Kirjoittaja Aihe: IC M56 -61 ei käy. Jokin Mikunin kaasari tilalle, mutta mikä?  (Luettu 4645 kertaa)

Toukokuu 10, 2012, 20:16:44 ip
Luettu 4645 kertaa

Sampsa Simpanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
noviisi vanhan pyörän harrastaja täällä kyseleepi tyhmiä...   :-[

Ostin otsikon mukaisen pommikoneen ja pienen tutkiskelun jälkeen olen todennut että tämähän on hieno laite!!!

Vähän viime viikkojen korjaushistoriaa:
- Laite hukkas virran alle päivässä jonnekin. Kolmen päivän kipinän etsiskely johti siihen että laitoin siihen uuden pääkytkimen penkin alle, latasin uudelleen uuden akun jonka siihen ostin, ja avot, taas mennään. Nyt pysyy kipinäkin tallessa.
- Kaasari "falskaa", ja ihan uimalla... Kiristin ison mutterin jolla uimuri on kiinni muussa osassa kaasaria. Johan loppu vuoto, mut niin muuten loppui bensantulokin kun se pahuksen reikä siinä ruuvissa ei nyt osu ollenkaan sellaseen kohtaa josta se sais menovettä. Pari prikkaa mutterin ja uimurin kurkun väliin ja nyt on kohillaan. (laitoin ensin uimurin kohon väärinpäin ja kun avasin hana, tuli tavaraa kaasarista ulos ihan "norona", joten se siis ainakin on auki)

Laite tulille ja sit eikun lenkille. Mopotin kävi TODELLA huonosti! Ei juuri muuten kuin ihan täydellä kaasulla ja silloinkin huonosti. Vaihde silmään ja kytkin ylös (kytkin on jo ihan toinen tarina, siitä myöhemmin...). Ykkösellä käy ja vetää joten kuten, kakkosella ei juuri lainkaan ja kolmosella sama juttu. Pääsin kolmen sadan metrin päähän kun sammui, eikä enää käymään millään ilveellä. Mittasin akun ja totesin jännitteen alhaiseksi, eli ei ilmeisesti lataa ollenkaan.

Nyt on akku latauksessa, kokeilen sen jälkeen käymään ja katson latausjännitteen.

Toinen vaihtoehto on se että 99%:n varmuudella kaasari ei ole säädöissään.
Miten säädetään? Olen siis ihan noviisi näiden vanhojen mopottimien kanssa ja tollanen tuli hommattua ja olen äärettömän iloinen laitteestani.

Miten edetään? Mitä ne ruuvit ovat kaasarissa? Pystyssä oleva on tyhjäkäynti ja vaakatasossa oleva on seos? Mistä tietää milloin se on sopiva?

Mikä muu se voisi olla kuin seos vika? Ei saa ilmaa? Sen mielestäni jo tarkistin...

Olen myös miettinyt et vois laittaa ihan toisen kaasarin siihen tilanne. jokin Mikunin tms kakstahti laitteelle tarkoitettu. Mut mistä tietää mikä siihen sopis, vai onko se ihan se ja sama?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2012, 21:57:02 ip kirjoittanut Sampsa Simpanen »

Toukokuu 10, 2012, 21:41:54 ip
Vastaus #1

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
iltaa. Kuulosta siltä että saa pensaa liikaa.Mistä se johtuu vois arvella ei siinä taia seosruuvi voia olla niin palio pielessä että ei kierroksillskaa käy.Onkohan koho ehyt minulla iceessä koho vuoti ja täyttyi pensalla ja kaasari tulvi.Hain apteekista ison korkin josta tein kohon.Pelas sillä ainai niin kauan kun mulla oli .
     Esa Ä

Toukokuu 10, 2012, 21:55:44 ip
Vastaus #2

Sampsa Simpanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koho tuntuis olevan ehjä, ainakin kelluu tosi iloisesti ja pomppii kun sitä pinnan alle painelee.

Ja siltä se tuntui että se tukehtuis.

Jäin miettimään sitä et kuinka tarkka toi on pintojensa kanssa? Koska kun laitoin sen prikan sinne uimurin kurkun kohdalle, niin se laski uimuria kaasariin nähden n 1,5mm alaspäin. Meinaan et entä jos se ei saa tarpeeks kakkua?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2012, 22:01:59 ip kirjoittanut Sampsa Simpanen »