Kirjoittaja Aihe: Pussihousut?  (Luettu 23702 kertaa)

Lokakuu 03, 2012, 14:02:15 ip
Luettu 23702 kertaa

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Morjens kaikki pussihousu Körmyt

Joissakin keskusteluissa on mainittu henkilöryhmä pussihousut. Voitteko kertoa minulle, että ketä he ovat ja miten heidät eroittaa muista? Olenko minäkin yksi heistä? Jos olen niin voisin vaikka käyttää tietyssä tilanteessa itsestäni tuota titteliä.

Kyllä minulla upeat nahkaiset 50- luvun pussihousutkin on mutta tuskin liittynee tähän juttuun?

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Lokakuu 03, 2012, 14:24:08 ip
Vastaus #1

Markku Saarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mc Debit
Pussihousut ovat joko hulluja tai sitten valaistuneita, riippuu katsantokannasta  :-X

Pussihousuksi ei ruveta, se on mielentila.

Lokakuu 03, 2012, 14:29:51 ip
Vastaus #2

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Körmyt

Harmi kun en enää muista kaikkia juttuja missä olen törmännyt nuihin pussihousuihin niin en myöskään muista minkälaisesta katsantokannasta oli jutuissa kysymys. Kuka muistaa missä yhteydessä ko. katsantokantaa on käsitelty?

Ilpo  - keitä te ootte te pussihousut kun en mä tunne teitä... piupali paupali...
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Ktm GS 250cc vm. -90

Lokakuu 03, 2012, 14:49:03 ip
Vastaus #3

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Körmyt

Harmi kun en enää muista kaikkia juttuja missä olen törmännyt nuihin pussihousuihin niin en myöskään muista minkälaisesta katsantokannasta oli jutuissa kysymys. Kuka muistaa missä yhteydessä ko. katsantokantaa on käsitelty?

Ilpo  - keitä te ootte te pussihousut kun en mä tunne teitä... piupali paupali...

:laugh:
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 03, 2012, 15:47:21 ip
Vastaus #4

marko olavi hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hehee :D  Pussihousut ovat muutosvastaisiä jääräpäitä,ja ansaitusti ovatkin he :D

Lokakuu 03, 2012, 15:48:52 ip
Vastaus #5

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Minun ymmärrykseni ja katsantokantani asiaan on tämä:

Pussihousut ovat eräänlaisia "äärimobilisteja", fundamentalisteja joiden mielestä on vain yksi ainoa oikea tapa harrastaa vanhoja ajoneuvoja. Nimittäin heidän oma tapansa, joka yleensä on mahdollisimman harvinaisen ja hankalan aihion museorekisterikuntoon korjaaminen ihan kaikki työvaiheet ihan itse tehden.

Ihan varma en ole siitä että johtuuko ko. porukan keskuudessa aika yleinen itselle tarpeettomista osista ja aihioista kynsin hampain kiinni pitäminen pussihousuisuudesta vai altistavatko moiset luonteenpiirteet muuten normaalin ihmisen pussihousuisuudelle. Oireisiin liittyy myös toisten tekeleiden kitkerähkö arvostelu tai nenänvartta pitkin katselu etenkin jos ollaan poikettu ainoasta oikeasta tavasta harrastaa.

;)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 03, 2012, 17:54:11 ip
Vastaus #6

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjens Körmyt kaikkille housuihin katsomatta

En sitten taidakaan kuulua pussihousuihin. Kiitos kuitenkin, että selvensitte tätä houstilannetta. Olenkin odottanut, että siirtääkö moderaattori tämän kyselyn palstalle Klubi tai Johtokunnan nurkka niin kertoisihan sekin jotain. Vielä pysyy täällä. Komia on kuitenkin tuo nimi ja eihän se voi miestä pahentaa.  :D

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Ktm GS 250cc vm. -90

Lokakuu 03, 2012, 18:39:20 ip
Vastaus #7

paavosuorsa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.
Kanttiauton omistajia sanotaan myös , pussihousuiksi . Joten minullakin on kahdet pussihusut . Enkä ole jääräpää , vaan päähän potkittu .

Lokakuu 03, 2012, 19:01:06 ip
Vastaus #8

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Terve,

Heti kun löytyy hyvät nahkaiset pussihousut ja ruudullinen klubitakki, niin hommaan. Pussihousut, klubitakki ja BSA. ;)

Terveisin

Pussihousuwannabee.

Kuva kirjasta Mick Walker, The BSA Gold Star.
Phillip Palmer. Winner of the 1954 Junior Clubmans TT.

BSA "Buzy Beeza"

Lokakuu 03, 2012, 19:40:55 ip
Vastaus #9

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Körmyjen ajoreleet

Upea kuva ja tyylikkäät asusteet. Minä laitoin ruskea puolipitkän ajotakin, ruskeat pussihousut, ruskeat jatzari saappaat ja päähän nahkaisen (lentäjän hatun = baannainkuoret) ja otatin vaimolla kuvan. Laitoin kuvan pomolleni joka sanoi, että olen kuin puna-armeijan komentaja v. 1918. ainut mikä puuttui oli puukoteloinen Mauser.

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Ktm GS 250cc vm. -90

Lokakuu 03, 2012, 19:57:59 ip
Vastaus #10

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Joku täällä vempulasivuilla joskus antoikin hyvän neuvon:

Ei kannata polttaa hihoja tai repiä pelihousuja, kun polttaa pussihousun lahkeet niin saa näpsäkän housuhameen.

Aika hyvä.

Lokakuu 03, 2012, 21:29:34 ip
Vastaus #11

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ruotsin puolella saa lopputilin kun käärii hosunlahkeet liian ylös!

L&K.

Lokakuu 03, 2012, 22:09:26 ip
Vastaus #12

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltaa Körmyt ja Pussihousut

Pikkutakki, kauluspaita, solmio ja nuo sukkien kanssa olevat housut sopisivat hyvin Puch'n kanssa. Mikä pyörä Tintillä on?

Ilpo

[ylläpito on poistanut liitteen]
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Ktm GS 250cc vm. -90

Lokakuu 03, 2012, 22:11:46 ip
Vastaus #13

Antti Jokinen

• Vieras
Tintti ei ainakaan itse tiedä mitään motskareista. Keskituen päältä voi ehkä kuitenkin vähän päristellä.  ;D

Lokakuu 04, 2012, 10:35:58 ap
Vastaus #14

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo Sillanpään Karin määritelmä ääripussihoususta on varsin tyhjentävä. Tuollaisen pussihousumentaliteetin omaavien harrastajien määrä on onneksi vähentynyt huomattavasti menneinä vuosina. Suvaitsevaisuus on kasvanut kummasti. Olen itsekin päässyt seuraamaan parin pussihousupuritanistin henkistä kehitystä kohti laajempaa ja suvaitsevaisempaa näkökulmaa harrastamiseen. Varsinaisen pussihousupuritanismin vähentyessä termin käyttö loukkaavana haukkumanimenä on kylläkin kasvanut. Pussihousulla heitetään toista harrastajaa nykyään hyvin herkästi jos näkökulmissa tulee pientäkin erimielisyyttä. Sillä leimataan toinen kertaheitolla yksisilmäiseksi taantumukselliseksi jarrujääräksi. Termi on kait rantautunut meille automobiilipuolelta ja siellä käsittääkseni puritanistinen asenne on vielä enemmän voimissaan kuin veteraanipyöräpuolella.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry