Kirjoittaja Aihe: BMW KI  (Luettu 6789 kertaa)

Maaliskuu 31, 2012, 20:35:39 ip
Luettu 6789 kertaa

mikko santaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kysäsenpä kun on ruvennut kyseinen BMW k1 kiinnostaan miten nuissa moottori kestää kun on joillaki ajettu aika pitkästi ;)

Maaliskuu 31, 2012, 21:01:18 ip
Vastaus #1

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvinhän nuo kestavät, jos vain huollot on tehty.
Minulla oli joskus K100 LT, jolla oli ajettu silloin tietämäni mukaan yli 200.000 km.
Huollot oli tehty Ismo Vaaralla, jolla pyörä olli käynyt vissiin parikin kertaa.
Kävin pyörällä Romaniassa, matkaa kertyi 7000 km, eikä koneeeseen tarvinnut lisätä öljyä.
Pyörä on edelleen ajossa Lahdessa ja taitaa olla 300.000 km mittarissa.
En tiedä onko erikoinen yksiö, vai keskiverto bemari.

Maaliskuu 31, 2012, 21:12:47 ip
Vastaus #2

mikko santaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu miten nuo viekö menovettä paljon ja nykybensa mitenpä se

Huhtikuu 01, 2012, 08:33:35 ap
Vastaus #3

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo K1 on kai jokin erikoismalli, ainakin ulkoasultaan.
Enempää en siitä tiedä.
Kannattaa kysellä BMW-mp-kerhon sivlta, sieltä varmasti saa tietäviä vastuksia.
http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=12
Siellä on K-pyörille oma osionsakin.

Itse ajelen noilla boksereilla, nyt on ajopyöränä R1150 GS.
Se kuluttaa n 5,5 l/100 km.
Tämä on viimekesän kulutus, kun ajoin pidemmän lenkin koukaten Kroatia-Albania-Kreikka-Turkki-Romani-Bulgaria-maat.
Nopeutenaä keksimäärin 80-90km/h. Muutama moottoriteipätkä, joilla nopeus 120 paikeilla ja kuutus varmasti keksimääräsitä korkeampi.
Muistaakseni tuo rivikone kulkee hieman vähemmällä.
Riipuu myös katteen koosta.
Mutta jatka tuolla bemarisivustolla.

Huhtikuu 01, 2012, 16:12:23 ip
Vastaus #4

pertti kostamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
K-mallihan on vesijäähdytteinen niin niillä ajetaan pitkään ja kuluminen on vähäistä . Konehan on nelipyttyinen ruiskukone elektronisella sytyksella ja veto "suoraan"kampiakselin päästä kardaanilla. Oikea huoleton matkapyörä.

Minulla oli tallessa joskus sivu, jossa omistaja esitteli 600 000 ajettua versiota. Toinen juttu oli Hollannista. Kaveri oli ostanut autokoulun pyörän ja ajellut sillä kunnes oli vetopyörästöstä irronnut niitti tms ja särkenyt sen. Pyörä oli mielenkiinnosta purettu, koska se oli ollut huonolla pidolla ( kahdesti oli öljypaineen valokin syttynyt ajossa) ja öljyjä oli vaihdettu 25-30000 välein. Sylinterit olivat olleet edelleen mitoissa. Mittarissa oli myös tässä pyörässä lähes sama määrä.

Itse ostin oman K 100:n 120 000 ajettuna, jolloin siihen oli pitänyt vaihtaa kaasuvaijeri, vaikka tehdas lupaa niille pyörän ikää. Seuraavana kesänä kävin sillä yksin Portugalissa (melkoinen luotto pyörään). Möin pyörän kun ajot loppuivat 183 000 ajettuna.  Nyt oli jo etuiskarien stefatkin pitänyt uusia. Luulisin, että pyörä on tähän mennessä käynyt Alppeja katselemassa yhteensä parikymmentä kertaa. Niin että luottoa on.