Kirjoittaja Aihe: Ajokortit pois vuonna 2040  (Luettu 9516 kertaa)

Syyskuu 24, 2012, 07:31:43 ap
Luettu 9516 kertaa

Antti Jokinen

• Vieras
"Itse itseään ajavat autot tekevät tuloaan. Sähkö- ja elektroniikkainsinöörien instituutti IEEE:n mukaan yli 75 prosenttia autoista on itseohjautuvia vuonna 2040.
IEEE ennustaa, että samalla myös yhteiskunta ja asenteet muuttuvat huomattavasti. Järjestö esimerkiksi uskoo, että liikennemerkit ja -valot katoavat katukuvasta robottiautojen myötä.
'Kun ne ovat käytössä kaikilla, ajokorttiakaan ei enää tarvitse', CNN kirjoittaa."

Tämä riemu-uutinen koskee varmaan myös motoristeja.  ;)
Minä ja Pena esimerkiksi ollaan silloin jo liki 90-vuotiaita, eikä lääkäri varmaan antaisi uusia prätkäkorttia, mutta mepä huristellaankin robottiprätkällä ilman korttia!  ;D

Syyskuu 24, 2012, 07:37:44 ap
Vastaus #1

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No prkl! Saanko jostain hyvitystä, kun mulla on kortti voimassa 2050 asti?

Syyskuu 24, 2012, 08:00:31 ap
Vastaus #2

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Lainaus
Minä ja Pena esimerkiksi ollaan silloin jo liki 90-vuotiaita, eikä lääkäri varmaan antaisi uusia prätkäkorttia, mutta mepä huristellaankin robottiprätkällä ilman korttia!  ;D

Äkkiä laskettuna tuohon 2040 -vuoteen mennessä minäkii jouvun uusimaan kortin toistakymmentä kertaa, jos niät meinaan rekkakortin pittää!
Kai se joku valelääkäri aina löytyy joka kirjottaa kunnian ja omantunnon kautta semmosen todistuksen jolla se onnistuu. ::)
-pena-

Syyskuu 24, 2012, 12:29:05 ip
Vastaus #3

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Tuohon on 28 vuotta aikaa.
Millaisia olivat ennustukset 28 vuotta sitten?
Siis vuonna 1984.
Taidettiin olla jalat maassa, paremmin kuin 1956, jolloin tulevaiuuden autolla ajettiin rakettina kuuhun :D ;D
Jos keskimääräinen henkilöauton romutusikä Suomessa on 20,3 vuotta, ja keski-ikäkin 12 vuotta, niin tuleepi kiire ensimmäisillä mennä ostoksille...
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Syyskuu 24, 2012, 12:30:40 ip
Vastaus #4

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
robotti autoissa saa varmaan olla kuskin paikalla päissään  :D

Syyskuu 24, 2012, 14:19:59 ip
Vastaus #5

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
robotti autoissa saa varmaan olla kuskin paikalla päissään  :D

Ei tarvi olla. Istuu vain takapenkille ja "kuski" vie kotio. Jaa, loppuukohan taksiliikennekin kokonaan, kun robottiloiset vie ihimiset kotio?
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 24, 2012, 14:29:57 ip
Vastaus #6

Jarkko Santala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • kwsaki.blogspot.fi
Osmo A. Wiion-lain mukaan ”lyhyen aikavälin muutokset yliarvioidaan ja pitkän aikavälin muutokset aliarvioidaan”.
Ajopyörä: Kawasaki Z500 -81
Projekti: Kawasaki GPX750R -87 sähköistys kwsaki.blogspot.fi

Syyskuu 24, 2012, 14:40:10 ip
Vastaus #7

Harri Kauranen

• Vieras
Tossa nyt ole oikeesti mitään uutta.Mullakin on kaksikin kaveria,eikä kummallakaan korttia ole ollut enää vuosiin.Kyllä Honda ja Susuki silti liikkuu jos vaan keliä piisaa.Toista kaveria ei edes konstaapeli viitti tienpäällä pysäytellä,ne poikkee kotona aina sillon tällön.Kai ne käy kahvilla ja rupattelee mukavia.

Syyskuu 24, 2012, 21:27:32 ip
Vastaus #8

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie kyllä veikkaan, että taijan ajjaa tojotala vielä sillonki.. Siinon varmhaan kolome miljoonaa kilometriä sillon mittarisa. Korttihan mulla on voimasa jopa vuotheen 2054 saakka.

Syyskuu 25, 2012, 07:33:14 ap
Vastaus #9

Markku Hakola

• Vieras
Eihän sitä ajokortittomuutta noin pitkälle tarvi odotta, tiedän monia keltä kortti on oikein otettu pois,
erimittaisiksi ajoiksi tosin ja pääsääntöisesti ovat sen takasinkin saaneet.

Noh, itseasiassa, kun taisvat tehtyä ensin autoja, joita ei tarvi vähänväliä kutsua mitä erilaisempiin
korjauksiin yms., ennenkuin haaveilevat itseohjautumisesta.
Kait EU määrittelee, ettei sen ja sen jälkeen saa muunlaisia olla, toimii ne sitten tai ei.

Syyskuu 25, 2012, 09:02:29 ap
Vastaus #10

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kannata liikaa innostua oman kortin voimassaolosta. Jos minä oon oikein rulkinnu noita Trafin höpinöitä korttisääntöjen muuttumisesta ne sannoo että kaikki kortit vanhenee 2033 sanottiin kortissa mitä hyvänsä. Minähän tosin oonki semmonen junnu jolla kortti on vanhenemassa muovilirvakkeen mukaan 2059.
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Syyskuu 25, 2012, 09:25:06 ap
Vastaus #11

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Noh, itseasiassa, kun taisvat tehtyä ensin autoja, joita ei tarvi vähänväliä kutsua mitä erilaisempiin
korjauksiin yms., ennenkuin haaveilevat itseohjautumisesta.

No sehän se kaiken huippu olisikin jos itseohjautuva auto olisi kutsuttu remonttiin yön aikana ??? Ja tulis sitten saikkulapun kanssa takaisin, pahoitellen että nyt ei muutamaan päivään saa ajella, hommaa joku tuuraamaan.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 25, 2012, 10:31:23 ap
Vastaus #12

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Joo-ei ole kortti itsestäänselvyys.

Viimeksi kun olin siinä "vuositarkastuksessa" hiukan aikaa sitten,niin lääkäri
rupesi tivaamaan,että onko tuo kuormurikortti sulle ollenkaan tarpeellinen-
no vastasin,että on,vaikka siitä on jo jokin aika kun viimeksi kuormuria
ajoin-tai se oli tosin linja-auto ilman matkustajia...No sitten se iski
silmänsä moottoripyöräkorttiin: Tämä ei kai kuitenkaan ole enää tarpeellinen...?

No tuosta jo vähän pahoitin mieleni ja kysyin,että onko nyt jotain lääketieteellistä
syytä nähin kyselyihin?...No ei kuulemma ollut,vaan näkö (ei ulkonäkö) oli peräti
hyvä ja kaikki muutenkin kondiksessa...hän vaan ajatteli,etten noilla kai enää
mitään tekisi ! Otetaan pois turhaa rasittamasta...

Kannattaa siis vähän katsella,millaisia rukseja se lekuri piirtelee niihin papereihin-voi
olla nuiva yllätys,kun polliisilta tulee tieto,että kiikutappa kortti tänne,niin vähennetään
hiukan kirjainkuormaa...

t. Markku

Syyskuu 25, 2012, 10:40:38 ap
Vastaus #13

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Äkkihän kortista eroon pääsee. Mittasivat yhelle ukolle tossa motarilla vaihdiksi 199 km/h. Keskinopeusmittarilla 180. Kyllä siitä kortti lähtee...

Syyskuu 25, 2012, 12:51:20 ip
Vastaus #14

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kannata liikaa innostua oman kortin voimassaolosta. Jos minä oon oikein rulkinnu noita Trafin höpinöitä korttisääntöjen muuttumisesta ne sannoo että kaikki kortit vanhenee 2033 sanottiin kortissa mitä hyvänsä. Minähän tosin oonki semmonen junnu jolla kortti on vanhenemassa muovilirvakkeen mukaan 2059.

Kappas.

"Ajokorttilain voimaantulo muuttaa myös vanhojen ajokorttien voimassaoloaikaa. Nykyinen ajokortti on voimassa enintään 18.1.2033 asti, vaikka siihen olisi merkitty myöhäisempi aika."