Kirjoittaja Aihe: Tunturi Sport harmaat vaijerit  (Luettu 7702 kertaa)

Kesäkuu 28, 2012, 14:30:20 ip
Luettu 7702 kertaa

Kari Veijonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Myydäänkö missään Tunturi Sporttiin (-74) sopivia harmaita vaijereita valmiina vai joutuuko ne tekemään itse? Mittarinvaijeri on jo, mutta kaikki muut puuttuu. Pappaanhan näitä kyllä myydään joka paikassa, mutta ne ovat kai liian lyhyet Sporttiin? Etujarruvaijerissa ehkä pituus riittää Sporttiinkin? Entä kaasu ja kytkin? Pituuksista, sopivuuksista ja Sportin harmaiden vaijereiden myyntipaikoista kaipaisin lisätietoja.

Kesäkuu 28, 2012, 19:28:00 ip
Vastaus #1

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
urkoselta yleismalliset vaijerit,on helppo asentaa vaikka mihin ja on siistit,saa vetää sieltä mistä tuntuu parhaiten kulkevan.mun kokemus kyllä alkuperäisistä on kyllä vähän sitä sun tätä,on vähän lyhyet tai pitkät on kumminkin jotakin muutoksia tapahtunut vuosien varrella.pilkuntarkat museo miehet voi olla erimieltä,mutta ei kerrota niille.

Kesäkuu 29, 2012, 16:31:20 ip
Vastaus #2

Kari Veijonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niitähän saa joka mopokaupasta, ja eri mallisten vaijerit käyvät usein ristiin.

En ole löytänyt mistään Sporttiin (-74) kytkin- ja kaasuvaijeria harmaana. Mustana niitä kyllä on "joka mopokaupassa". Ja harmaana pappaan, mutta ei Sporttiin. Voimakoneen yleismalliset ovat noin puoli metriä liian pitkiä ja osittain vääränmallisilla päillä.

Jos ei parempaa tietoa löydy, niin ainoa vaihtoehto on rakennella itse. Sopivia osia ainakin Voimakoneen kuvaston yleisosissa näyttäisi olevan. Mieluummin ostaisin valmiit, jos sellaiset jostain löytyisi.

Kesäkuu 29, 2012, 17:44:08 ip
Vastaus #3

Lauri Viljanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
urkoselta yleismalliset vaijerit
Myykös muuten Urkonen suoraan yksityisille?

Kesäkuu 30, 2012, 01:30:33 ap
Vastaus #4

Kari Veijonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sama kaasukahva, sama kaasutin. Sama kytkinkahva, sama kytkinvipusysteemi kuin papassa.
What's problem?

Pituusero. Papan vaijerit ovat liian lyhyitä Sporttiin. Näin ainakin ilmoittivat Voimakoneelta (Urkonen), kun kerran kysyin, miksi heidän hinnastossa on eri vaijerit pappaan ja Sporttiin.

Eli harmaita Sportin vaijereita olisin edelleen vailla.

Kesäkuu 30, 2012, 07:22:12 ap
Vastaus #5

Lauri Viljanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
urkoselta yleismalliset vaijerit
Myykös muuten Urkonen suoraan yksityisille?
  Köh. Allekirjoittaneelta meni sekaisin Urkonen ja Uimonen.

Kesäkuu 30, 2012, 09:30:38 ap
Vastaus #6

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
helppo on sipaista puoli metriä sivuleikkureilla pois

Kesäkuu 30, 2012, 11:29:22 ap
Vastaus #7

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tee itse harmaakuoriset vaijerit, ei se ole ollenkaan hankalaa. Itse en enää ole aikoihin ostanut valmiita vaijereita, itse tekemällä saa just oikeanmittaiset ja halvemmalla kuin valmiita ostamalla.