Kirjoittaja Aihe: Kytkiremppako edessä? (CB750K7 '77)  (Luettu 13523 kertaa)

Syyskuu 02, 2012, 20:42:02 ip
Vastaus #15

Niklas Lindgren

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tää on varmaan tyhmää, mutta onko nin, että kun vedät kahvan kiinni tankoon, niin jokin napsahtaa ja kytkin jää aukiasentoon. Eihän kahvassa vaijeri pääsä luiskahtamaan väärään paikkaan tai puristuksiin kun kytkin vedetään auki? Onhan kahvan säätöruuvi sen verran syvällä ettei se pääse linkkuun.

Ei pääse vaijeri napsahtamaan. Vipu (kytkinkopan kannen sisäpuolella) ei palaudu.

Mutta jousen huomasin puuttuvan kytkinkopan kannen sisäpuolelta. (CMSNL:n kuvassa #5.) Itse en ole avannut kantta ennen kuin nyt, joten en tiedä miten pitkään se on sieltä puuttunut, mutta ei kai se kytkimen palautuminen siitä voi liittyä, eiköhän se ole lähinnä apuna siinä. Vai olenko väärässä?

Syyskuu 03, 2012, 15:59:12 ip
Vastaus #16

Niklas Lindgren

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koneen kyljessä olevassa kytkinvivussa pitäs olla M8 urapäinen säätöruuvi (parttikirjassa osa #8) jota sisäänpäin kiertämällä saadaan löysät pois.

Minä luulen kans että tuosta ruuvista olis tarkoitus tehdä jokin perussäätö ja kahvasta sitten lopuksi se pieni vapaaliike vaijeriin.
En tiedä enkä ole tutkinut periaatetta mutta omassa pyörässä myös alkoi tuo napsumaan alkukesästä jo.Avasin kopan enkä löytänyt kuitenkaan mitään vikaa tai kulumaa.Muuten nuo ko. osathan on hyvin rasvassa jos vain nippaan on sitä joskus muistettu työntää,joten tuskin ne ihan heti kuluukaan.Mulla ei kuitenkaan tuo kytkin jää auki vaikka se "naksahtaa"-ehkä se on siinä rajoilla vielä..

Mä tein säädön vaijerin alapäästä löytyvällä kierteellä ja hienosäädin yläpäästä vielä sen päälle. Kaikki säätö siis kaikkien kuorien ulkopuolella.

Syyskuu 03, 2012, 21:37:06 ip
Vastaus #17

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Säädä kytkimen säätöruuvia myötäpäivään siten että tuntuu kevyttä vastusta, siitä vartti takaisin ja mutteri kiinni. Tämän jälkeen normi vaijerin säädöt.