Kirjoittaja Aihe: Vanhan mopon rekisteröinti kahdelle?  (Luettu 5762 kertaa)

Huhtikuu 19, 2012, 14:30:19 ip
Luettu 5762 kertaa

Ilmari Ekonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjens,
omistan 60-luvun Jupiter Sport-mopon, jonka haluaisin rekisteröidä kahdelle. Onkos tämä edes mahdollista? Haluaisin kuitenkin pitää mopon mahdollisimman alkuperäisessä kunnossa. Mopossa ei ole penkkiä toiselle, mutta riittääkö tarakka jos sen päälle laittaisi jonkun irrotettavan pehmusteen ajon ajaksi, tai jotain sen tyyppistä? Entä riittääkö käsikahvoiksi tarakan edessä oleva kromattu tanko? Jalka tapeiksi olen ajatellut tehdä sellaiset kätevästi irroitettavat ja vaikka mopon työkalulaatikossa säilytettävät tapit. Riittävätkö sellaiset vai pitääkö niidenkin olla jonkun EU-vaatimusten mukaisia?

Kuva Nettimotossa myytävästä moposta, juuri samanlaisesta kuin omani: http://www.nettimoto.com/jupiter/sport/1282086

Huhtikuu 19, 2012, 15:09:13 ip
Vastaus #1

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Faktatietoa minulla ei ole, mutta luulen että ei onnistu helposti. Voisin kuvitella, että vaatii ainakin mopoon muitakin muutostöitä, vahvemmat jouset tms.
Moottorin pärinää ja pauketta jo 40 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Huhtikuu 19, 2012, 17:11:49 ip
Vastaus #2

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Eipä onnistu, ainoo mikä on niin ilman muutoskatastusta voi alle 10v immeistä kulettoo ja pittää olla kädensiat ja jalkatapit, muistaakseni ei tartte olla edes kypärää sillä alle 10v immeisellä
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.