Kirjoittaja Aihe: Autorata asiaa  (Luettu 48256 kertaa)

Marraskuu 05, 2013, 20:32:42 ip
Vastaus #45

Harri Kauranen

• Vieras
Käytiin vaimon kanssa kaupassa,törmäsin kaveriin ja se anto mulle kaksi alkuperäistä tycon autoa.No toisesta puuttu toinen harja ja toisen auton ratas on sökö.Mulla muistaakseni olis vielä pari harjaa ja voi olla se rataskin varaosina.Tossa on se toinen auto,oikein Renault,toinen on prikulleen samanlainen.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 05, 2013, 21:53:42 ip
Vastaus #46

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onnittelut Harrille!

Vaan himputti, miten multa on menny näin hieno aihe ihan ohi? Vanhoilla autoradoilla ajelu on mahtavaa puuhaa, joka näyttää kelpaavan myös tietokoneajan pennuille. Onhan siinä nyt ihan eri meno kuin tuijottaa ruudulta...

Meilläkin vanha Scale, joka saatiin velipojan kanssa käytettynä serkuilta joskus –75. Radan alkuperäisinä autoina on kaksi GT40 Fordia (toinen edelleen iskussa). Vuonna –77 sain synttärilahjaksi Tyrrel-Ford -formulan, ja nyt piti pojalle ostaa Mini Cooper (käytettynä tieteski, ettei liian hyvälle opi.).

Seppo kyseli tuolla aiemmin (vuosi sitten...) renkaista. Itte olen tilaillut briteista eebäyn avustuksella. Ainakin Cheltenham Model Centre ja Slot Car Wales ovat olleet luotettavia kauppakumppaneita. Nykyajan helpon kaupankäynnin ihmeisiin kuului myös pelkästään rata-autojen renkaisiin keskittynyt liike, mutta sen nimeä/yhteystietoja en tähän hätään löytänyt.

Kääpiö kaahaa Cooperilla kelloa vastaan. Tyrrel parkissa.

Melkeen ku Timo Mäkinen Monte Carlossa –64.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2013, 21:58:06 ip kirjoittanut Pauli Ylikoski »
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Marraskuu 06, 2013, 15:27:25 ip
Vastaus #47

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Se on mukavaa touhua tuo autoratojen kanssa puuhastelu, nöösipoikana olin Kemissä Toivolan ( työväenopisto) sähköautokerhossa, siellä oli parikin isoa vanerista tehtyä rataa,  niissä oli n, 4x4x mm messinkitangosta tehdyt virtakiskot koholla radan pinnasta, autot tehtiin itse, alusta pleksinpalasesta, lennokin laskutelineen pyörät tomittivat rattaiden virkaa, ja moottori oli Mabuchi-merkkinen, auton virranottoharjat tehtiin kuparisukasta, ja myös ohutta messinkipeltiä kokeiltiin, veto toteutettiin Kemin Ammattikoulussa sorvatuilla messinkisillä hihnapyörillä, tavallinen punainen kumirenksu kaksinkerroin remminä ( oli varsin lyhytikäinen..) korit tehtiin itse tavallisimmin Balsasta, kisoja järjestettiin myös ja taisipa saman kerhon poika voittaa telkkariinkin päässeet Sähköautojen SM-kilpailut.

Tuli mieleen tosijuttu kun työkaverini ( silloin naimaton naisihminen ) sanoi veljelleen että hän hankkii joulunpyhiksi viskipullon jolla houkuttelee miehiä asunnolleen, velipoika sanoi siihen että hanki mieluumin autorata, se houkuttelee miehiä paremmin........  :P
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2013, 23:06:23 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Marraskuu 06, 2013, 18:11:14 ip
Vastaus #48

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Meillä pitäs jossain olla kaksi hyvänkokosta Tycolaista rataa. Oli joskus suunnitelma laittaa ne kiinteästi vanerialustalle, mutta näköjään yllättäin täysin unohtunut loppuunsaattaa ko. ajatus.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Marraskuu 06, 2013, 18:21:16 ip
Vastaus #49

Harri Kauranen

• Vieras
Joo tossa mullakin on kaksi tycon rataa,molemmat grand prix ja mittaa oli 37 jalkaa,eli 11,3 metriä ketale.Pojan poika oli meillä pari kolme viikkoa sitten.Hänhän toisen radan kasas ja ajeli monta tuntia.Itse olen ajellut kesällä joskus viimeksi.Nyt ne ovat taas laatikoissaan,mutta kyllä kasaan taas tässä talvella ja vaimon kanssa sit ajellaan.

Marraskuu 06, 2013, 18:27:02 ip
Vastaus #50

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Meidän ratat ei näköjään olekaan hyvänkokosia. Ei yhteensäkkään nuin pitkästi. Sikäli mikäli jos muistan oikeen.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Marraskuu 06, 2013, 18:49:00 ip
Vastaus #51

Harri Kauranen

• Vieras
No minä juuri kaivelin tuola mulla on kaapissa junanratojakin.On tota märkliniä 8,8m sitä vanhempaa peltikiskoo ja adapterit uudempaan muovikiskoon.Kaksi veturia,toinen höyryveturi tavallinen ja toinen digitaali veturi.Tohon digiin saa ajaessa vaikka syttyyn valot ja sillä voi yhtäkkiä vaikka peruuttaa.Sit sielä olis kymmenkunta metriä tavallista junanrataa (lima ym.),kolme höyryveturia,kaksi dieseliä ja yksi kiskobussi.Märklini oli kasassa vielä pari viikkoa takaperin ja noi tavalliset ei ole olleetkaan vuosiin edes ulkona kaapista.Mutta kuitenkin toi autorata homma vie voiton.Mulla kylläkin tohon tavalliseen rataan olis vintillä 1,2m*3,2m kokoinen levyjuttu,osin jo maisemoitukkin.Ainoa huono juttu,kun se vie niin pirusti tilaa ja me vaimon kanssa asutaan ahtaasti (250 neliöö).Ei vaan ole tiloja mihin sen levittäis,ei mahdu edes tonne mun biljardipöydän alle.Autorata mahtuu,melkein.

Marraskuu 06, 2013, 21:43:08 ip
Vastaus #52

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Moro

Scalextric ratahan tuli taas tänään ostettua pari laatikollista lisää rataa, nyt sitä taitaa serkkupoijjaan kans olla yhteensä jo yli 20m, ja ajanottolaitekin on ja tietokonehelle tuloo listaukset ratakierroksista. Isäinpäiväksi pitää varmahan taas kasata joku 15m rata tuohon olohuoneesehen. Vieläku ostaas muutaman pätkän lisää ja tekis 4 uraasen niin sais kaveriporukalla kunnon kisat pystyhyn ja työkaveriporukalla olis tarkootus ensvuoren alakupuolella vähä ajella kisaa pikku kaljapäis...

T:Rojalisti
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Marraskuu 19, 2013, 18:58:02 ip
Vastaus #53

Harri Kauranen

• Vieras
Nythän oikein helmi löyty.sain juuri tommosen citroen ds 19 auton.On autorata-auto,ei mitään tarroja,numeroita,eikä mitään.En kyllä pystu sanomaan missä radassa tämmosiä autoja on ollut.Tää on siis ihan siviiliauto.

Marraskuu 19, 2013, 19:11:03 ip
Vastaus #54

Timo Terho

• Vieras
Tähän aiheeseen sopii vanha paristomainos vuodelta 1977.

Marraskuu 19, 2013, 19:52:22 ip
Vastaus #55

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Marraskuu 20, 2013, 09:07:45 ap
Vastaus #56

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

Hieno :) Asiavirhe vaan, 2 miniä samalla uralla menossa, saahan ne niinkin kulkemaan, mutta kuormittaa ohjainta ja patskuja liikaa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 21, 2013, 06:25:37 ap
Vastaus #57

Timo Terho

• Vieras

Hieno :) Asiavirhe vaan, 2 miniä samalla uralla menossa, saahan ne niinkin kulkemaan, mutta kuormittaa ohjainta ja patskuja liikaa.

Oliskos tuossa kuvan teossa käytetty sitä "taiteilijan vapautta?"   ;)

Marraskuu 21, 2013, 11:02:16 ap
Vastaus #58

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Vai onko mainosmies tarkoittanut näyttää että Airamin jytäköillä pattereilla voi laittaa kaksikin Miniä viilettämään samalle radalle ongelmitta?Koska kaikki vähänkin asiasta perillä olevat huomasivat epäkohdan.Pitääkö samalle radalle joutuneille autoille olla ohituskaista??? :D

Maaliskuu 02, 2014, 11:37:08 ap
Vastaus #59

Kai Kivekäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielenkiintoinen aihe! Varsinkin kun oma motoristurani loppuessa -89 täytin syntyneen aukon mm. ura-autoharrasteella. Autoradoista ja niiden kanssa touhuamisesta innostuneille löytyy myös oma sivusto osoitteessa www.finslot.net. Siellä on myös foorumi jossa voi kysellä kaikkea aiheeseen liittyvää. Lajia voi harrastaa myös vähemmän leikkimielisesti. Ympäri maailmaa (myös Suomessa) lajia vedetään ihan oikeastikin kilpaa  ;)

-kaitsu
YCS 1 '67
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88
897 SPW
897 Long Track

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/