Kirjoittaja Aihe: Mopon museo katsastuksen vaatimukset?  (Luettu 9933 kertaa)

Huhtikuu 19, 2012, 21:52:24 ip
Luettu 9933 kertaa

Mikko Lahtivirta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eli minulla on nyt ongelmana että en tiedä vaaditaanko museokatsastuksessa että koko mopo on entisöity osa osalta ::)  Saako entisöidyssä mopossa olla merkit alkuperäisillä väreillä.
Itse pidän merkkien aluperäisasusta ;)

Olen vielä hieman hukassa kun projekti on vasta ensimmäinen ;)

-Mikko

Huhtikuu 20, 2012, 08:42:42 ap
Vastaus #1

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Muutama hyvä kuva tänne moposta,niin alkaa löytyä enemmän
näkemystä...Sinänsä ei pitäisi olla mikään este ainakaan minun
mielestäni?

Laita muutama foto !

t. Markku

Huhtikuu 20, 2012, 21:21:42 ip
Vastaus #2

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Tervetuloa joukkoon Mikko!  Jos sulla on kokonainen ehjä ja alkuperäiskuntoinen mopotin jota pähkäilet Museoon? lähtisin
siitä kuten Markku tuossa jo mainitsi, kuva tänne niin selvittää asiata paljon!
Väli-mallin mies.

Huhtikuu 21, 2012, 19:47:16 ip
Vastaus #3

Ari J Järvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Museoautoja omistava kaverini kävi ensimmäisen auton kohdalla näyttämässä autoa "epävirallisesti". Sai vähän osviittaa, että onko siellä päinkään. Sai hiukan kuvaa, mitä tulevat vaatimaan. Muistaakseni ei maksanut mitään.

Huhtikuu 21, 2012, 21:33:25 ip
Vastaus #4

Mikko Lahtivirta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Joo eli tuli käytyä tänään 21.4.2012 tuolla VMPK:n rompepäivällä ja löytyihän sieltä mopoon etuvanne ja jotain pientä.

Moponi on Öglaend Swing vm -64, oli kyllä niin hurjassa kunnossa kun entisöintiprojektin aloitin. Oli maannut metsässä viimeiset 25 vuotta, joten tankki oli tietysti puhki :'( ei muuta kuin uusi tilalle. Muuten mopo oli pelastettavissa mutta pisteosia joutuu uusimaan jonkun verran.

Laitan kuvia mopedista kun kerkiän ;D

Mopossa on alumiini lokasuojat, rompepäivällä eräs myyjä kertoi että moponi olisi joku juhla vuoden mopo. Pitääkö paikkaansa?

Moposta on nyt entisöity noin 50% mm. runko, sivupellit, jarrutanko, moottori ja palion pisteosia ;)

-Mikko

Huhtikuu 24, 2012, 19:34:19 ip
Vastaus #5

Reijo Pinomäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luepa, mitä kirjoitin ns. alkuperäisyydestä tänään 24.4. aiheeseen, jossa kaivataan tietoa 1148/47 moposta. Luulisi aikakautensa ilmiasun riittävän, koska erityisesti mopoja on koottu alkuvuosina jos jonkinlaisten maahantuojien toimesta. Enpä olisi Crescentistänikään tiennyt, ellei se olisi uudesta asti ollut meillä. Muistutan vielä, että en ole mikään oikeassaolija, kunhan vain tuon omia näkemyksiäni julki.