Kirjoittaja Aihe: Suzuki A95 moottorit A70 vs. K30  (Luettu 4969 kertaa)

Heinäkuu 06, 2012, 08:47:40 ap
Luettu 4969 kertaa

Pasi Karjalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä erovaisuuksia on noissa A70 ja K30 moottoreissa? Haulla löysin että magneetonkoppa on erilainen, mutta mitkä muut osat ovat erilaisia?

Heinäkuu 06, 2012, 23:03:05 ip
Vastaus #1

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Moro!
Tosi moni osa... esim.
- vaihdepoljin
- käynnistyspoljin
- mankun lohko
- mankun koppa
- mankun lohko
- ketjun suoja
- kytkinkoppa tiestyissä tapauksissa
- öljyputket
- sylinteri+mäntä
- öljypumpun suojalätkä
seuraavista en tiedä miten eroaa mutta kirjallisuuden mukaan niin tekevät...ylläolevia ei käy sekoittaa jos haluaa orkkiksen näköistä, eli sisuskalut passaa aina keskenään kuten myös kytkimen lohko
- kytkin napa
- kytkimen välilevy+painelevy
- sytkäpuoli kaikkineen
- myös sanotaan että moottorin kotelo kokonaan???
- myös vetarista on maininta
olikohan muuta, nämä ihan pikavilkaisulla tosta listasta

Mikä pärrä ja mikä kone sulla on?
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Heinäkuu 07, 2012, 01:10:09 ap
Vastaus #2

Pasi Karjalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on A95, A95-2 ja A80 rungot. Näihin oon vähitellen keräillyt osia. Tarkoitus olisi aluksi rakentaa A95-2 ja A80. Kahteen A70 moottoriin multa löytyy suunilleen osat. Yksi K30 moottori mulla on josta puuttuu magneeton ja kytkinpuolen osat koppineen. Pientä inventaarioo pitäisi vielä tehdä puuttuvista rungon osista. Lisäksi mulla yksi kokonainen ja ajokuntoinen A80.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 07, 2012, 19:45:05 ip
Vastaus #3

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Moro!
Muistelenko aivan väärin vai oliko sulla jossain vaiheessa tollanen täys A95 kone kaupan?
Noista eroista sen verran vielä (kirjoitin tuon edellisen tekstin turhan "jyrkästi") että ton A95:n koneen ketjusuoja on vaikea löytää mutta tuosta uudemmasta saa tehtyä sen vanhemman version hiomalla/sovittamalla, kytkinkoppakin käy jos on olemassa sellaiset A95 öljyputket joissa on kaikki liittimet samankokoisia.
Ja mankun kopankin saa tehtyä uudemmasta versiosta, eli se ylä/etu kiinnityskorva vaan hioa pois ja tehdä se reuna yhtenäiseksi siitä kohtaa.

Hankalin on varmaan se vaihdepoljin kun se on täysin erimoinen, käykkärinkin voi hyödyntää uudemmasta kunhan kromaa sen, sen jälkeen eroa vaikea huomata.
Sylkän erokin on se että kuutioita on 3cc:tä vähemmän, eli siellä alakauluksessa on 69cc kun uudemmassa on 72cc, eli poraus alunperin milliä pienee.

Eli oikeastaan jos sulla lohkot ja sylkkä on niin ei ole suuria vaikeuksia saada vanhempaa konetta rakennettua.

Muutenhan noissa kolmessa on aika paljon eroja rungon, yms. osissa.
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Heinäkuu 08, 2012, 00:45:59 ap
Vastaus #4

Pasi Karjalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En oo kaupannu A95:n moottoria. Tähän asti olen vain ostellu :). Löytyy multa tuohon K30 moottoriin sylinteri ja moottorinketjusuoja, joten saapi siitäkin ilmeisesti koneen rakennettua. Onko kannet noissa samanlaiset?
Nyt vähän harmittaa kun ostin tuon K30 moottorin rompepäiviltä ja myyjällä ois ollu tuohon kytkin ja magneetonkoppa mutta aattelin hieman säästää ja en ostanu niitä kun luulin, että uudemmassa on samanlaiset. Säästöä tuli kokonaiset 10€ :).