Kirjoittaja Aihe: Metallin keräyspisteestä  (Luettu 41105 kertaa)

Lokakuu 02, 2015, 03:11:06 ap
Vastaus #60

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vaasan jäteasemalta sain ottaa vanhan radion ku vaihtariksi vein vanhan telkun. Kummatki toimi.

Lokakuu 02, 2015, 06:53:15 ap
Vastaus #61

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

aina sieltä kaikki vähänkin ehjemmät ruohon leikkurit ja pesukoneen rosteri osat joku haki,muuten olis hyvä syrjemmällä että vois tuoda jotain tarpeetonta ja hakea myös,jäteasemalla kun se ei käy tosin jossain riippuu siitäkin millainen se äijä sielä kopissa on.

Sitä minäkin olen aina toivonut,että sais jotain ottaa tilalle jos vie jotain.Metalli nimenomaan olisi kiinnostanut..
Nytkin etsiskelin autotarvikekaupoista 35mm pakoputkea mutta eipä löytynyt Hgistä eikä Vantaalta..varmaan kaatikseltakin sais helpommin  :)

Lokakuu 02, 2015, 06:58:57 ap
Vastaus #62

Kari Vähäkainu

• Vieras
aina sieltä kaikki vähänkin ehjemmät ruohon leikkurit ja pesukoneen rosteri osat joku haki,muuten olis hyvä syrjemmällä että vois tuoda jotain tarpeetonta ja hakea myös,jäteasemalla kun se ei käy tosin jossain riippuu siitäkin millainen se äijä sielä kopissa on.

Meilläpäin se äijä on sellainen että itse kerää parhaat päältä ja vahtii haukkana ettei kukaan ota mutteriakaan vaikka itse onkin ehtinyt ekana kuoria kermat päältä. Myy keräämiään kamoja vapaa-ajallaan. Minun mielestä aika moraalitonta touhua, saahan hän kunnalta palkan mutta pitäähän sitä jotenkin viinarahat hankkia jos palkka ei riitä...

Lokakuu 02, 2015, 07:19:32 ap
Vastaus #63

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Meilläpäin se äijä on sellainen että itse kerää parhaat päältä ja vahtii haukkana ettei kukaan ota mutteriakaan vaikka itse onkin ehtinyt ekana kuoria kermat päältä. Myy keräämiään kamoja vapaa-ajallaan. Minun mielestä aika moraalitonta touhua, saahan hän kunnalta palkan mutta pitäähän sitä jotenkin viinarahat hankkia jos palkka ei riitä...

Minusta vähän tuntuu että meillä taitaa olla samanlainen.Eikai se muuten lava-autolla ajais töihin  ;)
Tää on kyllä vaan sivutoiminen ja avoinna vain lauantaisin.
Mutta rennon tuntuinen kaveri oikeasti,ja varmaan antas ottaa jotain tarpeellista jos kysyy.
Enpä oo tuolla kuin kerran tänä vuonna käyny enkä ollu vailla mitään niin en viittiny vaivata turhilla..oli porukkaa niin rutosti siinä ja jonoa suorastaan.

Lokakuu 02, 2015, 15:29:15 ip
Vastaus #64

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto

Sitä minäkin olen aina toivonut,että sais jotain ottaa tilalle jos vie jotain.Metalli nimenomaan olisi kiinnostanut..
Nytkin etsiskelin autotarvikekaupoista 35mm pakoputkea mutta eipä löytynyt Hgistä eikä Vantaalta..varmaan kaatikseltakin sais helpommin  :)
Minkälaista pätkää 35 mm putkea tarvitsisit? Lämpöjohtona käytetään sinkittyä 35x1,5 mm putkea. Sellaista löytyy vesijohtoliikkeistä tai jos kuljet vanhan lahdentien (Eteläinen Pikatie) 140 suunnalla Mäntsälässä, saat minultakin. Vajaa neljämetrinen pätkä jäi hyllyyn.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Lokakuu 02, 2015, 16:02:25 ip
Vastaus #65

Harri Kauranen

• Vieras
Tossa meidän metallinkeräyksessä tänään oli kromattuja noin 50mm putkenpätkiä noin kymmenen kappaletta ja pituutta oli suunnilleen kaheksankyt senttiä.En pelastannu,oli karvan liian paksuja putkia.

Lokakuu 02, 2015, 17:14:51 ip
Vastaus #66

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Minkälaista pätkää 35 mm putkea tarvitsisit? Lämpöjohtona käytetään sinkittyä 35x1,5 mm putkea. Sellaista löytyy vesijohtoliikkeistä tai jos kuljet vanhan lahdentien (Eteläinen Pikatie) 140 suunnalla Mäntsälässä, saat minultakin. Vajaa neljämetrinen pätkä jäi hyllyyn.

Eikun se tarvis olla sisältä 35 mm-mahdollisesti jatkoholkiksi 35mm putken päälle-ellei nykyistä laippaliitosta saa pitämään pelkästään uudella kartiolaippatiivisteellä+korjausmassalla.

Huomenna sen näkee,ehkä.Ensin pitää vaihtaa uusi tankki siihen autoon,sitten putken pariin.Vuotaa hiukan se jatko.
Itseasiassa en ole edes etsinyt netin kautta onko semmosta putkea miten saatavilla,koska mieluiten sitä ensin kysyy kaupasta jos kerran muutakin asiaa.

Kiitän kumminkin tarjouksesta ja pistän korvan taakse mikäli muuta tarvetta vesiputkelle  :)

Lokakuu 10, 2015, 23:17:09 ip
Vastaus #67

Kauko Hyvönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hercules k175 runko ;) jos kiinnostaa, kuvia tai lisätietoja lähetän.
Kake

Lokakuu 17, 2015, 15:25:00 ip
Vastaus #68

Harri Kauranen

• Vieras
Taas vein vähän rautaa ja sielä oli hugsvarman moottorisaha.Näytti ihan siistiltä,mutta vetonaru oli ulkona.Eli se palautus oli sökö.Siihen se viereen siististi oli jätetty,vähän että ottakaa ihmeessä.Minä sitä en kyllä ottannu,mutta kyllä se jo tänään uuden kodin löytää.

Marraskuu 13, 2015, 09:16:05 ap
Vastaus #69

Harri Kauranen

• Vieras
Eilen kahdeksan laatikon vedintä.Sellasia messinkisiä ja tukevia kokoa 4*15 senttiä.On oikein kruusauksia ja kaikkea.,eli tosi siistin näköiset vetimet.

Marraskuu 20, 2015, 09:51:51 ap
Vastaus #70

Harri Kauranen

• Vieras
Vein taas vähän rautaa ja sielä oli tänään siististi siihen sivuun laitettu 2,5:a nauloja kympin paketti,josta ehkä kilo pari otettu.No ronkkiinhan ne meni.

Marraskuu 20, 2015, 11:23:18 ap
Vastaus #71

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Vein taas vähän rautaa ja sielä oli tänään siististi siihen sivuun laitettu 2,5:a nauloja kympin paketti,josta ehkä kilo pari otettu.No ronkkiinhan ne meni.

Hyvä romis teillä :)
On se vaan ihme porvaritouhua että naulalaatikkokin pitää heivata pihalle.Vaikkei nyt oo ehkä isoista rahoista kyse mutta pahalta tuntuu,kun minä olen aina arvostanut nauloja ja joutunu monesti uudelleenkäyttämään vanhojakin.
Kai sekin on joku sairaalloinen pula-ajan sukupolvelta peritty tapa ;)

Ja joskus kun liikun  rakennustyömaalla riipputaskuhaalarit päällä niin kädet taskussa ei tule kuljettua vaan painoa alkaa mukavasti kertyä taskujen pohjalle,erikoisempaa ruuvia ja naulaa  :)

No,ei semmosia työmaita kyllä enää paljon ole missä naulalaatikoita pidetään.Mutta olen rakennellu kesäisin aina sen verran kotonakin että nauloja on pitänyt ostaakin,ja usein olen hakenut talon omistajalta,isännältä naulat ja laudat varsinkin.Vaan varastetut on parempia  ;)

Marraskuu 20, 2015, 11:29:15 ap
Vastaus #72

Taito Nuutinen

• Vieras
Itse löysin 5 vuotta sitten Myrskylän metallinkierrätyspisteestä puretun mutta täydellisen jawa perakin...elikkä jos jossain näen metallinkeräyspisteen kurvaan aina sen kautta..

Marraskuu 20, 2015, 12:05:58 ip
Vastaus #73

Paavo Harola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!
Tuossa kun oli nauloista puhetta, niin yksi parhaita ostoksiani oli joskus 60-luvun puolivälin jälkeen. Paikallinen naulatehdas laittoi myyntiin ns. lattialta kerättyjä nauloja. 10 kilon laatikossa oli tuumaisesta lankanaulasta kolmituumaiseen,eri vahvuuksia, sinkittyjä ja mustia, erilaisia kantoja, kierteellä, kampana jne. Kaikkia kokoja olen vuosien kuluessa tarvinnut, mutta vieläkin niitä on jäljellä.
Loput ovat nyt varastossa alumiinisessa pesuvadissa, josta on hyvä poimia sopivia vaikka linnunpöntön korjaukseen.
Niin ja vielä Hyvää Joulun odotusta kaikille!
Paavo

Tammikuu 01, 2016, 11:52:16 ap
Vastaus #74

Harri Kauranen

• Vieras
Vein taas kissanruoka tölkkejä ja papusoppa purnukoita.Oli sielä aika läjä sellasia pellinpaloja noin kymmenen kertaa viistoista senttiä ja suunnilleen millistä peltiä.No sellasen kourallisen niitä pellinpaloja kaappasin itellenikin.Jos ei muussa tarvi,voihan niillä lahoo autoa parsia.