Kirjoittaja Aihe: Millaiset vaihde-, kytkin-, ja kaasuvaijerit sopivia Jupiteriin?  (Luettu 7343 kertaa)

Elokuu 06, 2012, 18:06:40 ip
Luettu 7343 kertaa

Jali Luhtaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ajan pääni jäädyksiin
Hei kaikki. Jupiterin kasaus on edennyt siihen pisteeseen että pitäisi touhuta vaijereita, jotta saisi nopetin liikkeelle! :p

Minulla ei ole harmainta hajuakaan millaiset vaijerit Jupiterissa tulisi olla, jott se toimisi kunnolla. Haussa nimenomaan kaasu/kytkin/vaihdevaijerit.
Jos jostain saisi tilattua Jupiteriin passelit vaijerit, viitsisikö joku laittaa linkkiä? Kokeilin haulla, mutta en löytänyt haluamaani informaatiota.

Kiitos kaikki! :)

Onk' jalompaa taistella miekoin, kirvein
Kuin ajella Jupiterilla sarastukseen
Sinisen autereen saattelemana

Elokuu 06, 2012, 18:22:30 ip
Vastaus #1

Risto Saastamoinen

• Vieras
No, aika helpolla pääset kun tilaat vaikka Voimakoneelta tarpeet ja väsäät itse tarvittavat vaijerit.

Elokuu 06, 2012, 18:44:04 ip
Vastaus #2

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osta voimakoneelta yleismallin kytkin- ja kaasu ja vaihdevaijerit. Niitä pitää sitten tosin lyhentää sopivaksi. Mutta muuten pitäisi sopia Jupiteriin.
Moottorin pärinää ja pauketta jo 40 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Elokuu 06, 2012, 20:57:57 ip
Vastaus #3

Jali Luhtaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ajan pääni jäädyksiin
Kiitos vastauksista. Tietääkö Teppo kannattaako tilata yleismallin kaasu/vaihdevaijeri mutkalla vai ilman?

Elokuu 06, 2012, 21:30:51 ip
Vastaus #4

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielestäni Jupitereissa on sellaiset kahvat joissa vaijerin ulostulo on alaspäin, eikä sivulle, joten kannattaa laittaa mutkalliset vaijerit.
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Elokuu 06, 2012, 21:48:03 ip
Vastaus #5

Jali Luhtaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ajan pääni jäädyksiin
Niinpäs onkin! Kuhan rahatilanne antaa myöten niin laitan tilaukseen... Nyt menny tuon Jupiterin osiin yli 450€ :/ Saiskohan tuosta joskus omat pois jos möisi...

Elokuu 06, 2012, 23:19:36 ip
Vastaus #6

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niinpäs onkin! Kuhan rahatilanne antaa myöten niin laitan tilaukseen... Nyt menny tuon Jupiterin osiin yli 450€ :/ Saiskohan tuosta joskus omat pois jos möisi...

Hyvällä tuurilla voi saada omansa pois vaan varmemmin ehkä ei. Ainakin minä olen huomannut, että mopon kunnostaminen on yllättävän kallista...
ei ole välttämättä helppoa saada mopon osotohintaa + ostettujen osia hintaa takaisin...

Mopojen kunnostukseen ehkäpä kannattaakin suhtautua siten, että kyseessä ei ole bisnes, vaan harrastus, ja harrastukset yleensäkin tuppaavat maksamaan.

Elokuu 08, 2012, 01:21:27 ap
Vastaus #7

Jali Luhtaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ajan pääni jäädyksiin
Teppo puhuu asiaa. Mieleistä puuhaa on ollut Jupiterin kasaus. Sain mokoman raadon tyttöystävän äiteen kotipaikkaa siivoillessa. Sanoin appiukolle jotta mun on pakko saada tuo, ja senhä mie sain. Siihen sitten upposkin noin 80% kesätyörahoista. Soittoharrastekin jäi vähemmälle tuota rassaillessa. Olen sitä mieltä että olen edistynyt ihan hyvin n. 4 viikon aikana. Tuskin koskaan raaskin tätä myydä, sillä onhan perkuleen komiaista moisella keikkapaikalle päräyttää. Kuvat ennen ja jälkeen:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 08, 2012, 01:23:06 ap
Vastaus #8

Jali Luhtaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ajan pääni jäädyksiin
Ja se jälkeen kuva... Aikaa tuon kasaukseen mennyt neljä viikkoa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 08, 2012, 07:03:31 ap
Vastaus #9

marko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
miksi entisöit sen tuon näköiseksi,kysyy utelias.

Elokuu 08, 2012, 09:44:55 ap
Vastaus #10

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
miksi entisöit sen tuon näköiseksi,kysyy utelias.

Jokainen kunnostaa tai entisöi oman moponsa juuri sellaiseksi kuin itse haluaa. Ei aina välttämättä esim. alkuperäisiin väreihin. Ainakaan jos ei aio mopoa myydä eikä laita museorekisteriin, niin "siisteintä" kai on laittaa mopo sellaiseen ulkonäköön mikä itseä miellyttää. Minun mielestäni sitäpaitsi tuo Jalin kunnostama mopo on hienon näköinen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2012, 12:02:06 ip kirjoittanut Teppo Vuorenmaa »

Elokuu 08, 2012, 10:57:03 ap
Vastaus #11

marko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
esitin tämän kysymyksen jalille enkä tepolle!jokainen saa maalata semmoiseksi kuin haluaa .minusta tällaiset maalaukset ovat enenpi tuunausta kuin entisöintiä kun ottaa huomioon alkuperäiset väritykset,ja jos joskus meinaa myydä niin löytää varmaan ottajan helpommin kuin tuunattuna.

Elokuu 08, 2012, 11:59:50 ap
Vastaus #12

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
esitin tämän kysymyksen jalille enkä tepolle!

Niin esitit, mutta sanoin silti mielipiteeni.

Elokuu 08, 2012, 13:20:02 ip
Vastaus #13

Jali Luhtaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ajan pääni jäädyksiin
esitin tämän kysymyksen jalille enkä tepolle!jokainen saa maalata semmoiseksi kuin haluaa .minusta tällaiset maalaukset ovat enenpi tuunausta kuin entisöintiä kun ottaa huomioon alkuperäiset väritykset,ja jos joskus meinaa myydä niin löytää varmaan ottajan helpommin kuin tuunattuna.

Eipäs kiistellä :) Nyt on meneillään enemmänkin käyttökunnostus kuin varsinainen entisöinti! Taka-ajatuksena on se, että ehkä tulevaisuudessa hiekkapuhallan osat ja vedän siihen alkuperäiseen sävyyn!