinen kierrätyskauppakin on ollut avuksi-juuri hain pieniä pallopäisiä
ruuveja...perinteisellä ruuvimeisselikannalla.Ja pallopää-niittejä.

Kuvassa olevat ruuvit 3/16"...oli siellä ohuempiakin eli1/8"...niitit n. 5mm

Jäikin vielä aika hivakat.

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2012, 06:18:37 ap kirjoittanut markkukovasin »

Lokakuu 05, 2012, 09:45:34 ap
Vastaus #4

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kertokaas nyt tyhmälle missä niin tarkka paikka,että ruuveissa ei voi/saa olla tekstejä????.olen kyllä ittekkin joskus goebelia laitelles viillaillut ja lumppulaikalla kiillotellut rosteriruuveja,mutta vain komian takia.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2012, 09:48:17 ap kirjoittanut harri ojala »

Lokakuu 05, 2012, 09:59:53 ap
Vastaus #5

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No komian takia minä niitä ainakin entrailen. Ettei näytä siltä että olis alkuperäiset ensin nuljattu pilalle tai hukattu ja sitten haettu kilopultista uudet ;D Oon kyllä sillaikin joskus tehnyt :-[
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 05, 2012, 20:39:51 ip
Vastaus #6

Aleksi Haho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo sama homma on Hondan alkuperäispulteissa, siellä on jos jonkun näköisiä versioita käytetty. Saa tosin lähes kaikki pultit ostettua vielä uutenakin, niin ei tuota erikoispultit ongelmia. Tommonen logo on lähes kaikkien pulttien kannoissa:

http://aijaa.com/Q8e0cs

Lokakuu 05, 2012, 21:31:08 ip
Vastaus #7

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
kertokaas nyt tyhmälle missä niin tarkka paikka,että ruuveissa ei voi/saa olla tekstejä????.olen kyllä ittekkin joskus goebelia laitelles viillaillut ja lumppulaikalla kiillotellut rosteriruuveja,mutta vain komian takia.
Autopurkamolta olen joskus käynyt tonkimassa hyviä saaliita Civiceistä ja Accordeista.
Omalle ittelle se on se tarkka paikka, nimimmerkillä: "tilasinpa kerran sivukopan alle jäävän kahden euron prikan kasivitoseen Hondaani"
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Lokakuu 05, 2012, 23:38:18 ip
Vastaus #8

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Ebaysta noita alkuperäis pultteja olen ostanut,ei noita juuri japsi autoissa ole ainakaan kawasakeihin.

Lokakuu 06, 2012, 20:57:48 ip
Vastaus #9

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne thanian 6mm  pultit ebayssa eivät ole sileitä, niissä on kirjamet TPC, tuli semmoset tilattua.
Tuomo

Helmikuu 27, 2013, 08:45:29 ap
Vastaus #10

Raine Honkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rautakaupan kiiltäviä pultteja ja prikkoja sai "vanhennettua" kun niitä lämmitti sopivasti toholla. Jos ois ollut jäteöljyä käsillä niin olisi vielä pitänyt kipata ne sinne ja katsoa mitä se olisi saanut aikaan

Helmikuu 27, 2013, 12:37:35 ip
Vastaus #11

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
..pitäiskö pilkun viilaamis sanontaa muuttaaki pultin viilamiseks?
..tuli vaa mieleeni :P

Helmikuu 28, 2013, 02:35:04 ap
Vastaus #12

Kimmo Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ainakin Suzukin uusissa pulteissa on vielä erilainen kanta kuin 70-80 luvulla.
Lujuusmerkintöjä ei nykyään ainakaan noissa M6 ja M8 pulteissa ole, eli 4 ja 7 merkinnät.
Ja tietysti tollaset on aina muljautettu avaimilla pyöreiksi.

Olen noita kantoja korjannut hitsaamalla ja hiomalla kuntoon.
Ja kun noissa Suzukeissa käytetyissä pulteissa pultinkannan reuna on vielä korkeampi kuin se keskiosa jossa merkintäkin on, meinaa tulla hiki kun sen numero 4:en sinne uudestaan veistää.

Sentakia ajattelin vielä joskus tehdä stanssit noille peruspulteille. 4, 7 ja vielä se S-logo.

Vasemmalla alkuperäinen ja oikealla alkuperäisille kierteille tehty uusi kanta.
Tosin meni pieleen kun sain viilalla reunaan kolon, saahan sen hitsattua uudelleen.

KP

Helmikuu 28, 2013, 09:11:07 ap
Vastaus #13

Raine Honkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hämmästyksen sormi menee taas kummastuksen suuhun!! Nostan päässäni olevaa pipoa Pultinviilaaja-Kimmolle samalla kun kevyesti kumarran,
respect.

Helmikuu 28, 2013, 22:56:47 ip
Vastaus #14

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rautakaupan kiiltäviä pultteja ja prikkoja sai "vanhennettua" kun niitä lämmitti sopivasti toholla. Jos ois ollut jäteöljyä käsillä niin olisi vielä pitänyt kipata ne sinne ja katsoa mitä se olisi saanut aikaan

Näitä kiiltosinkittyjä pultteja yms. olen joskus "vanhentanut" laimealla rikkihapolla,silloin niistä tulee lähinnä kadmioitujen värisiä.Kadmiointi oli yleinen pinnoite vielä 70 luvulla,sitten se kiellettiin siviilikäytössä käytännössä kokonaan.Kun näitä kiiltosinkittyjä osia hapottaa täytyy olla varovainen ettei sinkki mene puhki,riittää kun liuottaa kiillon pois.