Kirjoittaja Aihe: Varoitus Tapiolan seisonta-ajallinen liikennevakuutus  (Luettu 18328 kertaa)

Heinäkuu 10, 2012, 12:22:39 ip
Luettu 18328 kertaa

Lasse Aaltonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Otin pyörääni viime syksyllä Tapiolasta seisonta-ajallisen liikennevakuutuksen ja laitoin pyörän seisomaan koko vakuutuskaudeksi. Lakua tuli 13 € minimi maksuna. Vakuutusta otettaessa virkailija ei kertonut minulle kyseessä olevan vanhanaikaiseta  seisonta-ajalliseta vakuutukseta poikkeava tuote.
Otin pyörän kesäkuussa vakuutukseen 6 pv ajaksi. Tein ilmoituksen virkailijalle puhelimessa.
Sain laskun 206 € tuosta 6 pv vakuutuksesta. Vakuutusmaksu on noin 15 kertainen verrattuna normaali vakuutushintaa ( 805 €/vuosi jaettuna 360pv). Kysyessäni syytä moiseen tähtitieteelliseen laksuun minulle selivitettiin, että vakuutusmaksu perustuu perusmaksuun ja kausi maksuun. Perusmaksu tulee voimaan jos pyörä on yhdennkin päivän vakuutuksessa. Nämä ehdot oli myös vakuutuehdoissa pienellä räntättynä, mutte missään ei mainittu perusmaksiun suuruutta tai perusmaksun ja vakuutukauden maksun suhdetta.
Kun pyysin virallista selvitystä asiasta, laskun kohtuullistamista sekä erittelyä laskusta sain vastineen Tapiolasta, että vakuutus on ehtojen mukainen ja vastauksessa oli myös kerrottu minne saa valittaa. Erittelyä en ole vielä saanut vaikka olen sitä useasti pyytänyt.
Olen vienyt asian vakutus ja rahoitus neuvontaa joka tutkii olenko saanut riittävästi asiasta tietoa ja ovatko vakuutusehdot kohtuuttomat. Odottelen vastausta, mutta nyt olen jo siirtänyt kaikki vakuutukseni pois Tapiolasta.
JOS SINULLA ON VASTAAVA TAPIOLAN VAKUUTUS PARAS TAPA PÄÄSTÄ EROON TUOSTA KOHTUUTTOMASTA LISÄMAKSUSTA ON IRTISANOA VAKUUTUS JA TEHDÄ UUSI JOSSAKIN PAREMMAT EHDOT ANTAVASSA VAKUUTUSYHTIÖSSÄ.
TÄMA VAAKUTUS EI SOVI HENKILÖLLE JOKA PITÄÄ AJONEUVOAAN VAIN HYVIN LYHYEN AJAN VAKUUTUKSESSA.

Heinäkuu 10, 2012, 19:24:04 ip
Vastaus #1

matti.aarnisalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toivottavasti saat paremman vakuutuksen muualta, minä olen toiminut Tapiolan vakuutuksien kanssa ainakin parikymmentä vuotta. Ei ole ollut ongelmia, olen selvittänyt seisonta-ajat ja kustannukset etukäteen. Parempaa jatkoa ja ajele, äläkä seisota!

Heinäkuu 10, 2012, 20:57:35 ip
Vastaus #2

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ota ifiltä...saat seisottaa vaikka hamaan tulevaisuuteen ja kun otat ei tule älyttömiä lisämaksuja...
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Heinäkuu 10, 2012, 21:53:18 ip
Vastaus #3

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Ja pieni kevennys.

Jos ongelmia potenssin kanssa, ota Pohjolan seisontavakuutus...palijokohan se korvaas jos parhaalla hetkellä ei seisoisikaa??? No onneksi ittellä ei sitä ongelmaa ainakaa vielä oo...hehehehe

T:Rojalisti
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Heinäkuu 10, 2012, 22:43:51 ip
Vastaus #4

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toivottavasti saat paremman vakuutuksen muualta, minä olen toiminut Tapiolan vakuutuksien kanssa ainakin parikymmentä vuotta. Ei ole ollut ongelmia, olen selvittänyt seisonta-ajat ja kustannukset etukäteen. Parempaa jatkoa ja ajele, äläkä seisota!
Olisko tähän syynä  seruraava  (lainaus Tapiolan sivuilta):
Lainaus
Ylläpito ja ostopalvelujen johtaminen

yhteysjohtaja Matti Aarnisalo
gsm 040 501 5627
matti.aarnisalo(at)tapiola.fi

Ettei vain menisi omakehuksi???????
Jos kirjoittaa omassa asiassaan, se tulisi moraalisyistä mainita.
Muuten tällaiset kirjoitelmat kääntyvät itseä vastaan.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2012, 06:50:31 ap kirjoittanut Jouko Kuisma »

Heinäkuu 10, 2012, 23:09:33 ip
Vastaus #5

Mats Österman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • pässit on rautaa !
mullakin kyllä tuo samanlainen vakuutus tapiolassa mut ei ole vielä tullut otettua pyörää lyhyeksi ajaksi käyttöön joten yllätystä ei ole vielä tullut ! mutta hyvä tietää .... ja minun pyörä on vm. 1929  ja yli 800e vuodes on hintaa kun ei ole museokilvissä eikä bonuksia !!! ja onhan tässä tullu harkittua siirtyä harrasteysytävällisenpään v-yhtiöön ... ja niin se on varmaan tehtävä kun tuo tapiola on kyllä osoittanut olevansa kalleinta mahdollista palvelua ...
olenkin miettiny usein että miksi en vois ottaa vakuutusta muualta europasta kun nyt kerran ollaan yhtä suurta euroaluetta ja kaik on yhteistä ... ottaisin ruotsista kun sielä veteraani on 30v vanha ja sillä selvä .. ja vakuutus täten halpa kun se katsotaan harrasteajoneuvoksi.  ja jos on monta vanhaa pyörää ni voi saada keräilijä vakuutuksen jossa ne kaikki on mainittuna ja ilmoituksella ajoon mikä nyt sattuu huvittamaan !!
IFI lienee ruotsista ja on kai tuonu sieltä vähän halvempaa vakuutuskulttuuria mukanaan...?
outoa et ei täällä mikään yhtiö ole huomannu et näillä oikeasti vanhoilla pyörillä ei paljon vahinkoja liikenteessä satu.. ja varsinkin Tapiolas kun siel on tai oli johtajalla muistaakseni Ducatia ja oli innokas pyörämies !? jos joku ymmärtäis tehdä halvan harrasteajoneuvo vakuutuksen oikeasti vanhoille laitteille ni sais kyllä aika paljon asiakkaita houkuteltua ....
ihan vähä vaan ottaa päähän kaik rahastus  ;D ;D

Heinäkuu 11, 2012, 15:14:57 ip
Vastaus #6

Vesa Lilja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ota ifiltä...saat seisottaa vaikka hamaan tulevaisuuteen ja kun otat ei tule älyttömiä lisämaksuja...
Väärää tietoa !!!!!!
IF ottaa 25 € minimi maksua jos otat vakuutuksen ja laitat seisontaan ...
Auto,mopo,invapyörä ,moottoripyörä ,vene,ruohonleikkuri,grilli,trimmeri,autotalli ,teltta ja mitä niitä nyt oli..

Heinäkuu 11, 2012, 15:43:04 ip
Vastaus #7

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ainakaan omaan pyörään tullut. Nämä aloitusmaksut yms, ovat yleensä olleet sovittavissa.

Heinäkuu 11, 2012, 16:28:51 ip
Vastaus #8

Vesa Lilja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ole ainakaan IF:ssä ,jos on parempaa tietoa niin olisin kiitollinen tiedosta kohdellaanko asiakkaita erilailla samassa yhtiössä. .
Mikä parasta se näkyy vasta laskussa ,parempi tiedottaa kun sitä tiskillä kerrota vakuutusta tehtäessä.
Kun se on vakuutuksen säännöissä niin se ei ole kuulemma poistettavissa .
Kannattaa kysyä vakuutusta tehtäessä kaikki piilomaksut ja varmin on kysellä sähköpostilla ,jää itselle jotain dokumenttiä ,tiskillä on ihan sama mitä sanoo tai jättää sanomatta.
Auto,mopo,invapyörä ,moottoripyörä ,vene,ruohonleikkuri,grilli,trimmeri,autotalli ,teltta ja mitä niitä nyt oli..

Heinäkuu 11, 2012, 20:02:17 ip
Vastaus #9

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihan varmasti kohdellaan erilailla,täällä on ihan turha puhua hinnoista paitsi museopyörien osalta koska yhtiöt hinnoittelevat vakuutuuksensa niin monesta eri asiasta johtuen; ikä,sukupuoli,vahinkohistoria,asuinpaikka,pyörän merkki ja laatu jne.Ainoa varma keino on kysyä ja pyytää tarjous ja neuvotella sitten.Yhtiöiden ainoa tarkoitus on tehdä voittoa omistajilleen,eikä olla jotenkin loogisia hinnoittelussaan.Ne eivät ole sen kummempia asiakkaitaan kohtaan luki kyltissä mitä tahansa.

Heinäkuu 11, 2012, 21:09:42 ip
Vastaus #10

Pasi Isokangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jep, IF ottaa tosiaan tuon 25 euroa kun laittaa suoraan seisontaan, mutta kuulemma kun ottaa pyörän ajoon niin tuo 25 euroa vähennetään vakuutusmaksun loppusummasta. Eli ei loppujen lopuksi tule kalliiksi  :)

Heinäkuu 11, 2012, 22:25:46 ip
Vastaus #11

Vesa Lilja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvitys vain jos ottaa liikenteeseen vakuutuskauden aikana ,muuten ei...

Heinäkuu 11, 2012, 22:59:47 ip
Vastaus #12

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja eikös IF'fillä vaikuttanut tuohon lisämaksuun sekin, onko vakuutuksen ottanut netissä vai ns tislkillä ::)
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Heinäkuu 12, 2012, 08:31:17 ap
Vastaus #13

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Lähivakuutuksessa seisokissa ollut pyörä 3v,ei ole maksanut mitään vielä.

Heinäkuu 14, 2012, 22:20:34 ip
Vastaus #14

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltaa.Minä ajoin hondalla toisa kesän ilman vakuutusta ,se tuli kaikkein halvimmaksi noin 2000km .Tämä kuulostaa aika hullulta mutta se oli puhas vahinko.Otin 2009 vuonna hondaan ifistä seisonnallisen vakuutuksen ja panin seisomaan syyskuussa .Talvella entisöin sen ja museotarkastutin ja tein museovakuutuksen pohjolaan kun lähin muutoskatsastamaan pohjolassa sanovat että se näkyy katsastuaskonttorilla että vakuutus yhtiö vaihtuu.syyskuussa tuli ifistä ilmoitu että pyöränne on etelleen meillä seisonta vakuutuksessa.Kysyin pohjolasta miksi ei oo tullu museovakuutus voimaan,vastasivat katsastuskonttorilla eioo tehneet muutosta.Kysyn katsastuskonttorilta että miksi vastasivat he että en ollut vaatinutkaa vakuutusyhtiön vaihtoa vaan muutoskstsastuksen ja kehuvat nähneensä uuden vakuutuksen tehyn.Tämä lähinnä toisille varoitukseksi että muistavat vaatia myös museovakuutuksen .Tuskimpa toisia on yhtä huolimattomia kuin minä .2011 keväällä tein uuden museovakuutuksen ja jätin otteen pohjolaan ja sanoin tehkää muutos jostaminä en maksa mitään posti toi uuden ottee jossa oli oikeat tiedot.Oli hyvä ettei sattunut mitään vahinkoa eikä ratsea 2010 kesänä.