Kirjoittaja Aihe: selittämätön juttu  (Luettu 7123 kertaa)

Syyskuu 03, 2012, 18:18:07 ip
Luettu 7123 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Joo tai oikeastaan kaksikin juttua.Tänään töissä isäntä sano että haetaas ne sähköputket tuolta maasta.Elikkä ne sellaset noin kymmenen senttiset putket,mitkä maahan on kaivettu.Tiedettiin suunnilleen missä ne menee,mutta ei tiedetty kuin suunnilleen.Isäntä otti molempaan kätöseen maakuparista tehdyt koukut ja kulki siinä kentällä.No kohta sano,tässä ne putket menee.Minä vähän nauroin,mutta koitin toki itsekkin ja koukut yllättäen vaan käänty samalla kohtaa kun isännälläkin.Minä kaivinkoneeseen ja sieltä ne pahus löyty noin metrin syvältä,eikä pariakymmentä senttiä heittäny se "tutkailu".Ihme juttu,meinaan kun niissä ei ollu edes vielä joihtimiakaan sisässä.Mamman kanssa kotona vielä koitettiin,kyllä vaan löyty letkutkin,mitkä mulla on maahan kaivettu,eli mikä moisen aiheuttaa.
No toisenkin kikan isäntä opetti.Lyödään kanki maahan ja kompassia nostetaan maasta kankea vasten.Yht äkkiä neula pyörähtää ympäri ja vesi on niin syvällä,kun metri ja viistoista senttiä nostoa kankea vasten.Tonkin tarkastin,kun mulla on vesi kokolailla kolmessa metrissä,siinä kompassi villiinty suunnilleen puolessa metrissä.Koitin meinaan kaivon vieressä.Mikähän tonkin saa aikaanOn ne vaan niin kummia juttuja,ettei niitä tavallisella järjellä voi selittää.

Syyskuu 03, 2012, 18:44:56 ip
Vastaus #1

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nii oli tämäkii!
Kesäpalatsin pihassa on ollu iätkaiket semmonen vetinen silimäke.
Jokunen viikko sitten innostuin ja aattelin kaivaa siihen kohti lapiolla karppilammen. Parinkymmenen sentin mutakerroksen alla olikii ihan tiivis savi ja sen alla muutama pikku kivi. Sillon uutena siihen tuli tuonverran vettä kun kuvassa näkkyy, vaan nyt se on ollu sen jäläkeen kuivillaan, eli ei varmaan karpit siinä säily hengissä jos niitä tuohon istutan. ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Syyskuu 03, 2012, 21:21:45 ip
Vastaus #2

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Istuta siihen ruutanoita.

Muutama lurraus supstraalia ja homma on selevä.
Kommentteja uuninpankolta.

Syyskuu 03, 2012, 22:26:19 ip
Vastaus #3

Antti Jokinen

• Vieras
Istuta siihen ruutanoita.

tai karhennettuja turtanoita, ettei kukaan liukastu vahingossa.

Syyskuu 04, 2012, 00:20:34 ap
Vastaus #4

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Huhupuheiden mukaan ruutana tuottaa talvisin elimistölleni haitallista alkoholia, turtanasta en ole ihan varma, mutta epäilen sitäkin. ::)

Ja kun olen tunnetusti ollut aina raitis ja uskossa, niin en kyllä nytkään sorru syömään päihdyttäviä aineita sisältäviä eliukoita, vaikka miten yrittäisitte houkutella. Sillä kriisiajan ruokavarastoksihan minä niitä karppejakin suunnittelin siinä lammikossa laiduntavani.

Ainakin aluksi siirtoistutan kaivantoon vain vesiliskoja, niillä kun on luontainen kyky tulla toimeen niin lammikoissa kuin kedoillakin. Ja uskoisin niiden maistuvan oikein herkullisilta etikkaliemessä marinoituina ja voileipäkeksien kera nautittuina.:P
-pena-

Syyskuu 04, 2012, 06:12:27 ap
Vastaus #5

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen kuullut tuon kankijutun niin että suhdeluku on kymmenen. Jos kompassinneula pyörähtää
metrissä niin vesi on kymmenen metriä syvällä. Porakaivoa tehtäessä kerroin on sata.
Pajunvarputeoria ja vesisuonet ovat täysin huuhaata! :laugh:

L&K.

Syyskuu 04, 2012, 06:21:15 ap
Vastaus #6

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
En varpuihin minäkään usko, nähnyt kyllä olen sen taipuvan. Ukko joskus kävellä tökötteli varpu kourissa ja kyllä se maata kohti veti. Mutta kun minä epäilijä koskin häntä, varpu suoristui sillä kertaa. Totta se on vaikkei uskoiskaan.
Napahulluna on hyvä olla.

Syyskuu 04, 2012, 06:38:27 ap
Vastaus #7

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Varpusten, lapion ja rautakangen käyttöohjeet vesipulasta kärsiville:

http://www.maasateily.com/mittausvalineita.html
-pena-

Syyskuu 04, 2012, 08:47:37 ap
Vastaus #8

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Nii oli tämäkii!
Kesäpalatsin pihassa on ollu iätkaiket semmonen vetinen silimäke.
Jokunen viikko sitten innostuin ja aattelin kaivaa siihen kohti lapiolla karppilammen. Parinkymmenen sentin mutakerroksen alla olikii ihan tiivis savi ja sen alla muutama pikku kivi. Sillon uutena siihen tuli tuonverran vettä kun kuvassa näkkyy, vaan nyt se on ollu sen jäläkeen kuivillaan, eli ei varmaan karpit siinä säily hengissä jos niitä tuohon istutan. ::)

Muuan jäsen kasvatti karppeja tässä lamposessa. Yhden talven ne selvisivät hengissä mutta toista ei. RIP.

Napahulluna on hyvä olla.

Syyskuu 04, 2012, 09:54:50 ap
Vastaus #9

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Muuan jäsen kasvatti karppeja tässä lamposessa. Yhden talven ne selvisivät hengissä mutta toista ei. RIP.

Haksahtiko jäsen karppiruokavalioon?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 04, 2012, 11:25:23 ap
Vastaus #10

Antti Jokinen

• Vieras
Niin, usein aluksi oudoilta vaikuttavat kuolemantapaukset saavat lopulta luonnollisen selityksen.  ;)

Eräs kollegani kertoi kissansa saaneen 5 pentua. Yksi selvisi kuulema hengissä - neljän menehdyttyä hukkumalla hätäkasteen aikana.  :angel:

Syyskuu 04, 2012, 12:30:09 ip
Vastaus #11

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Tuli turtanoista mieleen, presidenttimme puoliso aikoo perustaa kauppahalliin kalakaupan jahka presidenttikausi/kaudet saadaan pakettiin.

Kaupan nimikin on jo mietittynä: Haukion Kala.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”