Joku vituralleen mennyt auton alumiinikansi olisi varmaan hyvä ja edukas raaka-aine, toki niissä on terästä seassa eli joutuu hieman erottelemaan. Ja onhan esim Briggsin lohko ja kansi alumiinia myös.
Tulipa tästä mieleen tapaus 80-luvulta kun olin Tampereella siinä Iidesmeren rannalla käymässä eräässä mp-korjaamossa (Rantala?). He myivät myös purkuosia, joilla budjettisyistä enimmäkseen piikkistäni entrasin. Tarttin jonkun vaihdeakselin tms "semi-ison" alakerran osakokonaisuuden, sovittiin hinta (20-40mk tai sinnepäin) puhelimessa ja läksin erään täysi-ikäisen ystävän kanssa autolla sitä hakemaan. Isäntä nosti kokonaisen alakerran tiskille ja sanoi että siinon kaikki tarvittava, pura sieltä. No minä änkyttämään että työkaluja jos sais lainaan... Vastaus että pura kotona vaan. Ja kun kysyin että onko loppuosilla (esim lohkoilla) kiirettä takaisin niin sanoi että pidä hyvänäs, ei oo mitään valuprojektia tulossa

On ne lohkot mulla varmaan vieläkin mitkä siitä jäi, vai kasasinkohan vaan loput osat siihen alakertaan ja totesin että tällä mennään.