Kirjoittaja Aihe: android vai I-pod  (Luettu 10671 kertaa)

Huhtikuu 20, 2012, 14:54:52 ip
Luettu 10671 kertaa

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä kun en noista mitään ymmärrä, niin neuvokaa viisaammat.

Naiselle meinasin sellaisen tabletin ostaa noin yllärinä, kun sillä olisi sille oikeaa käyttöä, mutta kumpi noista vai joku muu??

Edit:

Joo.... Pässi!!...  Se Android onkin joku ohjelma;  Siis Samsungia ja I-podia olen lähinnä harkinnut.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2012, 15:07:21 ip kirjoittanut jorma vilppolainen »

Huhtikuu 20, 2012, 15:17:48 ip
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Eikse anderoidi oo käyttöjärjestelmä? Vähän niinkuin Windows, eli ei olleskaan pässi kysymys.

Androidia on jummartaakseni aika monen merkkisessä laitteessa käytössä, eli sujuvasti voi pomppia laitemerkistä toiseen.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 20, 2012, 15:21:07 ip
Vastaus #2

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Tekniikan Maailma numero 8 käsittelee aihetta.

Napahulluna on hyvä olla.

Huhtikuu 20, 2012, 16:55:49 ip
Vastaus #3

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Jos oikeesti haluat sellaisen jolla ihan voi tehdä kaikenlaista niin ota samsung, ja siihen sen oma kansio joka toimii myös näytölle jalustana, ja ota myös bt näppis siihen. Näppis kun ei kamalan kallis ole niin kannattaa ottaa se.

Ei applen vekottimetkaan huonoja, mutta jos siihen päädyt niin älä ota i-podia, ota i-pad

Juttua, siis valintaa helpottaa myös se että kysytääs mikä puhelin käytössä on. Jos android niin samsung ilmanmuuta. Jos i-phone niin tietysti otat i-padin.

Ja sitte mallivalinta, noita on 3G tai ilman sitä. Sanoisin että ota 3G vekotin, hinnanerot on hyvin pieniä. Uudessa i-padissa on 4G joten sillä ominaisuudella ei euroopassa ole mitään käyttöä.

Huhtikuu 20, 2012, 17:27:23 ip
Vastaus #4

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Ipad ei tue bluetooth yhteyttä ainakaan vanhemman Nokia puhelimen kanssa, juuri tuossa huomasin.
Napahulluna on hyvä olla.

Huhtikuu 20, 2012, 20:36:08 ip
Vastaus #5

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itselle valinta olisi helppo; Android alusta, Samsungissa. Itse nyt puoli vuotta ollut Galaxy S2:n omistaja ja olen "uskossa". Kavereiden Ipadeja ja IPhoneja kokeillut, enkä ole vakuuttunut. Android on helpommin omaksuttavissa ja muokattavissa. Apple on lyönyt suht tiukat raamit, missä saat heilua. Nyt vielä sylissä iso läppäri kotikoneena, mutta seuraava tulee varmasti olemaan Tabi.
Tosin, kokeilemalla selviää, kumpi omaan käteen paremmin sopii, ei voi sanoa henkilöä tuntematta, kumpi on sulle parempi.

Huhtikuu 20, 2012, 21:56:11 ip
Vastaus #6

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ipad ei tue bluetooth yhteyttä ainakaan vanhemman Nokia puhelimen kanssa, juuri tuossa huomasin.

Ei niin. Yritin yhdistää Nokian bluetoothkuuloketta iPhoneen, ei mitään mahiksia. Niin verivihollisia keskenään ovat, että toisenmerkkinen on estetty vaikka ihan samoja aaltojahan ne käyttävät. Ilkeyttään tekevät sen jotta ostaisin iPhonen oman korvaluurin. En uhastakaan osta.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Huhtikuu 20, 2012, 21:57:26 ip
Vastaus #7

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve.
Ei ole tablettia mullakaan. Samsungin äly(tön)puhelin kyllä. Tyytyväinen olen tai niin tyytyväinen kuin tietokoneesee voi olla. Helppo, monipuolinen ja näppärä. Kaksi kannettavaa konetta omistajan ja molemmat applen vehkeitä. Silti en päässyt sinuiksi i-podin kanssa. En tosin vakavasti yrittänytkään.
Pidä matalaa profiilia. Jos meillä rouva kuulee, että toiset saa tuommosia lahjoja, niin tiedän kuka on sitten kusessa...

Huhtikuu 20, 2012, 21:59:02 ip
Vastaus #8

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ei niin. Yritin yhdistää Nokian bluetoothkuuloketta iPhoneen, ei mitään mahiksia. Niin verivihollisia keskenään ovat, että toisenmerkkinen on estetty vaikka ihan samoja aaltojahan ne käyttävät. Ilkeyttään tekevät sen jotta ostaisin iPhonen oman korvaluurin. En uhastakaan osta.

Kyllä nokiat sentään applen läppärille juttelee. Jopa niin pitkälle, että nettiinkin pääsee nokian läpi.

Huhtikuu 20, 2012, 22:08:47 ip
Vastaus #9

Veli Pekonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla puhelimena Nokialainen ja site Samsung Tablettin 3G:llä surfailuun. On toi tabletti ihan eri juttu surfailuun kuin yrittää kurkkia noiden älypuhelinten ruuduista 10" versus 3"  ;)

Huhtikuu 20, 2012, 22:49:26 ip
Vastaus #10

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sitä Samsungia näytti olevan kolmestapuoletasadasta sinne seitsemäänsataan euroon.  Seuraako hinta tuossa suoraan ominaisuuksia?

Lähinnä siinä kulkisi mukana jotain firman tiedostoja ja se nettiin pääsy kenttäolosuhteissa olisi kova juttu.

Mites jos pyörii jossain eksyksissä ja sitä haluaisi käyttää navigaattorina.  Toimiiko se siinä hommassa kuten navigaattorin kuuluu, vai putoaako se aina huonolla kenttäalueella pelistä pois?

Huhtikuu 20, 2012, 23:06:29 ip
Vastaus #11

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hinta näkyy lähinnä seuraavan sisäisen tallennustilan määrässä. Toki kannattaa ottaa mahdollisimman uudella Android versiolla. Tänään kannattaa tähdätä 4.0:aan.

Soo soo. On muuten eroa, katsooko nettiä HTC:n mini-ikkunasta vai Galaxy S2:n 4.3 tuumaisesta. On muuten just eikä melkein hyvä näyttö! Toki isompaa tekisi mieli, harkitsen jopa Galaxy Tabin hankintaa puhelimeksi. JA isoa Tabia kotikoneeksi.

Mulla puhelimena Nokialainen ja site Samsung Tablettin 3G:llä surfailuun. On toi tabletti ihan eri juttu surfailuun kuin yrittää kurkkia noiden älypuhelinten ruuduista 10" versus 3"  ;)

Huhtikuu 20, 2012, 23:21:53 ip
Vastaus #12

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Itselle valinta olisi helppo; Android alusta, Samsungissa. Itse nyt puoli vuotta ollut Galaxy S2:n omistaja ja olen "uskossa". Kavereiden Ipadeja ja IPhoneja kokeillut, enkä ole vakuuttunut. Android on helpommin omaksuttavissa ja muokattavissa. Apple on lyönyt suht tiukat raamit, missä saat heilua. Nyt vielä sylissä iso läppäri kotikoneena, mutta seuraava tulee varmasti olemaan Tabi.
Tosin, kokeilemalla selviää, kumpi omaan käteen paremmin sopii, ei voi sanoa henkilöä tuntematta, kumpi on sulle parempi.

Tabletti ei korvaa läppäriä. Helevetin hyvä lisä sille mutta ei se oikeaa tietokonetta korvaa. Onpahan iso älypuhelin.

Huhtikuu 21, 2012, 06:26:00 ap
Vastaus #13

Markku Hakola

• Vieras
Ihan sama.
Mulle puhelin on puhelin jolla voi soittaa ja vastaanottaa puheluita ja tekstareita,
Kamerat: MP3 soittimet ja navigaattorit myös on erikseen.

Työpaikalla uusittiin puhelimia. mullekkin tuli Nokian lääpittävä.
Kahdenviikon jälkeen palautin se ja otin vanhan puhelimen takas. koskä lääpittävän käytettävyys,
laatu ja toiminta oli mitä oli. Ei ainakaan sitä, mitä puhelimelta odotan.

Mites sitä sanottiinkaan, vanhassa vara parempi" ja "ei se vaihtamalla parane".

Huhtikuu 21, 2012, 10:38:45 ap
Vastaus #14

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle puhelin on puhelin jolla voi soittaa ja vastaanottaa puheluita ja tekstareita,
Kamerat: MP3 soittimet ja navigaattorit myös on erikseen.

No meillä ei ole kun tämä pöytäkone ja vanhat kännykät, niin ajattelin että jos nyt sille jotan ostan, että se ostos olisi sitten mahdollisimman monipuolinen.

Yksi kaveri tuossa kävi viimeviikonloppuna kuuspuolikasta vanhaa Kawaa huoltamassa ja sillä oli tabletti matkassa mihin se oli ladannut ohjekirjan siitä Kawasta.  Se oli tosi näppärä selata ja teksti ja kuvat olivat tosi selkeitä, ettei niitä tarvinnut millään suurennuslasilla tihrustaa.

Netinkin se avasi hetkessä ja siellä surffailu näytti sujuvan ihan sujuvasti.

Läppäri tietsikka olisi tietysti se toinen vaihtoehto, mutta ehkä vähän liian iso ja raskas naisen laukussa raahattavaksi, kun se pääpaino olisi nimenomaan siellä reissukäytössä.  Kotona tämä perinteinen riittää kyllä..