Kirjoittaja Aihe: Jupiter Sportin mittarinvaijerin pituus  (Luettu 3634 kertaa)

Syyskuu 06, 2012, 21:21:30 ip
Luettu 3634 kertaa

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siinähän se otsikossa jo aika hyvin ilmeni. Eli pitäisi uusi vaijeri saada, mutta minkä mittainen tuolta moottorin kyljestä mittarille kuuluisi olla? Tarjolla on 65cm, 68cm, 70cm, 75cm, 78cm ja vielä jotain pidempiäkin. Joskus tuohon uuden tilasin ja sopiva sattui, mutta viskasin jo hajonneen menemään enkä hoksannut mitata... 65cm tai 70cm se muistaakseni oli, mutta ajattelin nyt vielä kysäistä jos palstalta joltain asiaan vihkiytyneemmältä vinkin saisi.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 07, 2012, 12:35:57 ip
Vastaus #1

Jyri-Pekka Schildt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ootappa vähän mä käyn mittaamassa.

T: J-P

Syyskuu 07, 2012, 19:05:13 ip
Vastaus #2

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Selvisikö asia? Tiedolle tarvetta täälläkin..

Syyskuu 07, 2012, 19:54:01 ip
Vastaus #3

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Selvisikö asia? Tiedolle tarvetta täälläkin..

Ei ole vielä selvinnyt. Pitkäksi on mittuureissu venynyt, ettei vain olisi joron jäljille eksynyt...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 08, 2012, 08:27:23 ap
Vastaus #4

Jyri-Pekka Schildt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Non niin hätähousut, tässä sitä mittaa tulee! Jupiter Sportin vm 66 nopeusmittarin ulkokuoren sopiva pituus on 73 cm.

Itse olen tuskaillut mittarin vaijereiden kanssa sitä, että varsinainen vaijeri on näissä tarvikevaijereissa liian lyhyt suhteessa kuoreen. Ongelman saa poistettua niin että lyhentää ulkokuorta muutaman millimetrin. Ulkokuoresta päätyholkin saa pois kun lämmittää sitä hieman kuumailmapuhaltimella jotta ulkokuoren päällysmuovi hieman pehmenee. Sitten hohtimilla ulkokuoresta pätkä pois, päätyholkin rypistys naputellaan suoraksi vastintuurnan ja vasaran avulla, holkki paikalleen ja sitä rataa...

T: J-P