Kirjoittaja Aihe: Antakaapa neuvoja wingin pleksin korkeudesta ja/tai mallista  (Luettu 3555 kertaa)

Heinäkuu 19, 2012, 20:40:55 ip
Luettu 3555 kertaa

Rainer Hautanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro,
Omistan GL1100 -81 jossa ilmeisen alkuperäinen kokokate. Vaan tuulisuoja jota tässä pleksiksi nimitän ei ole (eikä ollut kun pyörän hankin). Kai??
Olen 186 cm pitkä ja ongelma on nyt ollut monta kesää pään ravistaminen kun ajaa 80 tai kovempaa..ja jos tuulee niin jo aiemminkin alkaa. Erittäin epämiellyttävää kun jopa näköönkin vaikuttaa puhumattakaan vanhan miehen kaularangasta. Huh...
Olen nyt rakentanut 3 erilaista (siis kokoista) pleksiä vaan ei tilanne parene. Korkeutta olen niissä kasvattanut ja viimeisessä versiossa myös vähän levytttä. Olen kuvista yrittänyt "luntata".
Onko kellään kokemuksia esim. Stormin myymästä Mra Katelasi Arizona Touringista. Siinä on katteen yläosassa lievä taite (jota en saa omiini rakennettua kun ei ainakaan minun käyttämä pleksi siedä lämpökäsittelyä).  Olisiko tuo taite ratkaisu? Omatekemä on saman korkuinen. Ilmeisesti omatekemäni tekevät pyörteitä pleksin taakse... Nyt katselen ajaessani pleksin läpi mutta kun oikein ryhdistäydyn niin näen myös pleksin yli (en siis nouse istumasta).

Toivottavasti joku osaa neuvoa. Eikä pyörä tarvitse välttämättä olla wingi. Onhan niitä katelaseja muissakin  :).

Heinäkuu 19, 2012, 22:44:27 ip
Vastaus #1

tapio panttila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve.
Luulen että sun pitäis hommata alkuperäinen pleksi se kun on sanoisinko " kovera"
Itte oon kylläkin vain 176cm eikä kyllä minkäänlaisia tuuliongelmia ole.
Voisithan tulla koittamaan meikän vingillä niin näkis että onko eroa.
Jos kiinnostaa niin laita yv.tä
Tapio

Heinäkuu 20, 2012, 05:11:31 ap
Vastaus #2

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Se yläosan taite on ratkaisu ongelmaan.

Heinäkuu 20, 2012, 08:45:20 ap
Vastaus #3

Tauno Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla sama pyörä,johon valmistin itse 5mm paksusta,hieman tummenetusta polykarbonaatista ikkunan.Mitat otin vanhasta alkuperäisestä
yläreunan käyryyttä ei tehty olis pitäny tehdä muotti paistoa varten.Hyvi toimii jämäkkä ikkuna ja tuulet menee yli pienikokoisella motoristilla!

Terv. Wingisti Tane

[ylläpito on poistanut liitteen]
GoldWing 1100 Interstate - 81