Kirjoittaja Aihe: Rehellisten ihmisten linnatuomiot  (Luettu 15613 kertaa)

Huhtikuu 21, 2012, 08:55:50 ap
Luettu 15613 kertaa

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Nova-konsernin johtajien vaalirahanjakotuomioista ........ Yhtä asiaa minä ihmettelen suuresti, kun niitä lahjuksen antajia tuomittiin linnaan istumaan 4 kpl, niin lahjuksia saaneista poliitikoista tuomion sai vain Ilkka Kanerva, tuomioksi hänelle tuli 1v 3 kk "ehtoollista", kuitenkin sitä lahjuksiksi luettua rahaa jaettiin tuomittujen toimesta yhteensä n, 50 poliitikolle, miten ne muut laittoman lahjan vastaanottajat ( Kanervaa lukuun ottamatta) ovat nyt päässeet kuin koira veräjästä ?

nimim: Kauhiast Hämmästynyt
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2012, 11:32:35 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Huhtikuu 21, 2012, 09:35:49 ap
Vastaus #1

jouni.halme1@suomi24.fi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, no tais Ikellä mennä vähän överiksi nuo jutut mutta kai periaate pitäsi olla ihan sama muillakin? Kovin on Ike(kin) kummissaan kun tuiki rehellisenä saa linnatuomion, ei muruakaan rikollisuutta rinnan alla vai miten se nyt sano. En tiedä,  tuntuu ja näyttää siltä että korkeassa yhteiskunnallisessa asemassa (eipä nyt kuitenkaan yleistetä...) olevat nousevat meidän normi-ihmisten yläpuolelle ja tekevät (rahan vuoksi ?) sitä  mistä katsovat itselleen olevan mahdollisimman paljon hyötyä. Saattaahan toki ihan oikeasti olla että Ikekin on pitänyt noita juttuja normaaleina ja hyväksyttävinä eikä ole ymmärtänyt mitä tekee, sitä pidän itse vielä pelottavampana koska silloin on kyse jo likipitäen tyhmyydestä...

Huhtikuu 21, 2012, 10:15:52 ap
Vastaus #2

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Tässä on nyt yhteikunnan omatunto jäänyt kuulematta.
Koko ajojahtihan perustuu kaunaan ja katkeruuteen... miksi minä en saanut rahallista kanpanjatukea... ja kun en saanut, niin ne tuomitaan, jotka saivat.

Minä ainakin tahdon tukea omaa kansanedustajaani tulevaisuudessakin juuri niin kuin tahdon, myös rahalla jos niin haluan.
Se ei pidä muille kuuuluvan, se on minun asiani. :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Huhtikuu 21, 2012, 11:38:33 ap
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tässä on nyt yhteikunnan omatunto jäänyt kuulematta.
Koko ajojahtihan perustuu kaunaan ja katkeruuteen... miksi minä en saanut rahallista kanpanjatukea... ja kun en saanut, niin ne tuomitaan, jotka saivat.

Minä ainakin tahdon tukea omaa kansanedustajaani tulevaisuudessakin juuri niin kuin tahdon, myös rahalla jos niin haluan.

Niinpä niin, jos tuo periaate toteutuisi niin Nalle voisi ostaa koko eduskunnan ajamaan omia etujaan....Nallella kun on eniten rahaa suomenmaassa....
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Huhtikuu 21, 2012, 20:15:21 ip
Vastaus #4

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lusimaan vaan moiset per.....t!
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 21, 2012, 22:38:43 ip
Vastaus #5

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kyllähän rahan lahjoittaminen on täysin laillista, jos lahjoittaja ja lahjan saaja ilmoittaa siitä veroilmoituksessa, ja lahjan saaja maksaa siitä lahjaveron.
Mikähän lie mahtaa olla se verottoman lahjan raja ? 

Mutta jos sinä odotat lahjan saajalta jotain pientä vastapalvelusta, kuten puoli-ilmaisen tontin tai saat asua tämän rikkaan kansanedustajan omistamassa asunnossa vuokralla puoli-ilmaiseksi, niin siinä se raja kulkee.
Tai jospa yrityksesi haluaa tontin tämän kansanedustajan kotikaupungista parhaalta paikalta.....  :D

Huhtikuu 22, 2012, 06:41:39 ap
Vastaus #6

Markku Hakola

• Vieras
Ei liene tyhmä se, joka hämärää rahaa ottaa vastaan, vaan tyhmä on se, joka siitä kärähtää.
On vaan jollain pokkaa vakuuttaa syyttömyyttään, vilpittömyyttään, tietämättömyyttään  ja rehellisyyttään,
kun rahaa pukkaa tilille "jostaiin".
Taitaa Ikellä olla mahtavat tilit, kun ei huomaa sinne virtaavia "tuntemattomia" varoja.

On se vaan jollain pokkaa väittää, että rahat on annettu / otettu vastaan ilman pyyteitä, taka-ajatuksia,
 ihan vaan hyväntahtoisena lahjoituksena.
Ottaisin minäkin mielelläni edes osan tollasista summista vastaan, jos multa vaan ei odoteta vastapalveluksia.

On sitten eri asia, mitä tuomioihin tulee, varsinkin kun vertaa tavallisen tallaajan saamiin tuomioihin, mutta tuo lienee maan tapa,
vaiko takana lienee "hyvä veli " järjestelmä.

Kanerva ja kumppanit ei ole niitä ainoita, heillä vaan kävi kehno tuuri, kun kärysvät.
Veikkaan, että päättäjistä ei montaa rehellistä löydy, mikäli kunnolla tutkittais, maailman ksi korruptiovapaimmista valtioista, muka.

kautta aikain tuo on nähty, millä täällä asioita hoidetaan, rahatukolla sopivasti, huomaamatta.

Huhtikuu 22, 2012, 06:58:58 ap
Vastaus #7

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Erkki ehti tuon jo laittaakkin.

Vuonna 2011 lahjaverolaki mahdollistaa 4000 euron (eli enintään 3999 euron) verovapaan lahjoituksen vastaanottamisen kerran kolmessa vuodessa.

Eikö se enää riitä että on niin rehellinen kuin vain voi  ::)

Huhtikuu 22, 2012, 07:06:56 ap
Vastaus #8

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija

Veroluokka I:
Verotettavan osuuden arvo EUR

Veron vakioerä osuuden alarajalla

Veroprosentti ylimenevästä osasta

4 000–17 000

100 EUR

7 %

17 000–50 000

1010 EUR

10 %

50 000-

4 310 EUR

13 %

Veroluokka II:
Verotettavan osuuden arvo EUR

Veron vakioerä osuuden alarajalla

Veroprosentti ylimenevästä osasta

4 000–17 000

100 EUR

20 %

17 000–50 000

2 700 EUR

26 %

50 000-

11 280 EUR

32 %

Lahjaveroluokat määräytyvät seuraavasti:

I. Veroluokka: lahjanantajan aviopuoliso, suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa oleva perillinen, aviopuolison suoraan alenevassa polvessa oleva perillinen

II. Veroluokka: muut sukulaiset ja vieraat

Kuten asteikosta näkyy, lahja muille kuin lähisukulaisille on huomattavasti ankarammin verotettu kuin perheen sisällä annettu lahja.

Ohoh, katosi välillä kun vaihdoin väriä asiaan kuuluvaksi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2012, 07:16:22 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Huhtikuu 22, 2012, 12:39:00 ip
Vastaus #9

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se mikä minua ihmetyttää, noin yleisellä tasolla, on se, että rattijuoppo tapettuaan lapsen saa suht kevyen ehdollisen rangaistuksen, mutta "väärien ihmisten, väärien rahojen väärinkäyttö" on vuosien linnatuomion arvoinen. Ei mahdu mun oikeustajuun.

Aivan oikeinhan nuo tuomiot on. Ne vaan täytyy suhteuttaa siihen minkälaisen tuomion saa vaikka suklaapatukan pöllimisestä R-kiskalta. Häkki heilahtaa siitäkin, joten pari vuotta kiven sisässä on aivan oikein näillekin mätisäkeille.

Huhtikuu 22, 2012, 12:52:58 ip
Vastaus #10

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuomiot on kohdallaan jos ne suhteuttaa muihin omaisuus/talousrikoksiin.

Jätetään ne yliajoilla herkistelyt johonkin toiseen kertaan.

Huhtikuu 22, 2012, 14:09:11 ip
Vastaus #11

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä on asia, joka ei omaan oikeustajuuni mahdu, vaikka Petteri päälläsi seisoen muuta selittelisit..

Minä en selitä, minä vain totean. Merisalon ja Saunamäen rangaistukset on aivan paikallaan, vaikka sulla vissiin tekis mieli päästää ne pelkällä ehdonalaisella.

Huhtikuu 22, 2012, 14:46:56 ip
Vastaus #12

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Joku oikeusoppinut totesi aikoinaan että Suomessa on omaisuus ja raha paljon paremmin suojattu lailla kuin ihmisen henki ja terveys.Outoa...

Huhtikuu 22, 2012, 21:54:36 ip
Vastaus #13

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eihän se köyhää kirpase...
Kommentteja uuninpankolta.

Huhtikuu 23, 2012, 08:25:00 ap
Vastaus #14

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!

Noiden muiden liikemiesten ja -naisen tuomio tuli melko isoista
muistakin rötöstelyistä,mutta tätä Iken tuomiota kovensi kyllä
se,että tuo Varsinais-Suomen liiton korkea asema teki hänestä
virkamiehen-ja se on raskauttava asia.Jos mies olisi ollut pelkkä kansanedustaja,
niin silloin hän ei olisi ollut virkamies-hullua tai ei,niin Suomessa tavallinen
peräkylän isäntä kunnanvaltuutettuna on virkamiesstatuksella ja näinollen
kantaa raskaamman vastuun töpätessään kuin kansanedustaja.On muuten tosi tämä.

Voipi luulla,että nyt sitten Kanerva joutuu kantamaan muutakin vastuuta
tekemisistään kuin tuota "täyttä poliittista vastuuta" joka noin suunnilleen muuten
riittää kun puhutaan kansanedustajien munauksista-vaikka kuinka isoista...Semmonen
maa on tämä Suomi.

t. Markku