Terve!
En tiedä onko apua...
Mulla oli mökillä porakaivo jonka halusin "automaattiseksi". Eli sisälle piti saada vesi. Ostin tuollaisen vesiautomaatin.
Ei liity sinun hommaan, mutta huomasin vasta sitten, että vesi oli todella syvällä, eli pumppu ei jaksanut nostaa. No ei hätiä. Kytkin automaatiin tuon porakaivopumpun ja ohjaus sille sen automaatin kautta ja jo alkoi nousta.
Jokatapauksessa. Hyvin toimi automatiikka minun tarpeisiin. Oli vielä kytketty niin, että sisältä sai katkasijasta sähköt pois kaivolta.
Sillä ei lie merkitystä, mitä putkea käytät sitten sisällä(?). Itse laittaisin ehkä PEXillä. En tiedä mitä se kupari tykkää, jos sen laskee aina talveksi tyhjäksi. Hapettuuko? Mulla oli vielä siinä mustassa PEMmissä (eli siinä paineputkessa) lämmitysvastus, kun unohdettiin välillä käydä siellä "vaiktuisessa" asumuksessa.

Sellainen 90€ pumppu on kestänyt nyt pari vuotta.
Vesi oli varmaan yli 8 m syvyydessä. Nosto mökille pystyyn reilu metri ja vaakaan varmaan 10 metriä. En muista tarkkaan, kun en ole hetkeen käynyt katselemassa.
Muista sitten niitten messinkiliittimien kanssa, että ne kierteet ovat teräviä!!!! Hyvin aukeaa sormet, kun laitat "teippiä" kierteisiin. Ja jos ostat niitä halvempia liittimiä joissa kierteitä ei ole harskutettu, harskuta itse esim siirtoleukapihdeillä....
En putkimies minäkään...