Itte ajelen motarilla aina vakkari päällä, huvituttaa välillä ne perheautoilijat, jotka ensin saavutan ja siirryn rinnalle, mutta sitten en pääsekään ohi. Ruise siis mulla kokoajan samalla asetuksella (yleensä mittarissa 135 jos rajoitus on 120). Joteskin se mun auton "imu" vaikuttaa tai jotain? Usein menee se ohitus sitten joko hivuttamalla tai joskus polkaisen sen verran kaasua että tulee parin rekan mittainen hajurako. Sittenpä se ohittamani jo luovuttaa, hidastaa ja jää horisonttiin vaikka ittekin löysään ja palaan siihen 135:een.
Toinen on sitten nää jotka silloin kun olen vaikkapa ohittamassa rekkaletkaa (edelleen se 135 mittarissa) ilmaantuvat yhtäkkiä pirunmoista kyytiä persuksiin kiinni ja kun väistän oikealle päästyäni sen rekkaletkan ohi niin häipyvät kauas, kunnes taas minä (ja vielä edelleenkin vaan se 135 vakkarissa) muutaman minuutin päästä saavutan saman koslan ja menen jopa usein heittämällä ohi.
Niin ja ne DTM-wannabe-urvelot on oma lukunsa. Oikealla kaistalla tullaan perään, hidastetaan mun nopeuteen (135 edelleen), kytätään siinä vasemman takakulmani kohdalla (vasen kaista tyhjä), tehdään ilman vilkkua aggressiivinen kaistanvaihto ja painetaan kylkeä hipoen ohi ja nokkaa viistäen eteen. Ja hidastetaan 125:een. Ei voi kuin ihmetellä.
Onneksi ei tartte motarilla paljonkaan ajella. Silloin harvoin kun ajelen, on kyseessä Tre-Hki-väli.