Kirjoittaja Aihe: Ruostuneen tan-kin korjaus  (Luettu 6058 kertaa)

Heinäkuu 21, 2012, 19:02:26 ip
Luettu 6058 kertaa

tapani vakoniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko tankkia jossa jo pieniä läpisyöpymiä, mahdollisesti pinnoittaa sisä puolelta jollain monjällä, vai onko uutta peltiä tilalle ainoa vaihtoehto. Vai olisiko viisaapi pysyä erossa sellaisesta edullisesta vaihtoehdosta.
T: Tapsa

Heinäkuu 21, 2012, 19:14:57 ip
Vastaus #1

Harri Kauranen

• Vieras
Olen joskus koritinalla korjannut onnistuneesti,eikä tarvi kun kuumailmapuhallinta,kunhan ensin puhdistaa hyvin.

Heinäkuu 21, 2012, 20:51:42 ip
Vastaus #2

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Muutaman tankin olen tehnyt siten että olen hiekkapuhallattanut tankin (ammatimiehellä) ja sitten kun on testattu pitävyys  ja löytynyt joistakin nuppineulan kokoisia reikiä niin eisitten muutakuin teräshärja laikka porakoneeseen ja ensin puhtaaksi sitten raspiroopella jos parannettavaa.Koritinan pohjuste ja tinaus .Pitänyt on kaikki ja jos vielä puulastalla levittäessä tinaa viitsii vähän muotoilla niin saa siistin pinnan ilman kauheeta hiomista tai viilaamista .Sitten jos varmistusta haluaa niin semmoinen tankin sisäpinnoite lisäksi . :laugh:

Heinäkuu 21, 2012, 21:42:09 ip
Vastaus #3

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Miksi ihmeessä hopian päälle pitäis laittaa koritina?
Ihan yhtä hyvin voi molemmilla paikata ilman toistaan, tina vaan vaati hiukka vähemmän lämpöä.
Ja sitten muistetaan että hiekkapuhallettuun pintaan ei suoraan koritinaa...vaan hiotaan se ensin.
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Heinäkuu 25, 2012, 01:23:12 ap
Vastaus #4

Markku Hakola

• Vieras
Hopealla ja messingillä olen paikkaillut ja hyvin on toiminut.
Tinakin on toimiva joten kyse lähinnä makuasisasta.
en ole hopean tai messingin päälle tinaa enää laittanut.
Voi laittaa jos pinnan takia haluaa viimeistellä ja lähinnä siinä tapauksessa, että hopea / messinki on epätasaisesti tme.
Paksumman kerrosenhan tuohon tietty saa, jos laittaa tinaakin.

Heinäkuu 25, 2012, 10:15:37 ap
Vastaus #5

tapani vakoniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos vastannelille. Vielä pieni lisäkysymys, kuinka pitkäikäinen tulos kyseisillä menetelmillä saadaan. Elikkä voisiko olettaa korjauksen toimivan useita vuosia eteenpäin.

Heinäkuu 25, 2012, 11:54:45 ap
Vastaus #6

Pekka Keskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juota reiät umpeen, liota sisus sitruunahapolla(saa maatalous-/rautakaupasta) -näet samalla heikot kohdat  ja käsittele tuolla linkin litkulla.
Ainakin tähän asti onnistunut hyvin. Tuo purkki piisaa moneen tankkiin, mulla piisasi 2 kuplan, mp: ja 2 mopon tankkiin
http://www.farmilaite.fi/tuote/sanahaku?haku[hakusanat]=tankin